Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Моето мнение е, че трябва да продавам на всички хора. И на бай Гошо от квартала и на Башун Махмуд от с.Карабунарево. Това са хора, които нямат Интернет образование. Накарали са внука си да им потърси Хладилник - за щерка им, която се жени наскоро. Влизат в сайта чрез внука си.
Ето затова без SEO не може!
 
От: Re: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

AMOUN всички които се регистрират по лесния начин с няколко клика през facebook conect ги пише с ник първо име второ име автоматично....
Като стана дума, аз споменавал ли съм какво мисля за хората, ползващи фейсбук? :)
... Ши кажа някой път.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

И аз да се включа по темата:
За онлайн магазин е необходимо да има точно 2ма човека:
Един собственик, които ще върши: среща с клиенти/партньори, зареждане, изпращане ( можеш да си викнеш куриер до офиса или дома ), администриране на сайта ( качване на артикули, обновяване.. блог,seo задължително )
Другият е ако ти не можеш да вършиш това и освен това да пише статии в блога и социалните мрежи.

Поздрави,
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

1 е достатъчен, докато поръчките са до около 100 на месец. След това вече може да се наеме някой да помага. От време на време на някой да се плати за SEO и други неща по сайта и това е.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Темата е стара но си е актуална - Напълно съм съгласен с мнението на Дерте че онлайн магазин може да се върти от един човек по мои наблюдения без проблем до около 200 поръчки на месец ако има стоката налична или до около 100 ако се налага да обикаля за да я събира и даже ще му остава свободно време.

СЕОто ако не можеш да си го правиш сам по добре да не плащаш - Нито сеоджията ще е остане доволен нито ти ще си доволен - при тая ниска цена на адуорда в БГ спокойно може да пердашиш в платеното - а рано или късно магазина ако са ти добри цените ще почне да се показва и тук таме натурално.

Наемането на кибици в такъв магазин е силно нежелателно - ако все пак ви се налага да ви се върши някаква услуга наемайте човек за конкретна работа и изврата.
 
Последно редактирано:
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Няма формула колко хора. То е хубаво да има специалисти по всичко, ама въпроса е кой ще плаща заплати. Както бе казано и сам човек може да прави всичко. Въпроса е доколко му стига времето за всичко и на какво ниво го прави. Преди да наемеш някои трябва да си зададеш въпроси колко са ти месечните разходи за този човек и какви приходи ще ти донесе този човек. Примерно имаш по 100 поръчки на ден и нямаш време да ходиш до куриерска фирма. Да обаче разликата между тарифите офис-врата и врата-врата е 1 лев. Е тогава защо да не вземеш някой, за 1 седмица ще си изкара заплатата и ще ти спести немалко пари. Много е субективно. Когато има нужда, взимаш хора, но преди това добре преценяваш какъв би бил икономическия ефект в краткосрочен и дългосрочен план.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Трябва един човек който поддържа сайта, същия ще общува с клиентите, защото е най-запознат с качените неща в сайта. Трябва и един за SEO, въпреки че и първия може да го върши отначало, но ако почне да се развива магазина, от качване на продукти и разговори с клиентите няма да има време. Накратко, добре е да се започне с двама човека.
 
Реално един успешен магазин трябва да има:

1. Администратор - поддръжка и администриране
2. Маркетинг - качване на продукти и промотиране
3. Продажби - връзки с клиенти и партньори
4. Бек офис - документация и осчетоводяване

За оптимизацията на този лист се прилага най-вече комбинирането на задължения - 1 и 4, както 2 и 3.

Винаги е и модела - one man show, но това правило е леко неизпълнимо при голям шоп, който поддържа над 1000 продукта и има над 100-200 партньора (тези, които подсигуряват продуктите). ;)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Blinky добре го е казал, в крайна сметка, ако магазинът е много нов и с малко съдържания, може и 2-ма човека да се грижат за него, но тогава най-вероятно и приходите ще са нищожни.
 
От: Какъв трябва да е броят?

Ами според мен може и от един човек да е, може и от 10 човека, всичко зависи, колко работа има, колко поръчки и други такива :) Като за начало може да си сам, вече ако се разрастнеш, сам няма да можеш да смогваш :)

Подкрепям това мнение!
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Според мен зависи от много неща - ако продаваш 1000 продукта, но са от 1,2,3 доставчици, то тогава защо не от 1? Да, рано или късно ще опреш до 2ри за SEO, но мисля, че това идва само с времето и растежа на магазина.
По друг начин седят нещата ако стартираш голям магазин, със сериозен брои доставчици, но тогава и бюджета ти ще е достатъчен (или би следвало да е) и в този случай може да имаш и 20 души.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Много мнения и нито един пример не видях тук. Затова давам пример в http://bureto.com работим само 2ма човека. Няма шанс да се поддържат SEO експерти маркетинг спецове и администратори да се плаща наем за офис и магазина да оцелее. Иначе към момена продуктите са окиоло 3500.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Важни са по-скоро поръчките, а не големината на асортимента, защото и 50 000 продукта да има даден магазин, ако прави по една поръчка на ден, кел файда ....

За мен би трябвало да започне да се мисли за персонал, едва след като продажбите/печалбата са такива, че да могат да се поддържат тези хора и това да не коства цялата месечна печалба на собственика на магазина, а да е процент от тях.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Според мен един, двама до трима е някаква оптимална бройка. Напълно съм съгласен с останалите мнения нагоре че без SEO не може, но искам да допълня може би защото съм и дизайнер де, но без свестен дизайн не мисля че ще просъществува дълго тоя магазин. Аз лично като вляза в сайт който може да ми избоде очите общо взето или излизам или чета бързо това за което съм дошъл и пак излизам. А относно разнообразието в продуктите, тук темата е спорна. Apple имат малък асортимент от продукти но се купуват нали :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Без секретарка не може.
Друго всичко е заменимо и може да се изпълнява от горната...
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Без секретарка не може.
Друго всичко е заменимо и може да се изпълнява от горната...

Даже две, да не се уморяват много и да се сменият :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

За един онлайн магазин трябват точно толкова човека, колкото за един офлайн. Обаче има магазини като Метро с 250-300 човека, а има и кварталния хоремаг собственост на кака Цура с един служител - самата Цура!!!
 
Re: От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

За един онлайн магазин трябват точно толкова човека, колкото за един офлайн. Обаче има магазини като Метро с 250-300 човека, а има и кварталния хоремаг собственост на кака Цура с един служител - самата Цура!!!
Цура, в ролята на:

- SEO и маркетинг специалист
- Администратор
- Счетоводител
– Мениджър
- Съпорт
- Продажби

...и каквото се сетите. Но реално защо не. Като се разрасте взима някой, който да я отмята за някои от задачите. Аз лично бих взел съпорт и маркетинг (или продажби). Но ако няма, остава са крал и кралица само тя. Добър пример даде spy. Големината на бизнеса определя и неговия персонал.

За онлайн магазин не съм виждал жив пример, но съм виждал за рекламна агенция от 2ма думи и от 30 души. Това което го различаваше бе:

- Продажбите
- Клиентите
- Големината на бизнеса,

което си в все едно и също, погледнато малко по-мащабно. Това е ясно, въпросът вече идва малко по-добре формулиран, като:

Колко според вас служителя е нормално да има един онлайн магазин с оборот от ххххх лева на месец?


Мисля, че това ще даде по-точни отговори. :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Blinky съгласен съм с теб, но и тук има някои фактори, които влияят на цялата работа.
Главният фактор е маржа на стоката.
В един случай може с две продажби да се правят 3000 лева чиста печалба ...
В друг случай, 3000 лева чиста печалба да се правят с 300+ поръчки, примерно.
За мен всичко е строго индивидуално и не може да се даде обща формула за това.
 

Горе