rak
Active Member
Току що получих писмо от суперхостинг, в което ме предупреждават за нова схема на телефонни измами. Ето част от писмото:
------------------------
Изпращаме Ви този e-mail, поради засечени от наша страна опити за измами на наши
клиенти, свързани с плащания за ползване на предоставяни от СуперХостинг.БГ услуги.
Измамите могат да бъдат категоризирани като разновидност на често споменаваните в
медиите телефонни измами.
При засечените случаи неизвестни лица се свързват по телефона с наши клиенти, като
се представят за служители на СуперХостинг.БГ. Данните за контакт измамниците взимат
от уеб сайта на потърпевшия. Все още не разполагаме с информация, дали опитите за
измами са насочени само към наши клиенти или уеб сайтовете се избират на произволен
принцип, след което лицата се представят за служители на съответната компания,
осигуряващи хостинг за избрания сайт. Не е тайна, че хостинг провайдера за даден
сайт може да бъде установен бързо и лесно - чрез информация от публични whois регистри,
посредством IP адреси и т.н.
След като имат телефона на набелязаната жертва, и знаят услугите на кой хостинг
провайдер се ползват за сайта, измамниците звънят по телефона, представяйки се за
служители на съответната хостинг компания, и подканват собственика на сайта да
заплати такса за ползваните услуги. За по-голяма достоверност предлагат
преподписване на договор, издаване на финансови документи и т.н.
В засечените случаи измамниците са избрали, или вариант за плащане с наложен платеж,
посредством куриерска фирма, или чрез посещение на служител на "фирмата" на място
при клиента. При този тип плащания най-трудно може да бъде проследен получателя на
плащането и да бъде идентифициран, като е възможно да има опити за измами и с други
схеми и различни начини на плащане.
Приканваме всички наши клиенти да се отнасят с повишено внимание към подобни
обаждания, съобщения изпратени по електронна поща, и при най-малкото съмнение за
опит за измама да се свързват с нас на посочените на нашия уеб сайт телефони
или e-mail адрес.
Също така умоляваме всички наши клиенти, партньори и реселъри, които индиректно
поддържат и управляват акаунти (уеб сайтове) на техни клиенти, роднини, приятели и
т.н., с които ние нямаме директна връзка, да им препратят тази информация, с оглед
да ги предпазят от подобни измами.
По принцип наша стандартна практика е да се свързваме по телефона със своите
клиенти, за да ги уведомяваме за изтичащи услуги, в случай че са пропуснали
напомнянията по e-mail. Обикновено обаждане от наша страна следва, след като вече са
изпратени няколко напомняния по e-mail и до изтичането на услугите остават 2-3 дни.
Нашите служители можете да различите по това, че те няма да Ви се обадят няколко
месеца преди изтичането на периода, за който са платени услугите, няма да Ви карат
да изпращате пари по куриер, или да Ви убеждават, че "съмнителни" лица ще минат през
офиса Ви да вземат някаква сума.
В телефонния разговор със служител на СуперХостинг.БГ единствено клиента се
уведомява за срока на активност на услугите и възможните начини на заплащане за
подновяването им. Евентуално ще ви бъдат дадени и необходимите насоки как да си
пуснете заявка за подновяване на услугите през нашия сайт.
По-долу ще намерите няколко съвета по какво можете да познаете опит за измама.
1. За момента във възможностите за плащане на предлаганите от нас услуги
НЕ СЕ ПОДДЪРЖА ПЛАЩАНЕ С НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ!
2. Служители на СуперХостинг.БГ не посещават клиенти на техни адреси/офиси и
плащане на място при клиента не се поддържа!
3. Поддържаните начини на плащане за момента са:
- на място в някои от офисите на СуперХостинг.БГ - София, Пловдив, Варна;
- банков превод;
- транскарт;
- кредитна карта;
- PayPal;
- ePay.bg;
- пощенски запис;
4. За да бъдете сигурни, че дадено плащане е инициирано именно от СуперХостинг.БГ е
най-добре сами да пускате заявки за подновяване (активиране) на услуги през своя
клиентски профил на нашия уеб сайт. Според избрания начин на плащане на e-mail
адреса ще получите и съответната информация, свързана с извършване на плащането.
5. При плащания проверявайте, дали сумата за плащане отговаря на цените, посочени за
конкретните услуги във Вашия клиентски профил на нашия уеб сайт, и най-вече дали
получателя на плащането е СуперХостинг.БГ, или лице представляващо СуперХостинг.БГ с
кореспондиращата платежна информация - банкови сметки, платежна информация при
плащане с пощенски запис и т.н.
6. При получаване на съмнителен e-mail винаги проверявайте кой е действителния
изпращач на e-mail-a. Нашия официален търговски e-mail е [email protected] и
съобщенията до нашите клиенти, засягащи търговски въпроси, се изпращат само от този
адрес.
Ако получите съобщение от различен адрес бъдете сигурни, че този e-mail не е
изпратен от нас и вероятно става въпрос за спекулация или опит за измама.
------------------------------
------------------------
Изпращаме Ви този e-mail, поради засечени от наша страна опити за измами на наши
клиенти, свързани с плащания за ползване на предоставяни от СуперХостинг.БГ услуги.
Измамите могат да бъдат категоризирани като разновидност на често споменаваните в
медиите телефонни измами.
При засечените случаи неизвестни лица се свързват по телефона с наши клиенти, като
се представят за служители на СуперХостинг.БГ. Данните за контакт измамниците взимат
от уеб сайта на потърпевшия. Все още не разполагаме с информация, дали опитите за
измами са насочени само към наши клиенти или уеб сайтовете се избират на произволен
принцип, след което лицата се представят за служители на съответната компания,
осигуряващи хостинг за избрания сайт. Не е тайна, че хостинг провайдера за даден
сайт може да бъде установен бързо и лесно - чрез информация от публични whois регистри,
посредством IP адреси и т.н.
След като имат телефона на набелязаната жертва, и знаят услугите на кой хостинг
провайдер се ползват за сайта, измамниците звънят по телефона, представяйки се за
служители на съответната хостинг компания, и подканват собственика на сайта да
заплати такса за ползваните услуги. За по-голяма достоверност предлагат
преподписване на договор, издаване на финансови документи и т.н.
В засечените случаи измамниците са избрали, или вариант за плащане с наложен платеж,
посредством куриерска фирма, или чрез посещение на служител на "фирмата" на място
при клиента. При този тип плащания най-трудно може да бъде проследен получателя на
плащането и да бъде идентифициран, като е възможно да има опити за измами и с други
схеми и различни начини на плащане.
Приканваме всички наши клиенти да се отнасят с повишено внимание към подобни
обаждания, съобщения изпратени по електронна поща, и при най-малкото съмнение за
опит за измама да се свързват с нас на посочените на нашия уеб сайт телефони
или e-mail адрес.
Също така умоляваме всички наши клиенти, партньори и реселъри, които индиректно
поддържат и управляват акаунти (уеб сайтове) на техни клиенти, роднини, приятели и
т.н., с които ние нямаме директна връзка, да им препратят тази информация, с оглед
да ги предпазят от подобни измами.
По принцип наша стандартна практика е да се свързваме по телефона със своите
клиенти, за да ги уведомяваме за изтичащи услуги, в случай че са пропуснали
напомнянията по e-mail. Обикновено обаждане от наша страна следва, след като вече са
изпратени няколко напомняния по e-mail и до изтичането на услугите остават 2-3 дни.
Нашите служители можете да различите по това, че те няма да Ви се обадят няколко
месеца преди изтичането на периода, за който са платени услугите, няма да Ви карат
да изпращате пари по куриер, или да Ви убеждават, че "съмнителни" лица ще минат през
офиса Ви да вземат някаква сума.
В телефонния разговор със служител на СуперХостинг.БГ единствено клиента се
уведомява за срока на активност на услугите и възможните начини на заплащане за
подновяването им. Евентуално ще ви бъдат дадени и необходимите насоки как да си
пуснете заявка за подновяване на услугите през нашия сайт.
По-долу ще намерите няколко съвета по какво можете да познаете опит за измама.
1. За момента във възможностите за плащане на предлаганите от нас услуги
НЕ СЕ ПОДДЪРЖА ПЛАЩАНЕ С НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ!
2. Служители на СуперХостинг.БГ не посещават клиенти на техни адреси/офиси и
плащане на място при клиента не се поддържа!
3. Поддържаните начини на плащане за момента са:
- на място в някои от офисите на СуперХостинг.БГ - София, Пловдив, Варна;
- банков превод;
- транскарт;
- кредитна карта;
- PayPal;
- ePay.bg;
- пощенски запис;
4. За да бъдете сигурни, че дадено плащане е инициирано именно от СуперХостинг.БГ е
най-добре сами да пускате заявки за подновяване (активиране) на услуги през своя
клиентски профил на нашия уеб сайт. Според избрания начин на плащане на e-mail
адреса ще получите и съответната информация, свързана с извършване на плащането.
5. При плащания проверявайте, дали сумата за плащане отговаря на цените, посочени за
конкретните услуги във Вашия клиентски профил на нашия уеб сайт, и най-вече дали
получателя на плащането е СуперХостинг.БГ, или лице представляващо СуперХостинг.БГ с
кореспондиращата платежна информация - банкови сметки, платежна информация при
плащане с пощенски запис и т.н.
6. При получаване на съмнителен e-mail винаги проверявайте кой е действителния
изпращач на e-mail-a. Нашия официален търговски e-mail е [email protected] и
съобщенията до нашите клиенти, засягащи търговски въпроси, се изпращат само от този
адрес.
Ако получите съобщение от различен адрес бъдете сигурни, че този e-mail не е
изпратен от нас и вероятно става въпрос за спекулация или опит за измама.
------------------------------