Blinky
Owner
Реших да драсна няколко реда за това как може да се използват Facebook грипуте на маркетинг на продукт, услуга, бранд, подсилена от такава в Search Engine Journal, който твърди, че бизнесът може да увеличи своите маркетингови усилия, като се включи в бранд групи във Facebook и да предлага съвети за това (абсолютно всичко свързано с марката). Често виждаме групи с нишови тематики (Фитнес, хранене, патриотични, исторически и др.). Разбира се, може да се направят и бранд такива. Както и не е изключено бранд да присъства в нишова група - дадена хранителна добавка във фитнес група. И т.н.
В статията също така става дума, че с намаляването на органичния обхват на Facebook, което означава, че само около 5% от последователите ви виждат съдържанието ви във фида си, от съществено значение е да се включим във Facebook групи, ако искаме да достигнете до повече потенциални клиенти, без да плащате за това. Не, че ще е безплатно, ако групата не е наша. Админите обикновено имат цена за това.
Брандовете могат да използват бранд групи във Facebook, за да представят нови продукти и услуги, но има и нови, които тепърва ще трябва да си проправят пътя си в популязиризрането си и развиването на такива групи. Това представлява едно огромно предимство. Някои админите обикновено вече са хардкор фенове на вашите продукти и това прави околната среда идеалното място за събиране на обратна връзка. Всичко, което трябва да направите, е да публикувате актуална информация в групата, когато се случи нещо забележително или просто има какво да кажете на аудотирията там. Ще дадете на потребителите на Facebook първия поглед върху всичко ново, което пускате, което насърчава вълнението и насърчава коментарите, които можете да използвате, за да прецените мнението и най-вече - сверите часовниците си. Това е чудесен указател за това какво да очаквате, когато излезете публично извън платформата. В самата статия се казва още, че трябва да променяте форматите на съдържанието във Facebook групата (да не са едни и същи формати, имат предвид), за да поддържате нещата свежи и интересни. Ето един пример:
Задайте си също така следните въпросите: Дали са съществуващи ли са или нови потенциални клиенти? Какъв е техният пол, възраст и местоположение? Също така няма абсолютно нищо лошо да бъдете открити (с изследователска цел) и просто да попитате членовете на групата какво съдържание, продукти и услуги искат да видят от вас.
Можете също така да се справите с проблемите с обслужването на клиенти чрез групата, като например да правите видеоклипове с инструкции за нови и съществуващи продукти и да пишете ръководства за минимизиране на проблемите. И както може да се предположи - освобождаване от задачата да ви търсят за нещо, просто защото всичко е вече предоставено, поне в тази група, а не е тайна, че ще "плъзне" по мрежата. Едно от най-големите предимства на групите във Facebook е, че можете да събирате впечатления - чудесен начин да съберете много отзиви и положителни коментари, а можете да използвате и анкетите също за това. Не забравяйте да поискате разрешение, преди да използвате нещо, което се сподели в групата от тях.
Ако използвате Facebook група за маркетинг. Ще предложа някои умни начини за използване:
1. Доставете някаква стойност за тези потенциални клиенти. Създайте група, за да възнаградите клиентите си и да ги накарате да се чувстват специални - например група изключително за хора, закупили вашия продукт.
2. Обсъдете текущите събития около вас, бранда и дори нещо в нишата, която ще изиграе положителна полза за вас.
3. Изградете вашата общност, не е нужно да каните всеки, общността обикновено се сформира на база интереси, общи цели.
4. Общувайте с феновете на марката / компанията ви.
5. Популяризирайте събития, което правите.
Надявам се да я обогатите и вие с вашите опити и ежедневни действия, които ви носят положителни резултати.
В статията също така става дума, че с намаляването на органичния обхват на Facebook, което означава, че само около 5% от последователите ви виждат съдържанието ви във фида си, от съществено значение е да се включим във Facebook групи, ако искаме да достигнете до повече потенциални клиенти, без да плащате за това. Не, че ще е безплатно, ако групата не е наша. Админите обикновено имат цена за това.
Брандовете могат да използват бранд групи във Facebook, за да представят нови продукти и услуги, но има и нови, които тепърва ще трябва да си проправят пътя си в популязиризрането си и развиването на такива групи. Това представлява едно огромно предимство. Някои админите обикновено вече са хардкор фенове на вашите продукти и това прави околната среда идеалното място за събиране на обратна връзка. Всичко, което трябва да направите, е да публикувате актуална информация в групата, когато се случи нещо забележително или просто има какво да кажете на аудотирията там. Ще дадете на потребителите на Facebook първия поглед върху всичко ново, което пускате, което насърчава вълнението и насърчава коментарите, които можете да използвате, за да прецените мнението и най-вече - сверите часовниците си. Това е чудесен указател за това какво да очаквате, когато излезете публично извън платформата. В самата статия се казва още, че трябва да променяте форматите на съдържанието във Facebook групата (да не са едни и същи формати, имат предвид), за да поддържате нещата свежи и интересни. Ето един пример:
- Понеделник: Седмичен вдъхновяващ пост, все пак е началото на седмицата, нали? Трябва да е нещо по-надъхващо.
- Вторник: Публикация за ангажираност на феновете. Често това са анкети, въпроси, теми, които предизвикват реакции в потребителите на групата.
- Сряда: Актуална новина на компанията / бранда. Нещо, което не е изсмукано от пръстите, а наистина нещо се случва около компанията или бранда.
- Четвъртък: Публикуване на пост ангажиращ фенове / членовете на групата + Последваща публикация - новина (отново).
- Петък: Публикация за ангажиране на феновете - може пак анкета, но за да не се изтърква много просто питайте нещо, често в петък се пита нещо ведро, защото идва уикенда.
Задайте си също така следните въпросите: Дали са съществуващи ли са или нови потенциални клиенти? Какъв е техният пол, възраст и местоположение? Също така няма абсолютно нищо лошо да бъдете открити (с изследователска цел) и просто да попитате членовете на групата какво съдържание, продукти и услуги искат да видят от вас.
Можете също така да се справите с проблемите с обслужването на клиенти чрез групата, като например да правите видеоклипове с инструкции за нови и съществуващи продукти и да пишете ръководства за минимизиране на проблемите. И както може да се предположи - освобождаване от задачата да ви търсят за нещо, просто защото всичко е вече предоставено, поне в тази група, а не е тайна, че ще "плъзне" по мрежата. Едно от най-големите предимства на групите във Facebook е, че можете да събирате впечатления - чудесен начин да съберете много отзиви и положителни коментари, а можете да използвате и анкетите също за това. Не забравяйте да поискате разрешение, преди да използвате нещо, което се сподели в групата от тях.
Ако използвате Facebook група за маркетинг. Ще предложа някои умни начини за използване:
1. Доставете някаква стойност за тези потенциални клиенти. Създайте група, за да възнаградите клиентите си и да ги накарате да се чувстват специални - например група изключително за хора, закупили вашия продукт.
2. Обсъдете текущите събития около вас, бранда и дори нещо в нишата, която ще изиграе положителна полза за вас.
3. Изградете вашата общност, не е нужно да каните всеки, общността обикновено се сформира на база интереси, общи цели.
4. Общувайте с феновете на марката / компанията ви.
5. Популяризирайте събития, което правите.
Надявам се да я обогатите и вие с вашите опити и ежедневни действия, които ви носят положителни резултати.