Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна на Жюстин Томс и Горица Белогушева

voic4e

New Member
Здравейте! :)

Искам да попитам дали някой от Вас е чел "Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна" на Жюстин Томс и Горица Белогушева:


Код:
http://www.helikon.bg/?act=books&do=detailed&id=641882

Те имат още една книга свързана с Интернет, която не съм чел, дано тя не е такава трагедия като гореспоменатата:

Код:
http://www.book.store.bg/c/p-p/c-23/id-1360/pyrvite-v-bylgarskia-internet-gorica-belogusheva-zhiustin-toms.html


Питам, тъй като точно по времето, когато започнах да разпитвам из форума как се правят маркетингови проучвания и др. под., открих тази книжка. Купих я с надеждата да науча нещо за Онлайн маркетинг, но останах дълбоко разочарован.

Защото в нея не видях нищо повече освен (спроед мен) някакви празни приказки за това какво е рекламата в Интернет и виждате ли колко велико нещо е тя. Тази книжка дори не може да стъпи на малкия пръст на една изчерпателна статийка, излязла преди 7-8 години в списание Бизнес Софтуер и посветена на онлайн рекламата в България.

Пиша въпроса си в тази тема, защото останах с впечатлението, че тези 2 мацки разбират от маркетинг почти толкова, колкото Галина Дончева (a.k.a. Галинел) разбира от PR :D Ето това е блогът на едната дама: http://smiling.webreality.org


Този пост съвсем не е на майтап - пиша го, за да чуя експертно мнение, ако някой е запознат.


п.п. Съжалявам че дадох 12-те лв. за тази книжка, след като я прочетох си купих "Управление на маркетинга..." на Филип Котлър :wink:
 
Последно редактирано:
От: Как не трябва да спамим с нашите pr кампании, пример от живота

"Който може нещо го прави, който не-дава акъл". Това малко като блоговете с експертни SEO съвети и PR0 - "както знаеш толкова, направи го бе!". Ако книгата в случая беше написана от шеф на маркетинга на успешна компания, създател и шеф на рекламна агенция или на успешен сайт - ОК.Само че такива хора си използват триковете, вместо да ги раздават на конкуренцията. Ти ако имаш идея, която да ти изкарва по 50 бона месечно, би ли се занимавал да пишеш книга, от която ще спечелиш 500 еднократно?

Дори да имаше чак такива алтруисти (маркетинг, рекламист, бизнесмен... алтруист :lol:), знанието бързо девалвира - ако е наистина полезно и още 5-6 000 души почнат да използват идеята, това означава 6 000 конкуренти и идеята престава да доходна.

Освен това всичко за Интернет има неприятния навик да остарява изключително бързо. Google само за една година са направили над 450 промени в алгоритъма си. Докато напишеш книга, пък я отпечатат, пък я прочетат хората, ще е са "еееххх... кога бехме млади и такива неща ставаха". Мрежата е на стероиди и продължава да ускорява.

Прост пример - преди половин-една година с увеличаване средната скорост на достъп, YouTube почна да става изключително популярен. Разни видеота без бюджет и пълна боза според експертите от традиционните медии почнаха да правят милиони гледания, което е повече от спотовете или даже новините в много телевизии. В определени среди почна да се говори за viral marketing чрез онлайн видео. Повечето корпорации заделиха значителни бюджети за създаването на клипчета в старанието си да яхнат вълната и да са пред конкурентите. Много малко от клипчетата станаха популярни. Тези които станаха се оказа че не оказват никакъв, ама никакъв ефект на продажбите :lol: гледат си ги хората, кефят се и после цъкат следващото, вместо да се юрнат към магазина. Много тиха шумотевица, маса пари и усилия на вятъра. Сега същата мода (че и цели отдели с тази цел) са социалните мрежи, ще видим до къде ще го докарат.
Аз пък чакам след още около година на тукашните експерти, дето така охотно продават акъл да им дойде гениалната новаторска идея колко страшно много е доходен маркетинга в YouTube и Zazz.bg


Пак се отплеснах. Абе на кратко - не си губи времето. От форумите (включително този) в днешно време можеш да научиш много повече и по-полезни неща.
 
Последно редактирано:
От: Как не трябва да спамим с нашите pr кампании, пример от живота

Страхотно! :)

А книгата я взех не за да науча най-новите неща в маркетинга и как да направя пари, ами да разбера оснвни неща като какво е това маркетинг, как се прави маркетингово проучване, какви са основните насоки при съревнованието с конкуренцията и т.н. Е, там не пишеше НИЩО за маркетинг и за това, което очаквах от книжка за онлайн маркетинг. Пишеше как някакви си били правели реклама, как се печелели еди-кви си пари от реклама и прочие и прочие неща за реклама...

В крайна сметка останах с впечатлението, че госпожичките, които са писали книжката, не знаят какво ознавачава понятието маркетинг, защото от нея се виждаше ясно, че за тях маркетингът е реклама, а в действителност рекламата е един от инструментите, необходим на маркетинга.

Така че дано повече хора попаднат на тази тема и разберат каква боза е онази книжка :mad: Ще повторя заглавието още веднъж: Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна на Жюстин Томс и Горица Белогушева. Съжалявам, че не пуснах постовете в отделна тема :(


п.п. Жалко, че няма как да покажа тази книжка на Blinky и Coolice - само да й хвърлят едно око и да кажат мненията си по темата, защото те са хората, които наистина знаят какво е маркетинг.
 
Последно редактирано:
От: От: Как не трябва да спамим с нашите pr кампании, пример от живота

Страхотно! :)

А книгата я взех не за да науча най-новите неща в маркетинга и как да направя пари, ами да разбера оснвни неща като какво е това маркетинг, как се прави маркетингово проучване, какви са основните насоки при съревнованието с конкуренцията и т.н. Е, там не пишеше НИЩО за маркетинг и за това, което очаквах от книжка за онлайн маркетинг. Пишеше как някакви си били правели реклама, как се печелели еди-кви си пари от реклама и прочие и прочие неща за реклама...

В крайна сметка останах с впечатлението, че госпожичките, които са писали книжката, не знаят какво ознавачава понятието маркетинг, защото от нея се виждаше ясно, че за тях маркетингът е реклама, а в действителност рекламата е един от инструментите, необходим на маркетинга.

Така че дано повече хора попаднат на тази тема и разберат каква боза е онази книжка :mad: Ще повторя заглавието още веднъж: Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна на Жюстин Томс и Горица Белогушева. Съжалявам, че не пуснах постовете в отделна тема :(


п.п. Жалко, че няма как да покажа тази книжка на blinky и coolice - само да й хвърлят едно око и да кажат мненията си по темата, защото те са хората, които наистина знаят какво е маркетинг.

Абсолютно съм съгласен с теб колега!
 
От: Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна на Жюстин Томс и Горица Белогушева

Типична грешка с натрупване.

Като цяло последните истински книги за реклама са от наивните времена на 60-те и 70-те на миналия век. После нещата стават много корпоративни и комерсиални.
Ако искаш да се занимаваш с това учиш там някакво висше (което всички знаят че е глупост, защото преподавателите четат и преподават вече морално остарели похвати). Последната година те пращат да стажуваш в някоя компания. Учиш от опита на по-старшите колеги. Ако се представиш добре, те вземат. Растеш в йерархията, получаваш отговорности и реални задачи от които вече научаваш страшно много. И си мълчиш, щото хем не искаш конкурентите ти да те изпреварват и бият със собствените ти идеи (около 5% от рекламистите всъщност имат такива, другите опитват да копират, ама това естествено е губещата позиция на догонващия), хем работодателя ти и клиентите ама хич не е навити да помагат на конкурентите си с това за което плащат и си подписал едни много сериозни договори. Като цяло, влезеш ли веднъж в матрицата си имаш интересна и доходна работа до живот (ако не ти писне като на Бегбеде)

Ако си много, ама много зле и не те вземат за стажант, почваш да пишеш книжки, да преподаваш в някой университет или да оргазнизираш семенари, награди и подобни, защото все нещо трябва да се яде.

В един момент става модерно да се говори за маркетинг и PR. Тия с книжките се опитват да яхнат вълната (нали трябва нови книжки да има) и Find&Replace на някой учебник за реклама с модерните за момента думички.

Резултата съвсем естествено за глупости без усещяне или разбиране на тематиката, изградени върху глупости. Интересното е че са е намират рекламодатели дето се впечатляват от "Уау, написал/а книга, изнася семинари - голям експерт", ама това като цяло е добре - във всеки бранш има lame-та, които благодарение на тъпите си ходове така и не успяват да порастнат и да станат истинска конкуренция.

Web си е нова и неулегнала все още медия. По-големите и първи играчи първосигнално опитаха механично да пренесат опита и похватите си. То едни маркетингово/рекламни отдели (от хора с опит в печатната реклама да реклама да речем), то едни стратегии, презентации и отчети... Работят по (евала) изпитани схеми, много сериозно и стабилно. И какво - от никъдето се изтърсват разни 16 годишни или двама брадясали пича в гаражче (визирм Google, blogger и подобни дето не биха ги пуснали да им чистят офиса) и им вземат сиренцето без да са имали първоначално пари и за едностаен офис или да са прочели някоя от гореспоменатите книжки.
Просто не-ра-бо-ти. Или работи колкото танк в езеро. За сметка на това е идеално време за изобретения и експерименти. Ако пробваш 10 неща и едно от тях вземе та сработи, дивидентите са сериозни.
 
От: Онлайн маркетинг. Мисията още по - възможна на Жюстин Томс и Горица Белогушева

книгата я купих лятото и намерих вътре доста полезни неща.
 

Горе