От: Къде да купим реклама?
Не знам защо изобщо се концентрирахте върху тази цена. Най-важното в тези кампании е да се достигнат достатъчен брой подходящи хора. Проблемът на големите медии е, че аудиторията е прекалено нетаргентирана, а количеството аудитория води до голямата цена на рекламата, защото трябва да бъдат обслужвани все с нещо от медията.
Аз лично не бих започнал със Adwords и Facebook, а с тематичните сайтове. Спомням си как частно лице предложи повече пари от рекламен посредник за рекламна площ и не говорим за големи пари. Ставаше въпрос за 10-20лв. Освен това когато преговаряш директно с 2-5 админа на сайтове можеш да се споразумееш и за по-нестандартен вид реклами. Тъй като цената на рекламата по принцип е яко подбита и особено в България, каквото и да имаш да предложиш на тези хора, те почти винаги ще са доволни.
Рекламите на клик са средно ефективни. При по-големите посредници злоупотребите с автоклик системи нарастват и контролът е по-труден. Колкото повече се скръндзаш за цената на клик, толкова повече те мамят с автоклик системи, защото с такива смешни цени няма как да оцелеят. Спомням си как навремето бях подал сигнал до Adwords, че реклама, която съм пуснал, се е появила на адрес "http://10.10...." (тогава лесно се засичаше от къде идва кликът). По-грамотните знаят, че това е локален IP адрес и измамата е очевидна. Познайте каква беше реакцията! Всъщност ме занимаваха разни неграмотни "телефонисти" (само дето пишеха email-и) с глупости. Само при по-голяма и очебийна измама могат да се задвижат, защото дори и да има измама, те като посредник взимат процент от тези пари. Ако някой по-голям издател е източил бая пари, посредникът дори да го хване няма изгода да го разконспирира, тъй като има опасност да почнат съдебни дела срещу посредника от страна на много рекламодатели, които са се почувствали измамени.
За да се спестят тези проблеми човек трябва да започне от най-очебийните места - местата, които посещават потенциалните ви клиенти.