Колко пари реално ви вкарват и вадят инфлуенсърите?

M.I.6.

Well-Known Member
Колеги, въпроса е достстъчно описателен и няма нужда да се изяснявя. Никога не съм се занимавал активно със социални медии и т.н.

Напоследък т. нар. Инфлуенсъри са на "мода" така да се каже. Поне спред мнение на клиенти. Нямам обратна връзка за резултати, тъй като не се бъркам в чужд труд, но си поиграх да изгледам няколко клипчета с включена реклама на услуга/продукт.

Мен лично не ме грабна въобще. Може би професионално изкривяване, гордост, инат или непоносимост.

Споделете вашето мнение и опит.

Вярвам, че темата ще е "компас" за много предприемачи, така че се надявам да се включат повече хора :).

Да действаме!
 

PavelAndreev

Well-Known Member
Моя проект е бил промотиран натурално без заплащане от силни инфлуенсъри и файдата беше никаква. Смятах да правя една рекламна кампания с инфл., дори посъбрах цени и случайно попаднах на хора, които са правили вече кампании и казаха, че единствения ефект е когато продаваш продукти. И то е съмнителен. До тук говоря за инстаграм.

По отношемие дали съдържанието им е качествено или не… продукта е нашето внимание. Лично аз смятам, че има много добри, които си оравят съдържанието да ти се иска да си купиш, издокарват го от към “всичко съм тествала преди да го предложа”. Разбира се, те са единици, масата са доста слаби, но както във всичко има добри има и посредствени.

По отношение на това дали инфл. е истинска работа - преди смятах, че не е. Вече смятам, че е работа. Модерна работа. Лошото е, че всички са силно зависими от платформите, в които се подвизават, дори и да са две три. Надявам се да го осъзнават и да полагат реални усилия да мислят какво ще правят след като им гръмнат профилите. Лично аз постоянно си го мисля за моя проект.
 

Mat

Active Member
Като собственик на успешна рекламна агенция в САЩ и бивш собственик на различни онлайн магазини за България и САЩ аз влагам 100% от ресурсите ми към платени реклами, тъй като там имаш най-голям контрол върху бюджет, възвръщаемост и т.н.

Бях пробвал да работя с инфлуенсъри за мои проекти, но трябва да пратиш 300 съобщения докато един се отзове и ти предложи читава цена. След това трябва да се надяваш да не ползва подмолни тактики за правене на ангажираността на профила да изглежда повече, отколкото е - от опит знам, че 80-90% от инфлуенсърите ползват такива тактики.

Инфлуенсър маркетинга е балон от който печелят главно инфлуенсърите. На тези които рекламират при тях им излиза сметката не защото е печеливша реклама, а защото имат бюджет за брандинг, при който дори да направят 90% загуба, показват растеж на брой клиенти и това води до нови инвестиции към компаниите им. Или пак такива като Адидас, Кока Кола и т.н. които просто си имат бюджет за харчене и разчитат на това да се набиват в главите на хората, защото стоката им е на всеки ъгъл. Ако и моята стока беше във всеки магазин бих ползвал инфлуенсъри, но не е, така че. :)

А и е ясно, че като човек който прави пари от това да харчи рекламните бюджети на други хора, ще съм леко пристастен по темата, особено като се има предвид, че се дразня на чисто професионално ниво, когато попадна на рекламна кампания, която не печели пари поради проблеми със самата концепция.
 

M.I.6.

Well-Known Member
Инфлуенсър маркетинга е балон от който печелят главно инфлуенсърите. На тези които рекламират при тях им излиза сметката не защото е печеливша реклама, а защото имат бюджет за брандинг, при който дори да направят 90% загуба, показват растеж на брой клиенти и това води до нови инвестиции към компаниите им. Или пак такива като Адидас, Кока Кола и т.н. които просто си имат бюджет за харчене и разчитат на това да се набиват в главите на хората, защото стоката им е на всеки ъгъл.
Точно това си мислех и аз. Рекламирането при инфлуенсър по-скоро е инструмент за brain awareness, отколкото ROI или поне не в близък план. Има си и предимства, но останах с убеждението, че повечето собственици си мислят, че рекламата при инфлуенсър води до краткосрочна възвращаемост, което не е така.

По-скоро е подходящ за вече наложили се марки, както ти спомена или такива, които тепърва ще се налагат, но разполагат с необходимия капитал, време и ресурси да издържат първоначалните загуби.

Помня, Shopsector пробиха така. Маркетинга им в социалните мрежи е със страхотен engagement. Пускаха си редовно реклами, игри, томболи и вече може да се каже, че са едни от лидерите в нишата по родни граници.
 

Leverage

Well-Known Member

Не е точно по темата, но има някакво предаване от рода на Биг Брадър с инфуенсъри. Аз скролнах да видя кои са и се оказа, че само един от тях знам.
 

traiki

Well-Known Member
За популяризиране на марка - да, но за конкретни продажби - не. Добър вариант е за подготовка на студена аудитория и запознаване на потенциални клиенти с продуктите.
 

Firefly

Well-Known Member
Като цяло - всички позитиви са за инфлуенсърите. Просят се едни подаръчета, намаления и т.н. за "някаква" реклама, без обикновено човека да се интересува как представя продукта и колко файда ще има. Да не говорим пък за някакви с по 5000 последователи, където си мислят, че са фактор. Или пък такива с 50 000, където 90% са им купени или фейк

Както казаха по-горе - не очаквай печалба или възвръщаемост. Ако ти се пилеят пари, само за да си направиш кефа, че някой си ти рекламира продукта - ок.

На запад пък се напълни с всякакви пирамиди и крипто измамници, така че платформата нещо отиде по дяволите като цяло.
 

M.I.6.

Well-Known Member
@Firefly и аз смятам, че повечето не могат да рекламират/продават, няма ROI и както писа един колега по темата - по-скоро са за Brain awareness (с мои думи). На запад не знаех, че вече се е стигнало до пирамиди, краш и т.н. но инфлуенсърството и социалките не са ми силна страна, затова и отворих темата.

Чувствай се свободен да споделяш всякакви мнения и опит. Работя предимно на БГ пазара, но съм убеден, че мнението ти ще помогне на много търговци и предприемачи.

@dertre направо ме уби! Кратко, точно и ясно хаха.
 

Firefly

Well-Known Member
@Firefly и аз смятам, че повечето не могат да рекламират/продават, няма ROI и както писа един колега по темата - по-скоро са за Brain awareness (с мои думи). На запад не знаех, че вече се е стигнало до пирамиди, краш и т.н. но инфлуенсърството и социалките не са ми силна страна, затова и отворих темата.

Чувствай се свободен да споделяш всякакви мнения и опит. Работя предимно на БГ пазара, но съм убеден, че мнението ти ще помогне на много търговци и предприемачи.

@dertre направо ме уби! Кратко, точно и ясно хаха.
Впечатленията ми от бг средата са лоши като цяло. Както казах, масово кифли с по няколко хиляди последователи се радват като им пратят някое кремче да се снимат с него, независимо харесва ли им, върши ли работа и изобщо запознати ли са. Другата половина са "инфлуенсърите", на които основната им аудитория са 12-годишни деца.

Относно западняците, виж канала на Spencer Cornelia в youtube, доста готин пич и показва много измамници и фейк гурута :)
 

Горе