От: От: Полезни теми за SEO за начинаещи
2 част
INTERNAL CROSS LINKING
Това е момента, в които се оценява вътрешната свързаност на сайта. Връзките, чрез които от една страница се отива към друга. Има ли текст „котва”/текст който е връзка, към друга част от сайта, с други думи не е бутон в традиционният смисъл/ . На коя ключова дума е сложена котвата. Гъстота спрямо текст. Ето и критериите по които се оценяват връзките. В нашият сайт ще имаме около 70 връзки на продуктова страница в стандартен формат, което според слуховете е добре тъй като за момента пише, че не е добре да има повече от сто връзки. За момента котви няма да пускаме.
- Брой връзки към страницата
- Брой връзки с идентично или еднакво съдържание към страницата
- Брой на връзки от страницата към другото съдържание на сайта, които заместват навигационните бутони
- Процентно съотношение на съдържанието на страницата между връзки и текст
WEBSITE FACTORS
Това са общите фактори за всеки сайт, които биват оценявани.
- Файлът robots.txt и неговото съдържание
- Честота на обновяване на сайта, директно се реализира в по чести посещения на паяците на търсачките. Колкото по често обновяваме сайта, толкова паяците ще зачестяват посещенията си в сайта. Лесно може да се провери като се сравни кешираната версия на един новинарски сайт с кешираната версия на сайт на малка фирма. Честота на обновяване явно я възприемат за сигнал, че се работи по сайта и съответно информацията става все по пълна и полезна.
- Големина на сайта, бройката страници, които се съдържат в даден сайт. Има места на които пише че не е хубаво да е много голям сайта и да има максимално плоска структура, а сайтовете с Pagerank 10 , може да са всичко, но в никакъв случай не са малки и плоски.
- Sitemap, това е структурата на сайта, представена последователно в чисто текстов вид. Така се получава че паяците имат всички нива на едно място. Води се че това улеснява тяхната работа и съответно освен че няма пропуснати страници, се получава и по често индексиране на целият сайт.
- Допълнително се оценяват и следните бутони, които явно от Google са сметнали, че всеки уважаващ себе си сайт трябва да има: За нас, Информация за контакт, Privacy policy, Terms of use.
-Има ли блог, макар че си мисля, че сайта или е блог или не е, не можем в сайт който е каталог да сложиш блог.
-Има ли RSS, това се котира добре, но не разбирам принципа му и как можем да го сложим в нашият сайт.
-Има ли онлайн магазин.
- Фактор, за който има твърдения, че силно полезен е вътрешна търсачка на сайта. И макар че не съм наясно може ли един паяк да я ползва, то съм сигурен за потребителите. Освен че може да предложи съдържание, което външно клиента може и да не открие, тя със сигурност, може да ни подскаже нови идеи за ключови думи, на база статисктика за употребата и.
- Метатагове, макар че в днешно време търсачките не се съобразяват с тях много, все пак е нещо класическо, което трябва да присъства във всеки сайт. Метатаговете трябва да съдържат основните ключове думи, по които очакваме клиентите да ни търсят, правилно и точно изброени, като се ограничаваме до около 200 символа. Системата е по скоро да се изброят от колкото да се пише изречение, в което за е граматически правилно присъстват много думи, които са общи и не са критерий за търсене.
PAGE-SPECIFIC FACTORS
Фактори, като предишните, но отнасящи се само за страниците на сайта:
- Таговете, които са свързани с работата на паяците. /информация, която е вътре в кода на страницата, и потребителите не я виждат/
- Възраст на страницата
- Обновяване на страницата, колко често и какъв процент от страницата се обновява.Тук трябва да се има предвид, следното има изказани предположения, че редакцията на страницата от google я отчитат като по малък бонус, отколкото добавяне на изцяло нова страница.
- % на съдържанието което се повтаря с други страници от сайта.
- Вид на страницата „home, about us и другите основни навигационни бутони”
- Брой на входящите връзки към конкретната страница
- Брой на изходящите връзки от тази страница
KEYWORDS
Ключови думи, тяхната употреба, гъстота и популярност. При избора на ключови фрази и думи най верният критерий е конкретният отговор, ако предлагаме пили за металообработване думата file, е крайно недостатъчна и евентуално дори при добро позициониране ще доведе до размит и незаинтересуван трафик. Тъй като пили има и за маникюристи и за дърво а в същото време и думата файл се пише по същият начин. В този случай думата е с огромен трафик, който не носи клиенти. За това се подбира подходяща file for metalworking. Трябва да се има и предвид че разликата между една и съща дума е единствено и множественно число е сериозна, рядко търсят много продукти от един вид.
Оценяват се следните критерии:
- Ключови думи в заглавието на страницата. Тук има много особен момент, в който заглавието освен че трябва да съдържа ключови думи, трябва и да са правилно подредени, като е много важно да се избягват думи като съюзи или други кратки думи, които нямат отношение към заглавието. Самите думи в заглавието се степенуват от търсачките по следният начин. Първата дума в заглавието е най-важна, следващата е втора по важност и така за всяка следваща. Главните букви трябва да се избягват, защото при търсене никой не пише главни букви.
- Ключови думи при тагването на снимките “Image alt tags”. Това нямам понятие какво е.
- Оценяване на ключовите думи по цвят,местоположение в сайта дали са Bold, Italic, Underline.
- Наличието на ключови думи в описанието на сайта, в заглавието на страниците. Тука трябва да се има предвид обвързаноста на заглавието и метатаговете със съдържанието. Възможно е когато няма съвпадение, на ключова дума на тези три места, това да има негативен ефект върху сайта. С други ако имаме метатаг „пример”, ние трябва да имаме поне страница с такъв таг на заглавието, и тази ключова дума да съществува и в текста на тази страница. Чел съм твърдения, които трябва да се постараем максимално да имплантираме в нашият сайт. А именно в основното съдържание на дадена страница трябва да има около 300-400 думи, като съотношението на ключовите думи към текста да е минимум 1 към 300 и максимум 1 към 50.
- Употреба на синоними на ключовите думи
- Употреба на ключови думи в така нареченият по горе текст котва, за вътрешни и външни връзки.
- Ключови думи в URL.
- Ключови думи в текста
OUTBOUND LINKS
Външните връзки са тези връзки, които ние публикуваме на сайта си с или без текст котва, към други сайтове. Тези връзки често биват търгувани, от типа ще ви линкнем ако ни линкнете. Но въпреки това трябва да се внимава, защото ако се окаже че сме се линкнали страница, която е с лош ранг или други проблеми по нея, това може да навреди и на нашият ранг. Основни характеристики при тези връзки.
- Брой на връзките за целият домейн
- Брой на връзките за страница
- Качеството на сайтовете към които имаме връзки
- Връзките към калпави сайтове
- Връзки към неработещи или преместени сайтове. С други думи връзки на сайтове, които сме пропуснали да изтрием, преди паяка да ги прочете.
BACKLINKS
Ето тук идва интересното, това е както го нарекох в началото, какво говорят другите за нас със или без котви. Това се оценява особенно силно, и е жизненоважно за един сайт. За радост има достатъчно методи, които са безплатни и след няколко часа да сме се регистрирали в един минимален брой сайтове. Тези връзки се оценяват по следните критерии:
- Колко са подобни сайтовете, които имат връзка към нас
- Колко са подобни страниците на тези сайтове, които имат връзка към нас
- Качество на сайтовете, които имат връзка към нас
- Качеството на страниците от тези сайтове
- Връзки от мрежи от сайтове
- Сравнение със сайтове, които имат подобни връзки. /като съдържание и етц./
- Разлика в IP адресите на сайтовете, които ни линкват
- Географска разлика между сайтовете, които ни линкват и нашият сайт.
- Разнообразие е линковете и котвите, с които ни линкват
- Разлика в домейните да не са само com, ами да има колкото може повече
- Връзки от лоше сайтове, въпреки че съм чел, че кой те линква няма негативно значение, има значение само ти кого линкваш
- Линкове и цитати в големите сайтове, трябва да се сложат отделно като критериий тъй като те могат да имат много силен ефект върху ранга на сайта ни
Това е което се чете общо, в същото време има специфика и за всяка връзка, която е към нас.
- Вид на домейна
- Качество на домейна
- Качество на страницата
- Местоположение на връзката
- Съдържание на котвата
VISITORS
Безспорно един от факторите, по които се оценява един сайт е и трафика, който има.
Потребителите са много верен барометър, най-малкото защото трудно се лъжат по няколко хиляди човека на ден да влизат да ни гледат сайта. Съответно и Google, разчита на информацията която получава от програмки подобни на Analytics. Основни фактори:
- Брой посещения за даден период
- % на отпадане при посещение
- Интереси на потребителите, какво разглеждат нормално
PENALTIES
Има и доста наказания, които даден сайт може да получи, съответно и се следи информацията и за това:
- Спам с ключови думи в сайта
- Скрит текст
- Това не ми е ясно защо го пишат, но продажбата и покупката на линкове в един момент, явно може да натежи от лошата страна на везните
- Дублиране на съдържание, спрямо други сайтове не вътрешно
- История на наказания за собственика, домейна, или други домейни на същият собственик