mantaman
Well-Known Member
Гугле наказанията са основно за 3 неща - Дублирано съдържание - Некачествено съдържание - Калпав линкбилдинг
Днес за пореден път се убедих че уебмастерите продължават да не обръщат внимание на проблемите си с дублираното съдържание в техните сайтове и после се оплакват как чист като сълза сайт им е бил наказан и тн.
В тази статия ще разберете как да диагностицирате дублираното съдържание и как да се борите с него.
Съществуват основно два вида дублирано съдържание - Вътрешно в сайта и Външно от други сайтове
Дублираното вътрешно съдържание е най опасно защото се появява без знанието на собственика на сайта и ако не се диагностицира на време може да удави сайта тотално. При него има две разновидности
-Първи вид - Една и съща статия е индексирана десетки пъти с различни урл-та (обикновено разликата е в края на линка различни букви и цифри от кукита или различно подреждане на продукти от онлайн магазин в дадена категория) - Това се получава когато не сте използвали каноникъл атрибута за да окажете кой е първоизточника и да индексира само него - Този проблем Гугле ви го показва в ГУМТ меню - Облик на Търсенето - Подобрения в ХТМЛ
Този проблем е често срещан в блогърските сайтове на Г където поради проблеми с темплейта гугле индексира едновремено и статиите и техните копия от архива.
Този проблем е видим също и като си проверите колко са ви индексираните страници в серпа на Г - това можете да го направите като в търсачката напишете site:пълният урл на сайта - Ако имате стотичи или хиляди страници а пък реално имате 10-20 статии то е ясно че Г е индексирал и каквото не трябва.
Оправянето на този проблем е да прочете как се добавя каноникъл и да чакате два три месеца гугле да поразчисти дублираните страници - можете и ръчно да ги посочвате за триене от ГУМТ
За блогър проблема се решава като се редактира кода на шаблона има писано доста в нета.
- Втори вид - Различни статии (продукти в онлайн магазин) поради някакви пропуски получават едни и същи мета тайтъли и описания - Този проблем също е видим в ГУМТ меню - Облик на Търсенето - Подобрения в ХТМЛ и също много лесно се вижда когато в търсачката напишете site:пълният урл на сайта - Всичките ви страници излизат с еднакви заглавия и описания.
Този проблем е в следствие на неправилни настройки на мета тайтълите и описанията или грешки в кода на сайта и начинаещите трудно могат да ги оправят за това по добре ползвайте човек който разбира.
Външно дублиране - То се появява когато копирате от други сайтове постарайте се в такива случаи да измислите начин да генерирате уникални тайтъли и описания или мета тайтъли и описания
По лошо е когато някой по силен сайт от вас копира вашите материали без да поставя линк към тях - в такива случаи трябва да се опитвате да се свързвате със съответните сайтове да не копират съдържание или да поставят линк към източника - Ако това не даде резултат можете да ги докладвате
Ако имате въпроси питайте в темата - Тия дни ще напиша още две статии за Некачественото съдържание и за Калпавият линк билдинг
Днес за пореден път се убедих че уебмастерите продължават да не обръщат внимание на проблемите си с дублираното съдържание в техните сайтове и после се оплакват как чист като сълза сайт им е бил наказан и тн.
В тази статия ще разберете как да диагностицирате дублираното съдържание и как да се борите с него.
Съществуват основно два вида дублирано съдържание - Вътрешно в сайта и Външно от други сайтове
Дублираното вътрешно съдържание е най опасно защото се появява без знанието на собственика на сайта и ако не се диагностицира на време може да удави сайта тотално. При него има две разновидности
-Първи вид - Една и съща статия е индексирана десетки пъти с различни урл-та (обикновено разликата е в края на линка различни букви и цифри от кукита или различно подреждане на продукти от онлайн магазин в дадена категория) - Това се получава когато не сте използвали каноникъл атрибута за да окажете кой е първоизточника и да индексира само него - Този проблем Гугле ви го показва в ГУМТ меню - Облик на Търсенето - Подобрения в ХТМЛ
Този проблем е често срещан в блогърските сайтове на Г където поради проблеми с темплейта гугле индексира едновремено и статиите и техните копия от архива.
Този проблем е видим също и като си проверите колко са ви индексираните страници в серпа на Г - това можете да го направите като в търсачката напишете site:пълният урл на сайта - Ако имате стотичи или хиляди страници а пък реално имате 10-20 статии то е ясно че Г е индексирал и каквото не трябва.
Оправянето на този проблем е да прочете как се добавя каноникъл и да чакате два три месеца гугле да поразчисти дублираните страници - можете и ръчно да ги посочвате за триене от ГУМТ
За блогър проблема се решава като се редактира кода на шаблона има писано доста в нета.
- Втори вид - Различни статии (продукти в онлайн магазин) поради някакви пропуски получават едни и същи мета тайтъли и описания - Този проблем също е видим в ГУМТ меню - Облик на Търсенето - Подобрения в ХТМЛ и също много лесно се вижда когато в търсачката напишете site:пълният урл на сайта - Всичките ви страници излизат с еднакви заглавия и описания.
Този проблем е в следствие на неправилни настройки на мета тайтълите и описанията или грешки в кода на сайта и начинаещите трудно могат да ги оправят за това по добре ползвайте човек който разбира.
Външно дублиране - То се появява когато копирате от други сайтове постарайте се в такива случаи да измислите начин да генерирате уникални тайтъли и описания или мета тайтъли и описания
По лошо е когато някой по силен сайт от вас копира вашите материали без да поставя линк към тях - в такива случаи трябва да се опитвате да се свързвате със съответните сайтове да не копират съдържание или да поставят линк към източника - Ако това не даде резултат можете да ги докладвате
Ако имате въпроси питайте в темата - Тия дни ще напиша още две статии за Некачественото съдържание и за Калпавият линк билдинг