От: Как ще се промени SEO-то през 2015
Съгласен съм само с последното мнение в статията. Алгоритъмат Hummingbird промени изцяло начините по, които Google "чете" и "разбира" информацията в сайтовете. Вече не е нужно да се акцентира върху конкретни ключови думи, а върху цялостния смисъл и дейност на бранда. Това, което ще бъде върнато като отговор на запитването най - вероятно ще изглежда така:
1. Бранд (в нишата която търсите, тук освен възраст и тръст на домейна е важно с какво се асоциира самата марка - постарайте се вашата марка да бъде нарицателно за продукта, който предлагате)
2. Качество на съдържанието (Съдържанието трябва да носи в себе си отговора, който е задал търсещият )
3. Личност (която е написала статията) - въпреки, че Гугъл авторството умря, Гугъл следи поведението на потребителите, които пишат и публикуват - (публикувано от админ. е пряк сигнал за СПАМ статия)
4. Социални сигнали. (Смятам, че е важно да бъде споменавана марката ви в соц. мрежите независимо дали има жив линк, трябва да има дискусии и нееднострачиви отговори - няма марка, от която всички потребители да са доволни. трябва да го приемете)
5. Линкове от силни сайтове, интервюта и т.н
със сигурност това са само част от нещата с които ще трябва да се съобразяваме. Естествено структурата и скоростта на сайта, отзивчивия дизайн, H1, H2, alt тагове, мета описания, и др. също ще играят роля в класирането.
По мои наблюдения тенденцията е такава, но все още има доста изключения - т.е. алгоритъмът ще се променя през 2015 г. и то в посока удовлетворяване на потребителите...
ЕДИТ: Нещо важно, което пропуснах е локалното търсене : Гугъл ще дава все повече отговори на въпроси според това къде се намирате в момента.