"Затъпяващите деца на България"

От: От: "Затъпяващите деца на България"

Това, че ромляните са необразовани по какъв начин води до извода, че българите сме необразовани?
Лични наблюдения върху форумната общност. :)
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Аз имам свои наблюдения върху процеса на затъпяване на поколението. То не идва от училището - първо дойде от майките и бабите. Когато аз бях дете, постоянно ме караха нещо да правя - да пазарувам, да чистя, да готвя и това още от както се помня - демек имам първи спомени от времето от около първи клас. После моето поколение порасна, роди деца и Тодор Живков падна. Тогава настъпи времето на голямата свободия - всеки започна да се прави на велик и да казва, има демокрация, каквото искам, това ще правя. Първото и най-лесното за родителите и бабите беше, постоянно да се оплакват от учителките. Повсеместно. Постоянно. Това всичкото пред децата. Та за въпросните деца - още от пелените, те се превърнаха в принцове и принцеси. Отглеждаха се показно - с прескъпи бебешки неща. После същото - семейството няма какво да яде, ама на отрочето се купуват маркови дрехи и маратонки и телефон на изплащане за 1000 лв. Да не говорим, че същите тези деца нямаха никакви задължения, а само удоволствия - никой не ги караше - а и досега не ги карат да правят нищо, а само да си джиткат, да си обиклят, да си щракат на компа и т.н. все важни дейности. Когато тръгнат на училище - ето и тази година с първолаците беше същото - все едно че имат абитуриентски бал - 1000 лв не им стигат само за тоалети, а една комшийска лигла чак и шиха тоалет по поръчка, щото в магазините нямало достойни дрехи за принцесата. Та въпросните дечица, като идат в даскало и разберат, че еуфорията около обличането и купуването на чанти и моливи е свършила и трябва вече да се учи, хич не се кефят - просто спират да слушат, да учат и вдигат невъобразим шум в класните стаи, при които учителите изпадат в невъзможност да си предават урока. Някои любознателни единици, които искат да чуят урока и нещо да научат, сядат винаги на първите чинове, за да чуват учителката. Така че от това положение учителите се обезвериха - познавам много учителки и учители, всичките са много нещастни, когато започнат да говорят за работата си. Те искат да преподават, но не могат. Това е. Разлигавихме си поколението, това е.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Сигурен признак, че остаряваш и изоставаш от тенденциите е изречението: "Младите са по - тъпи от нас". В човешката еволюция няма такъв етап - следващото поколение да е по - тъпо, или по - неприспособимо от предишното. Спомням си, че и за нас се говореше, че сме по - тъпи от тях (сега пенсионери вече). Конкретно за изследването - може българите да сме първенци по тъпотия - но аз циганите не ги броя за представителна извадка. Иначе бъдещите поколения са носители на прогреса и новото - ние сме стари, нашето мислене е неадекватно на съвременната ситуация и не можем да разберем защо е така.. :)... Времето разбира се ще докаже, че съм прав...
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Много са си умни даже, просто ще им се наложи повече да се измъчат, защото са загубили много, за времето, в което е трябвало да учат. Когато дойде времето, щат не щат да работят, ще използват мозъка си. То народа си го е казал - накарай мързеливия на работа, да те научи на акъл. Имам възможността много млади хора да срещам в ежедневието си - вярно е, че повечето не могат да си напишат вярно името, обаче такива комбинации измислят, когато трябва да се измъкнат от нещо, че не е истина просто. Акъл имат и ще го използват, когато му дойде времето.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

”Чета я и косите ми настръхват. Все едно чета Откровението на Йоан или предсказанията на Нострадамус за Апокалипсис. Очаква се невиждан глад. Българинът все по-трудно ще се изхранва. На пазара ще се появят всякакви ментета. Най-уязвимата част от населението – децата и възрастните ще получават тежки хипотрофични увреждания от системно недояждане. Непрекъснато ще се увеличава дистанцията между цените на стоките и заплатите, покупателната способност на населението ще спада и ще стигнем нивото, нужно само за биологично оцеляване. Ще се появи безработица. Предвижда се нивото й да стигне около 1 млион. Най-квалифицираните млади българи ще напуснат страната. Ще възкръснат отдавна погребани болести. Всички тези ”благини” могат да породят силни обществени сътресения. Затова, трябва да се въвеждат постепенно, като се държи непрекъснато сметка за прага на издържливостта на народа”.

Това е писано още 1990, демек всичко си върви по план :)

http://razuznavane.com/?p=292
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Ами да ви кажа от първо лице. Аз три години се боря да да направя тоя проблем с грамотността по-разпознаваем, може би по-впечатляем. А може би нищо и половина не правя. ТА вече три години с "Бъди грамотен" се пробвам да направя нещо за тия деца под формата на състезания, награди, абе да ги накараме малко от малко да се зачетат, да обърнат внимание на грамотността си, защото ще им трябва. Естествено не можем да очакваме от тях да го осъзнават напълно. По-сериозния проблем всъщност е, че никой не го брига. Понеже всичкото това - тестове, състезания, организация, награди струват не малко пари, пък моите възможности са си ограничени, та се обърнах към министерството за скромен бюджет тая година понеже слушан разметват някакви милиони по телевизията за извънкласни занимания, за обучения, за какво ли не. Е и отговора беше - абе ние много подкрепяме тая инициатива, амааа оправяй се. Аз не твърдя, че имам най-гениалния подход с "Бъди грамотен", но си мисля, че ако на държавно нияо някой го е еня би дал мило и драго някой да се занимава с това и не че ще го финансира ами и ще му с емоли да продължава. А тука - за три години веднъж изклатих Мтел да спонсорират инициатива и съжалих 100 пъти защото така извъртяха нещата сякаш света им е в краката понеже са решили да отделят 0.0000000000001% от годишния си бюджет. Както и да е с всичко това искам да кажа, че наистина липсва цялостна политика в областта, а дори и малкото опити за инициатива са приглушавани.
Ако на някой му се чете:
http://akademika.bg/2011/10/национална-кампания-бъди-грамотен/
 
От: От: "Затъпяващите деца на България"

Ами да ви кажа от първо лице. Аз три години се боря да да направя тоя проблем с грамотността по-разпознаваем, може би по-впечатляем. А може би нищо и половина не правя. ТА вече три години с "Бъди грамотен" се пробвам да направя нещо за тия деца под формата на състезания, награди, абе да ги накараме малко от малко да се зачетат, да обърнат внимание на грамотността си, защото ще им трябва. Естествено не можем да очакваме от тях да го осъзнават напълно. По-сериозния проблем всъщност е, че никой не го брига. Понеже всичкото това - тестове, състезания, организация, награди струват не малко пари, пък моите възможности са си ограничени, та се обърнах към министерството за скромен бюджет тая година понеже слушан разметват някакви милиони по телевизията за извънкласни занимания, за обучения, за какво ли не. Е и отговора беше - абе ние много подкрепяме тая инициатива, амааа оправяй се. Аз не твърдя, че имам най-гениалния подход с "Бъди грамотен", но си мисля, че ако на държавно нияо някой го е еня би дал мило и драго някой да се занимава с това и не че ще го финансира ами и ще му с емоли да продължава. А тука - за три години веднъж изклатих Мтел да спонсорират инициатива и съжалих 100 пъти защото така извъртяха нещата сякаш света им е в краката понеже са решили да отделят 0.0000000000001% от годишния си бюджет. Както и да е с всичко това искам да кажа, че наистина липсва цялостна политика в областта, а дори и малкото опити за инициатива са приглушавани.
Ако на някой му се чете:
http://akademika.bg/2011/10/национална-кампания-бъди-грамотен/
------------
Еми вместо да се чудим всяка година за какво да събираме пари за благотворителност, ето една възможна цел.
 
От: От: "Затъпяващите деца на България"

------------
Еми вместо да се чудим всяка година за какво да събираме пари за благотворителност, ето една възможна цел.

Който желае и сам се образова. Който не желае и с пари не можеш да го накараш.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

За съжаление правилно са ни оценили. Като ученик навремето мрънках, че не отделят почти никакво внимание на часовете по Български език (граматика). Странно, че даскалите дето се очаква да са светилата изобщо не забелязват този проблем. Вместо да се чудят как да вкарат часове по грамотност за първокурсници да вземат да наблегнат върху граматиката много по-рано и да не експлоатират умовете ни като бази данни. Ако им трябва база данни, ще им инсталирам един MySQL, че и скрипт ще им напиша, за да си добавят уроците. :D
Ето там ни е проблемът в образователната система. Не се отделя достатъчно внимание на същественото и не се толерира изобретателността и мисленето изобщо у учениците. Вместо това просто ни пълнят главите с някакви знания (в повечето случаи безполезни). С такова образование сме си за първо място по затъпяване.
Мен на граматика ме научиха още преди да завърша 5 клас. Училището не беше нищо особено. Аз не бях особено ученолюбив. Затова предполагам, че проблемът е това КОГА един човек е бил ученик.

За да можеш да мислиш, анализираш, вадиш изводи - трябва ти 'локална' база данни. Само процесор не върши работа. Щото няма материал за обработка. Няма как да извадиш закономерности, да очертаеш вероятности, да извлечеш идея, дето да те избута пред другите...

Дори няма нужда тия данни да седят в главата ти - важното е да минат оттам, да се осмислят. После може да се забравят.

Спомням си много ясно как в гимназията мучахме пред даскала по физика, че видиш ли ние сме едикаква си паралелка, ще ставаме едикакви си, и тая Физика като завършим няма за нищо да ни служи. Та господинът ни гледаше и се подхилваше под мустак. И ни каза:

"Вие тия физични закони наистина няма да ги помните след една седмица. Физиката няма да ви трябва в живота. Ама тука (посочва главата си) ще направите една ГЪНКА. Знанията ще се забравят, но ГЪНКАТА ще остане." :) .
 
От: "Затъпяващите деца на България"

"Вие тия физични закони наистина няма да ги помните след една седмица. Физиката няма да ви трябва в живота. Ама тука (посочва главата си) ще направите една ГЪНКА. Знанията ще се забравят, но ГЪНКАТА ще остане." :) .

По тази логика предпочитам да играя шах. Той също прави гънки, но е далеч по-интересен.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

По тази логика предпочитам да играя шах. Той също прави гънки, но е далеч по-интересен.
Шахът само ти пренарежда гънките.
Ако си мислиш че тъй ше минеш по тънката лайсна, си леко в грешка :) .
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Шахът само ти пренарежда гънките.
Ако си мислиш че тъй ше минеш по тънката лайсна, си леко в грешка :) .

За някои е лека, за други е тежка. Освен това развива концентрацията - особено, когато играеш с по-силен съперник на време.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Разгледайте профилите на 3-4 подрастващи момичета или 3-4 подрастващи момчета във фейсбук. Ще попаднете или на някакви начервени порнозвезди е празен поглед или на селендурчета тип ала Бекъм с неясна визия за света, в който живеят. Като цяло е трагедия и много рядко се среща нормален между тях, като кажа нормален има предвид човек, който знае защо съществува.

Преди извесно време бях на среща с класната си. Беше жалко - бяхме от цял клас само 4-ма човека, другите с техните си социални проблеми не дойдоха. Демек живота ги блъска яко, че да не могат да отделят време, за да се върнат към любимите си години. Както и да де, това е друг проблем на обществото ни. Та на въпросната среща класната ни каза: "Вие и следващото поколение бяхте последните хора, на които можехме да разчитаме, че ще стане нещо от Вас. Сега седиш и му се караш, а то насреща седи и те гледа с празен поглед, все едно говориш на кроманьонец нещо. Вие поне като ви се карах си взимахте полука и се опитвахте да се поправите. А сега си е загуба на време и усилия да го правиш, резултат никакъв. А ако им погледнете бележниците, ще си кажете, че системата за оценяване се е обърнала." С тези думи ни стана явно с какво си имат работата учителите всеки ден.

Това едно време някоя от момичетата да седи в час и да си оправя маникюра?! Няма такива филми. Всичко беше дисциплина, гонехме стипендии и всяко едно наше провинение се наказваше, както и бяхме карани да осъзнаваме грашката си. Аз лично не бях много послушен, но пък за сметка на това където имаше олимпиада, ходех да представям училището. ;)

Не знам на къде е тръгнало сега, но според мен, ще пати само обществото от това. :)
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Много са си умни даже, просто ще им се наложи повече да се измъчат, защото са загубили много, за времето, в което е трябвало да учат. Когато дойде времето, щат не щат да работят, ще използват мозъка си. То народа си го е казал - накарай мързеливия на работа, да те научи на акъл. Имам възможността много млади хора да срещам в ежедневието си - вярно е, че повечето не могат да си напишат вярно името, обаче такива комбинации измислят, когато трябва да се измъкнат от нещо, че не е истина просто. Акъл имат и ще го използват, когато му дойде времето.

Съгласен. Може би грамотността след 100 години ще се оценява по коренно различен начин ... Мързела е друга еволюционна черта на хората ...
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Искам да кажа, че младежите тук са изключение и точно те ме карат да се гордея все още. Това на 15-16 години да си любознателен как да изкараш пари от интернет, даже и на мен не ми е идвало едно време. За това им свалям шапка. ;)
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Разгледайте профилите на 3-4 подрастващи момичета или 3-4 подрастващи момчета във фейсбук. Ще попаднете или на някакви начервени порнозвезди е празен поглед или на селендурчета тип ала Бекъм с неясна визия за света, в който живеят. Като цяло е трагедия и много рядко се среща нормален между тях, като кажа нормален има предвид човек, който знае защо съществува.

Преди извесно време бях на среща с класната си. Беше жалко - бяхме от цял клас само 4-ма човека, другите с техните си социални проблеми не дойдоха. Демек живота ги блъска яко, че да не могат да отделят време, за да се върнат към любимите си години. Както и да де, това е друг проблем на обществото ни. Та на въпросната среща класната ни каза: "Вие и следващото поколение бяхте последните хора, на които можехме да разчитаме, че ще стане нещо от Вас. Сега седиш и му се караш, а то насреща седи и те гледа с празен поглед, все едно говориш на кроманьонец нещо. Вие поне като ви се карах си взимахте полука и се опитвахте да се поправите. А сега си е загуба на време и усилия да го правиш, резултат никакъв. А ако им погледнете бележниците, ще си кажете, че системата за оценяване се е обърнала." С тези думи ни стана явно с какво си имат работата учителите всеки ден.

Това едно време някоя от момичетата да седи в час и да си оправя маникюра?! Няма такива филми. Всичко беше дисциплина, гонехме стипендии и всяко едно наше провинение се наказваше, както и бяхме карани да осъзнаваме грашката си. Аз лично не бях много послушен, но пък за сметка на това където имаше олимпиада, ходех да представям училището. ;)

Не знам на къде е тръгнало сега, но според мен, ще пати само обществото от това. :)

Образователната система е консервативна. Новото поколение се нагажда към ситуацията. Не подценявайте адаптивността на младите. Те са в пъти по - добри от нас. Раждат се със знания, които са придобивани милиони години от човечеството. Това, че не могат да си напишат името не определя интелектуалните им възможности. Относно ценностната система тя е продукт на семейството - "Крушата не пада по - далеч от дървото". Отделно може да се напише и един трактат на тема : "Ценностите на децата на прехода" - това разбира се не ги прави тъпи, те са продукт на "Криворазбраната цивилизация"...
 
От: "Затъпяващите деца на България"

За harkon:
Мерси за отбелязаната авария. Имаше дребни проблеми с един, после с още два от харддисковете на сървъра. Сега си работи. Колкото и да е нахално ти предлагам да пробваш нещо от моя "илюзорен свят, изпъстрен с анимации" (по-точно японски анимации), пък може и да ти хареса. Човек трябва да има въображение (т.е. има нужда от илюзорен свят) за да създава неща дето ги няма, иначе животът е еднообразен и скучен.

на мен не ми харесват...
Според мен японските анимации са за хора с бедна фантазия, които се нуждаят от допълнителен стимул за да я задействат :)
На хората с богата фантазия им е достатъчна една картинка или дори един виц,

като слушаш виц трябва да влезеш в него, да си представиш обстановката и героите.
всички дребни детайли за да избухне с пълна сила финала :)

А японците нещо им е блудкава анимацията...
само с порно анимацията се справят завидно ... извратеняци :)
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Образователната система е консервативна.

ме консервативна, старите учители преподаваха не за да отбият номера, а го правеха с цел и идеализъм и търпяха олигофренчетата докато ги направят хора,

сегашните са там от нямай на къде...
те искат да мине деня да мине месеца и годината...
да отбият номера и да им върви стажа,
ма грам не им дреме за учениците.

Времената са такива, разбирам ги.
учениците и те имат други идеали, дреме им на тях
те искат бмв и яки утки...
въобще не им е до учене :)


и така завъртяха се нещата

много малко учители останаха които да милеят за професията си и да я практикуват така както трябва да се практикува.
 
От: "Затъпяващите деца на България"

Аз съм от даскалско семейство. Пра - пра дядо ми е основал едно от първите килийни училища. Никога в историята на България даскалите не са работили за пари. Лошото е, че в последните години педагогика учат тия дето не ги приемат друго. Та си прав ... за отбиване на номера на повечето ... А образователната система освен консервативна и налага ограничения на малкото останали кадърни... и убива желанието им за работа ...
 
От: "Затъпяващите деца на България"

на мен не ми харесват...
Според мен японските анимации са за хора с бедна фантазия, които се нуждаят от допълнителен стимул за да я задействат :)
На хората с богата фантазия им е достатъчна една картинка или дори един виц,

като слушаш виц трябва да влезеш в него, да си представиш обстановката и героите.
всички дребни детайли за да избухне с пълна сила финала :)
..
Е тука зачекваш и другия момент, дето убягва на днешната младеж - никой не чете книги.
Художествена литература.
Там се формира голяма част от въображението, дет се очаква на втория етаж :) .

Видео, кампютърни игри, филми - тц, сори. Не бачкат в тая насока.

ПС: Като пиша туй звуча като някой чичка баси. Пък аз съм си още младеж :) . Включая и на външен вид.
 

Горе