Защо в България няма производство?

От: От: От: Защо в България няма производство?

Коли се произвеждат в Ловеч.

Малка поправка - в Ловеч не се произвеждат коли, а се сглобяват. Колите се произвеждат в Китай, тук само се сглобяват.
 
Re: От: От: От: Защо в България няма производство?

Малка поправка - в Ловеч не се произвеждат коли, а се сглобяват. Колите се произвеждат в Китай, тук само се сглобяват.

По тази логика и в Германия не се правят коли - защото примерно сноповете с кабели и климатиците се правят в България, въздушните възглавници някъде другаде и т.н. Накрая в Германия ги сглобяват.
 
От: Re: От: От: От: Защо в България няма производство?

По тази логика и в Германия не се правят коли - защото примерно сноповете с кабели и климатиците се правят в България, въздушните възглавници някъде другаде и т.н. Накрая в Германия ги сглобяват.

Не е така. Прави разлика между ноу хау и изнасяне на производството на частите на автомобилите, за да се намалят разходите.
 
От: Защо в България няма производство?

Вносните стоки се продават на цени под себестойност, спрямо българските.
Никой производител няма да може да издържи да работи на загуба.

пълни глупости!
 
Защо в България не се произвеждат машини,примерно мотоциклети,коли и други.Изобщо не е развито производството.Някъде четох ,че една държава трябва да си има собствено производство.

Това е сигурно въпросът, който тормози поколенията.

Отговор: Защото почти всеки гледа да се „вмести“ със стадото, почти всеки иска да е модерен и в същото време да не привлича прекалено много негативно внимание върху себе си, и почти всеки гледа как да припечелва повече като не иска да загуби изобщо нищо. Ако всички нации и бизнеси бяха основани на този принцип, всички щяха да са бедни като нас. Тесла почти фалира и Елон Мъск беше вложил всичките си собствени пари вътре във фирмата си-яма.

В България много рядко има любов към работата, към личната ни работа, какво направим със собствените си ръце.

Тук виреят търговци в OLX, комисионери, един тон комисионери, адвокатчета, брокерчета, търговчета, автосалони, квартални барчета … как без кварталните барчета! И разбира се един милион механи и селски кръчми. На никой не му пука дали ще е полезен на някого, на никой не му пука дали ще направи някой щастлив. Да се начаткаш в механата с ракия и с кюфтета за мен не е щастие. Щастието идва от това да направиш нещо, да стои, и да остане в годините.

В България има също тенденцията, всяко хубаво нещо, което се направи — да се продаде. Продадоха Своге, вафлите ни Морени, шоколадите ни, бонбоните ни, всеки един завод, всеки един цех, продадоха и Продавалника дори, та да може да се наместят патриотите OLX.

А малкото, които успеят да произведат продукт, и не изалчнеят, и не го продадат, и не го развалят, ще ги принудят да го продадат.

Разочарован съм, но това е каквото е. Нямат вина институциите, но имат вина всички българи, които имат средства, но вкарват средствата си в бракми осма употреба да фучат по улиците по мацките, а като завъртят нови пари, отварят барчето и механичката.

Този коментар няма да се хареса на много, но това е каквото е. Не обвързвам никого с мнението си, защото то е точно това — личното ми мнение, оставено да намери, тези които търсят истината.
 
Последно редактирано:
За създаването на производство се изисква доста начален капитал - наеми/покупка на помещение, инвестиция в производствени машини и оборудване, ако дейността е и лицензионна, допълнително се заплащат лицензи и разрешителни, наемане на оператори на машините (или др. специалисти, в зависимост от спецификата на производството), закупуване на производствени материали за старт на бизнеса и т.н., даващи обикновено доста високи производствени разходи. Като за сметка на това трябва да съобразиш продажните цени на крайният продукт с конкуренцията (евтините китайски и европейски стоки (ставащи евтини най-вече заради спестявания от мащаба)), както и вече стабилизиралите се на пазара български фирми, и в крайна сметка се оказва, че поне 3 до 5 ти работиш на загуба и бизнеса ти се крепи на заеми, а след това в много малко сектори реално може да се реализира висока добавена стойност, която да е предпоставка пък за бъдещи печалби...
Та според мен това са малка част от причините защо толкова малко хора предприемат този риск и имат желанието да се занимават с производство.
 
Първо е важно да се отбележи, че в България никога е нямало смислено производство. По времето на соц-а се работи на за загуба и държавата фалира 3 пъти. Да не говорим за какви боклуци се произвеждат. От долнопробни консерви, до некачествени електрокари. Самите руснаци се оплакват от отвратителното качество на българските продукти. Така, че това с разпродаването на индустрията го забревете :)

Много държави, като Унгария, Румъния и т.н глътнаха сериозни западни инвестиции и се направиха заводи. В БГ липсата на съдебна с-ма, липсата на кадри и отвратителнот бавната и курумпирана админстрация спират чуждите инвеститори. А наистина си трябва стабилен начален капитал, какъвто малко българи имат или поне малко българи с мозък.
 
Кое за разпродаването на индустрията да се забрави, нима не е факт? : )
Въпросът не е да е кой знае колко смислено и качествено, същото виждаме и в днешно време от наложили се марки, особено в хранителната индустрия (тъй като визираш консервите от соц-а). Според нашата народопсихология е нормално е за износ да се предлагат по-нискокачествени продукти. Като цяло силата ни по онова време е била най-вече в енергетиката и тежката промишленост, до някъде и завода Правец е просперирал, като изключим и един-два фала в това отношение завод Балкан, да не говорим за целулозно хартиените комбинати, текстилните и т.н. Колкото до фалитите, те не се дължат на чак до такава степен на ниската добавена стойност в някой от секторите, като тук основно влизат консервните заводи, машиностроителните и някои от текстилната индустрия. Първият фалит е заради неспособност за изпълнение на плановете и усвояването на модела на икономика и управление към, който са се стремили, ускорената планова индустриализация нарушава баланса между стоките за потребление и стоките за производствотова, това е в началото на управлението на ТЖ. Вторият фалит е по-скоро заради външната търговия и политиката на ограничаване на вносните стоки. А третия е свързан с вноса на съветски нефт. В крайна сметка всичко се плаща със златния резерв на БНБ.
Но е факт, че голяма част от заводите тогава произвеждат и качествени продукти, изнасяни за целия съветски блок, нещо което сега трудно става и трудно се налагаме на пазара на новия "блок", в който членуваме. : )
 
Кое за разпродаването на индустрията да се забрави, нима не е факт? : )
Въпросът не е да е кой знае колко смислено и качествено, същото виждаме и в днешно време от наложили се марки, особено в хранителната индустрия (тъй като визираш консервите от соц-а). Според нашата народопсихология е нормално е за износ да се предлагат по-нискокачествени продукти. Като цяло силата ни по онова време е била най-вече в енергетиката и тежката промишленост, до някъде и завода Правец е просперирал, като изключим и един-два фала в това отношение завод Балкан, да не говорим за целулозно хартиените комбинати, текстилните и т.н. Колкото до фалитите, те не се дължат на чак до такава степен на ниската добавена стойност в някой от секторите, като тук основно влизат консервните заводи, машиностроителните и някои от текстилната индустрия. Първият фалит е заради неспособност за изпълнение на плановете и усвояването на модела на икономика и управление към, който са се стремили, ускорената планова индустриализация нарушава баланса между стоките за потребление и стоките за производствотова, това е в началото на управлението на ТЖ. Вторият фалит е по-скоро заради външната търговия и политиката на ограничаване на вносните стоки. А третия е свързан с вноса на съветски нефт. В крайна сметка всичко се плаща със златния резерв на БНБ.
Но е факт, че голяма част от заводите тогава произвеждат и качествени продукти, изнасяни за целия съветски блок, нещо което сега трудно става и трудно се налагаме на пазара на новия "блок", в който членуваме. : )
Рядко можеш само по един пост да измериш айкюто на даден потрбител, на тоя тук чак ме е жал да му кажа резултата.
 
Като за хейтър си много жалостив, добре, приемаме, че аз съм с отрицателно айкю, но хайде дай някакви цифри, данни...нещо, с което да докажеш, че не съм права, просветли ме, моля.
 
Кое за разпродаването на индустрията да се забрави, нима не е факт? : )
Въпросът не е да е кой знае колко смислено и качествено, същото виждаме и в днешно време от наложили се марки, особено в хранителната индустрия (тъй като визираш консервите от соц-а). Според нашата народопсихология е нормално е за износ да се предлагат по-нискокачествени продукти. Като цяло силата ни по онова време е била най-вече в енергетиката и тежката промишленост, до някъде и завода Правец е просперирал, като изключим и един-два фала в това отношение завод Балкан, да не говорим за целулозно хартиените комбинати, текстилните и т.н. Колкото до фалитите, те не се дължат на чак до такава степен на ниската добавена стойност в някой от секторите, като тук основно влизат консервните заводи, машиностроителните и някои от текстилната индустрия. Първият фалит е заради неспособност за изпълнение на плановете и усвояването на модела на икономика и управление към, който са се стремили, ускорената планова индустриализация нарушава баланса между стоките за потребление и стоките за производствотова, това е в началото на управлението на ТЖ. Вторият фалит е по-скоро заради външната търговия и политиката на ограничаване на вносните стоки. А третия е свързан с вноса на съветски нефт. В крайна сметка всичко се плаща със златния резерв на БНБ.
Но е факт, че голяма част от заводите тогава произвеждат и качествени продукти, изнасяни за целия съветски блок, нещо което сега трудно става и трудно се налагаме на пазара на новия "блок", в който членуваме. : )

Не ниска добавена стойност, а загуба на стойност. Това с тежката промишленост и енергектиката искрено ме разсмя. Имам роднина бил на най-високото ниво в Енергопроект по онова време и друг, който е внедрявал технологии в Кремиковци и АЕЦ Козлодуй. Но тъй като темата отива по-скоро за раздел политика спирам да коментирам повече тук.
 

Горе