"Партизанската реклама"

apostol

New Member
КАК СЕ ЗАРОДИ „ПАРТИЗАНСКАТА РЕКЛАМА”

Първата книга за „партизанска реклама” (Guerrilla Marketing) е публикувана през 1984 година. Нейният автор се казва Хютън Мифлин. С течение на времето този наръчник лека- полека се разрастваше и в наши дни наброява вече 35 тома. Издаден е на 41 езика. От него са продадени над 14 милиона екземпляра!

За „баща на партизанската реклама” обаче минава Джей Конрад Левинсън. Той описва тази рекламна методология по следния начин:
„Аз обяснявам същността на „партизанската реклама” така: постигането на конвенционални цели като печалба и продажби с неконвенционални методи, които заместват паричните инвестиции с инвестиции от време, изобретателност и енергия.”

Левинсън е написал куп книги, но особено интересно е следващото му изказване:
„Партизанската реклама” започна с издаването на една книга, която след това се разрасна до библейски размери. Книгите станаха 35, създадени бяха аудио и видео версии, основани бяха асоциация и консултантска агенция, създаден бе уеб сайт, започна да се списва постоянна рубрика в множество вестници и списания онлайн и офлайн. Този вид реклама стана толкова популярна в целия свят, че май вече е време да създадем Обединени Нации на Партизанската реклама.”

Необходимостта от „партизанска реклама” става видна от следните три фактора:

1. Децентрализацията на големия бизнес, оттеглянето на държавата от икономиката, достъпните технологични новости и революцията в съзнанието на множество хора по света насочиха маса предприемачи към малкия бизнес.

2. Представителите на малкия бизнес обаче много често се проваляха и то най- вече поради липсата на познания в областта на маркетинга.

3. „Партизанската реклама” се оказа много подходяща за малкия бизнес. Тя работи, защото нейните правила са прости и лесни за разбиране, а самата тя е изключително евтина.

„Партизанската реклама” е крайно необходима в наши дни, защото дава на малкия бизнес едно огромно преимущество: сигурност в един несигурен свят; икономичност в един прекалено скъп свят; простота в един доста усложнен свят. Чрез нея малкият бизнес сравнително лесно се появява и трайно се утвърждава на пазара.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 
Да се изясним...

Нека в този форум веднъж завинаги изясним едно нещо: що е то туй СПАМ?

Като СПАМ се окачествяват САМО 2 (две) неща:

1. Разпращането на нежелани и- мейли

2. Повторното публикуване на даден постинг в един и същи форум

Това е! Толкоз! А дано сега някои от по- тъповатите участници в този форум най- сетне проумеят тази простичка истина...

Това, че даден човек е талантлив, работлив, интелигентен и продуктивен, не го прави спамер.

Защото на некадърните простаци (повечето българи са такива) им се струва, че този който твори, пише и публикува е спамер. Много им се иска да е така (на некадърниците), но не е така.
 
За СПАМ се окачествява също и ненужната информация не само нежеланата, също зле представената и написана такава, а също и информацията която не носи никакво съдържание.

Недей се опитва да продаваш краставици на краставичар моля ти се :)
В тая държава от 17 години има Интернет почти във вида в който е днес, има и от преди това, но не ми се влиза в подробности, така че гусин АА (т'ва малко на батерийките ми напомня дето не издържали до края) недей да обясняваш що е то Интернет след като самия ти не си наясно за какво иде реч. Стой си в маркетинга моля ти се :lol:
 
Вие, вие

Вие се махайте! Няма нужда от неофашисти и всезнайковци. Като всички посредствени българчета и вие се мислите за велики, но истината е друга: вие сте анонимни нули от задния двор на Европа.

Знам, че ви дразня. Аз дразня по принцип ВСИЧКИ ПОСРЕДСТВЕНИЦИ, ПЪРШИВЦИ И НЕКАДЪРНИЦИ. Е, ухапете се, знаете къде. Казват, че много помагало.

Помъчете се освен това НАЙ- СЕТНЕ да проумеете ще е спам. Защото не сте никакви краставичари, а измекяри. Личи ви отвсякъде.
 
Определяш българи и българчета като едни или други, живеели сме в задния двор на Европа. Ами ти драги ми апостоле (нарочно ти пиша името с малка буква) какъв си - българин нали ;) къде живееш - в България.

Не мога да проумея как можеш да плюеш собствената си родина и сънародници. Още повече, че си човек на възраст и би трябвало да си достатъчно израстнал интелектуално и като човек.

Във всеки народ си има черни овце и ти явно не се отличаваш от тях. Когато оплюваш някого трябва да го познаваш, да посочиш доводи, а не да оплюваш цяла нация, още повече, че ти си и част от нея!
 
Апостол Апостолов,
може и наистина повечето българи да са простовати, с нисък манталитет и т.н. НО:
1) Не виждам защо ти е да критикуваш собствената си аудитория.
2) Кой от нас се занимава с демографията на България, че да съди сънародниците си?

офтопик: 3то място в google, но в БЪЛГАРСКИЯ google. Аз пък вчера си купих баничка.

Като СПАМ също се приемат:
e-mail маркетинга, безплатните предложения, всички скайп разговори със рекламна цел /пр: пише ти юзър на име "Разголената" със снимка в стил "големи бомби" и ти казва "мн си готин, ама виж какъв сайт за порно си имам."/.
СПАМ също може да се определи като ненужно съдържание = "нежелан мейл" както ти самият спомена.

ПАРТИЗАНСКИЯ МАРКЕТИНГ(не казвам реклама, защото има голяма разлика м/у маркетинг и реклама, както се надявам, знаеш):
Партизанския маркетинг е ниско-бюджетно подразделение на маркетинга, което включва директен /пр: чат/ и пасивен маркетинг /пр: демографски проучвания, източник - библиотеката/. Това е партизанският маркетинг.
Всички онези "техники" като: използване на елементи от невро-лингвистичното програмиране /NLP/ и маркетинга в писането на статии и книги(което предполагам присъства и на твоята страница, също като символите '$' и '@') се използват на шир и на длъж с почти нулева ефективност. Причината за това е, че те са се превърнали в преоценена стока точно заради "партизани" като теб. В последствие те са класифицирани като "партизански маркетинг".

Истинския партизански маркетинг представя идеята за популяризиране на дадена услуга или продукт в голям период от време, с ниска ефективност за единица време, НО изграждане на трайна връзка с клиента. Партизанския маркетинг ни казва да говорим с хората, да искаме мнението им, да проучваме интересите и да се грижим да получават най-доброто, което ни е по силите. НЕ да спамим интернета със едностранични сайтове подобни на LudiPari.com.
И като стана дума ето ти една задачка-закачка: хвани си страничката и отдели полезното съдържание за потребителя.
Нека се опитам да отгатна - останаха само ДВА параграфа??

Пожелавам ти успех в начинанията ти и искам да те помоля за едно нещо - не се опитвай да предефинираш значението на думи като маркетинг!

Поздрави.

п.п. NLP-ориентираните текстове използват: големи букви, ярки цветове или съвкупност от текстови стилове. В този пост наблегнах на bold елемента, който има за цел да посочи зоните на интерес за човешкия мозък. Не знам дали работи, но цифрите говорят. И сега, мой колеги и съмишленици, след като се запознахте с тази наука хвърлете по едно око на повечето сайтове като LudiPari.com и си направете сметка колко ХИЛЯДИ човека из мрежата се опитват да ни манипулират. :wink:

NLP stands for Neuro-Linguistic Programming, a name that encompasses three influential components involved in producing human experience: neurology, language and programming.
 

Горе