Скъпи са и то много. Аз за $7 на месец получава хост за неограничен брой домейни, 3ТБ трафик на месец и 360 ГБ пространство.
Принципно не е съвсем коректно хостинг провайдър да се включва в тема "най-добрия хостинг провайдер". Но тъй като темата е за БГ доставчици, а горното има отношение към международния хостинг, ще си позволя да се "обадя"...
Като се замисли човек за горната оферта, за 360ГБ дисково пространство само HDD (SATA, най-евтиния вариант), от най-евтините доставчици в USA, ще излезе към 80-90 долара. Като добавиш, че към това трябва да има и backup (горе-долу още толкова), и някакъв хардуер за сървъра все пак
, възможно най-ниската цена за този спейс ще дойде към 200-300 долара. Да не говорим какво се случва като добавиш трафика, заплати и т.н. Нали никой не мисли, че някой хостинг доставчик ще избива няколко години само хардуера, а след това ще чака да избие останалите неща, и евентуално да спечели нещо?
Та така... как се получава че "получаваш" нещо, което струва десетки пъти повече от обявената цена. А дали наистина го получаваш това нещо?
Думичката "overselling" е доста модна напоследък. Общо взето, хостинг доставчиците надпродават ресурсите си стотици и хиляди пъти. Овърсел-ва се всичко - място, трафик, CPU power, съпорт. Дори се овърселва и електрическия ток в дейтацентровете.
Овърселинга не е нещо задължително лошо, стига да се прави в разумни граници. Но масовото слагане на няколкостотин клиента на 5-10ТБ RAID аrray с оферти от по 300GB място - това му викамe crazy overselling. Всеки може да направи сметка...
Хайде малко повече за disk space overselling:
Общо взето, всички хостинг доставчици със 100+ ГБ оферти, които съм разгледал, имат по някакво странно "изискване" в Acceptable Use policy-то си. На по-забито място. Един не позволява повече от еди-колко си файла на акаунта, друг не позволява файлове, които не са свързани със съдържанието на сайта, трети не позволява повече от XX мегабайта архиви, картинки или бази данни, и т.н. и т.н. За да можеш да ползваш целия спейс, трябват доста врътки. Един клиент ще се занимава с такива врътки, други 100 няма да го направят. Така че цялата работа е по-скоро маркетингов трик за привличане на нови клиенти.
Защо и ние (ICDSoft) не правим този трик?
- според нас е най-малкото обида към интелигентността на клиента. "Даваме ти супероферта, обаче ти слагаме малко подводни камъни, че да не ползваш ресурсите".
- най-основното - защото предпочитаме да сме сигурни, че ще можем да дадем/направим на 100% това, което сме обещали.
- накрая - защото препочитаме да не се занимаваме с маркетингови трикове по принцип, а и засега не ни се налага да прилагаме такива.
Та това е една от причините да сме "скъпи".
Трябва да се има предвид, че цената на една услуга се формира от много компоненти, като не е важно само колко се дава, ами и "как" се дава.
Между другото, от клиентите ни от 140+ страни, като че ли тук в България клиентите най-лесно правят компромис с качеството, стига да е евтино.
Както и да е, за българския хостинг... другаде.
Bottomline: Предпочитаме да ни запомнят като качествен хостинг доставчик, а не като евтин такъв.
Поздрави,
Зафо (от ICDSoft)