Малък магазин vs. голям магазин = Как Давид победи Голиат. / Офлайн бизнес/

Business abacus

New Member
Здравейте,
пускам тази тема, защото колеги от форума проявих интерес към технологията, чрез която магазин за храни с площ 30 кв.м. фалира супер маркет с площ над 1000 кв.м.
Освен това, много от хората които правят пари от онлайн бизнес, вече инвестират и в офлайн бизнеса, така че надявам се да четивото да бъде полезно за всички.

Случаят е от преди доста години, но това няма значение, защото технологията ясно показва че определени правила и стратегии важат винаги, независимо дали е офлайн или онлайн бизнес.

Целта на проекта беше да се разработи малък нов магазин, така че да привлече сериозна част от клиентите на вече разработения супер маркет. Разстоянието между двата магазина беше около сто метра, предимството на малкия магазин беше, че трафика от клиенти на конкуренцията минаваше до него.

Използвахме технологията на противопоставяне чрез противоположности на основният конкурент, за да се изгради стратегия и различен продукт.
При дизайна:
- Лош дизайн на конкурента срещу добър дизайн на малкия магазин.
- Безлична външна реклама срещу ефектна външна реклама.
При стоките, които ще се продават:
- Нискокачествени срещу висококачествени.
- Евтини срещу скъпи.
- Вкусени срещу безвкусни.
- Местен продукти срещу вносни продукт и др.
При обслужването:
- Лошо срещу добро и така нататък.
При създаването на марката:
- На водещия акцент „Храни” на конкурента, противопоставихме нашият акцент „Деликатеси”.

По този начин успяхме да създадем различен модел на магазин, в който имаше впечатляващ дизайн, уникални стоки, които не се дублираха с конкурента и категория, различна от храни, в случая деликатеси.

След това дойде ред на откриването на магазина, разработването му и всичките проблеми свързани с това.

Основната технология, чрез която можеш да вземеш преднина пред конкурентите, това е уникалния продукт или продукти.
Но преди това, едно малко пояснение за хранителния бизнес.
Голямата част от печалбата в храните идва от бързо оборотни стоки с висока добавена стойност. Първи са колбасите и местните деликатеси и след тях се нареждат млечните продукти. Всичко останало е хубаво да го има, но не е фатално да го няма.
Нашето предимство се оказа български производител на баварски колбаси, по оригинални рецепти, с оригинално немско оборудване и екип, работил в Германия и малък производствен капацитет, позволяващ ни накрая да изкупуваме почти всичко.
Предимството на баварските колбаси е че те се продават топли.

Всеки ден между 16 и 17 часа поръчката пристигаше от производителя още топла, с невероятни аромати и гаранция че е абсолютно прясна.
Хората, които се връщаха от работа, просто трябваше да минат през магазина, да си купят още топлите деликатеси и да не се тревожат за своята вечеря.
Така от уста на уста, от препоръка на препоръка, в един момент вечер пред магазина се виеше опашка, нещо, забравено от социалистическите времена.

Това се оказа факторът, чрез който, вместо да привлечем само платежоспособната клиентела на конкуренцията, привлякохме цялата, в един момент просто всички пазаруваха при нас, хората от супер маркета се чудеха какво става и правеха грешка след грешка, докато накрая закриха бизнеса си продадоха помещението.

Така че това е технологията,чрез която победихме 33 пъти по-голям магазин от нас, да правиш нещата различно и да имаш уникалния продукт или продукти.

Дали в момента може да се победи подобен магазин, отговора е да, но е много трудно.
Много хора казват че където влязат големите вериги, малкия бизнес умира.
Това наистина е така. В Щатите през средата на 90 години от миналия век се надига вълна от протести срещу Уолт Март, търговската верига за пазаруване чрез отстъпка.
Средно около 80% от малкия бизнес затваря врати, защото не може да се конкурира с веригата.
Но останалите 20% процента се адаптират и постигат среден ръст на увеличение на продажбите с около 300%, защото успяват да променят своя бизнес така, че да избегнат пряката конкуренция с Уолт Март, като бъдат различни.

Ако ще инвестирате офлайн, има начини и там да се правят пари, просто адаптирайте опита си от онлайн бизнеса в реалния живот!
 

Горе