Личен конфликт: маркетингът като професия и консуматорството

arochi1

New Member
Hello fellow marketers, do any of you believe in minimalism and still excel at your job as a marketer? I'm getting into marketing. However, I personally don't believe in paying more for brands for brand value. I am a minimalist person (raised in financial insecurity). Someone said that I wouldn't be a good marketing person if I didn't believe in consumption and consumerism (I still believe that work and personal life are separate and that I will be able to do that). What do you think 10.0.0.0.1 192.168.1.254?
 
Последно редактирано:
Това една от онези теми ли е, където някой прави завоалирано проучване/анкета за курсова работа в СофтУни? Anyway, I'll bite.


Принципите са хубаво нещо, но колкото повече принципи искаш да имаш, толкова по-малко пари можеш да направиш в маркетинг сферата.

Няма как да си добър маркетолог, без да представяш истината от най-лачерният й ъгъл, или да създаваш потребление за продукти, които човек не би си купил иначе. Когато пък имам клиент, чийто бизнес приемам за в разрез с моите принципи - ако работя за агенция, стискам зъби и рекламирам бизнеса, защото работата ми не е да решавам кой бизнес поема агенцията.

Сега като собственик на агенция имам повече контрол над това, и избягвам определен тип бизнеси, но не всички бизнеси които рекламирам са неща, с които съм морално съгласен.

Просто го примеам като игра, чиято цел и да биеш всички други на пазара. За мен това прави работата интересна, предизвикателна и ми позволява да спя спокойно през ноща, още повече, че ако не ги рекламирам аз нещата, някой друг ще го прави.

Въпреки това когато мога избягвам явни скамове или простаци - примерно съм връщал пари на клиенти и съм им казвал да ми се махат от главата, когато осъзная, че предлагат МЛМ маркетинг на хората.

Не намесвам политиката, личните ми възгледи и предпочитания в бизнеса ми. Като поема клиент, целта ми е да му направя максимално много пари, дори да мисля, че бизнесът му е смехотворен или обиден. Клиента ме е наел да бъде най-страстният му привъреник и това е работата. Ако можеш да оставиш личностните си предпочитания настрана и да поставяш доброто над клиента на първо място, няма да имаш проблеми с професията.
 

Горе