[FaceBook WAR] Битката за Organic Reach - стар трик с нова опаковка...

Работи ли този трик при вас?

  • Да!

    Votes: 0 0.0%
  • Не!

    Votes: 0 0.0%
  • Не съм пробвал, ще опитам!

    Votes: 1 100.0%

  • Общо гласове
    1

Borisov

Active Member
Ако не си плащаш, значи ти си продукта...

Facebook печели от реклами и с всеки изминал ден ограничава и убива органичното (натурално) достигане до феновете на страници.
Освен ако не сте Bored Panda или друга голяма страница най-вероятно имате проблеми с достигането до феновете и то не е случайно.

Вижте "закачената публикация" на @redrum от 26.11.2011, ако не ми вярвате!
ДА! Войната се води вече години наред ...
Официално Facebook твърди, че това се прави с цел по-добро потребителско преживяване в платформата. Дали им вярвам? Ц, абсолютно НЕ.

От известно време публикациите с връзки (било то външни или вътрешни във Facebook) се представят меко казано зле. Публикации със снимки - също.

Обновленията в алгоритъма, обаче, дават предимство на видео публикациите и при тях рийча не е чак толкова скапан.

Какво правим, ако нямаме видео съдържание?

Веднага се появи тренд да се правят статични видеа, без звук и каквото и да е движение. Достигат се повече фенове, всички са щастливи... "Всичко е точно" ...

Да, ама НЕ! Проблема е, че много бързо алгоритъма беше обновен да "хваща" липсата на каквато и да е динамичност в такъв тип видео.
Не само това, ами администраторите на страници използващи този подход споделиха, че въпросните публикации достигат дори по-малко хора от публикациите със снимка и линк...

"Супер", трябва да записваме видео (защото и споделянето на видео от YouTube вече не е вариант!). Всъщност - НЕ.
За сега това се отлага, защото има нов трик в торбата. Всъщност е стария трик със статична снимка, но с нова врътка.

Нагледен пример за достигане до малка част от аудиторията от различни публикации, с изключение на "видео снимката":
0140c6d231.png

"Видео-снимката", която достигна почти 35% от феновете органично, а на всичко отгоре в описанието имаше линк към статия...

Никак не е зле за 2 минути работа. Нали?

Няколко допълнителни съвета:
1) Елементите трябва да са едва доловими
2) Видеото трябва да е поне 19-25 секунди - Това е емпирично установено, наблюдавайки големи страници, които използват този метод - например Funny Texts
3) Според феновете и вида страница, оптимизирайте "видео снимката" за мобилни устройства или десктоп

Няколко идеи:
1) Използвайте CTA (Call to Action) по същия начин, както елементите - покажете блед Like, ако искате хората да харесат публикацията
2) Покажете блед CTA да последват връзката от текста на публикацията във "видео снимката"

Някой друг с резултати? Някой с подобни опити? Някой с по-добри предложения?

Не ме разбирайте грешно, не съм открил топлата вода, просто споделям "котлона", за да може всички да си стоплят водата :)

Борисов
 
Последно редактирано:

Горе