Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

GTA-RACER

New Member
Димчо Михалевски: Народът има нужда от доходи, не от магистрали

Ако съм управляващ и трябва да избирам дали да дам пари за път, спортна зала или да увелича доходите на хората, ще избера доходите, заяви депутатът от Коалиция за България

Ако съм управляващ и трябва да избирам дали да дам пари за път, спортна зала или да увелича доходите на хората, ще избера доходите. Това заяви на пресконференция в Смолян депутатът от Коалиция за България инж. Димчо Михалевски.
Той разкритикува поведението на вицепремиера Цветан Цветанов, който е на обиколка в Смолянско и заяви, че внушенията, че в региона не е правено нищо в изминалия мандат са безпочвени. Михалевски предостави данни, от които е видно, че само Министерството на регионалното развитие и благоустройството е отпуснало над 200 млн. лв. като инвестиции в инфраструктурни проекти и в 10-те общини без политическо делене на "наш и чужд кмет", както сега.

"Специално за околовръстното шосе на Чепеларе предишното правителство е отпуснало 2.3 млн. лв. с които пътят е прокаран и подготвен и ГЕРБ само трябва да го довърши", посочи Михалевски. По думите му вместо пътят да е готов досега той е спиран два пъти от правителството на ГЕРБ. "Министър Цветанов обеща пътят да започне през март догодина, но не обеща, кога ще е завършен, също както обещава и за спортната зала", заяви Михалевски. Той отбеляза, че в мандата на Тройната коалиция са направени пътищата Соколовци- Средногорци, Рудозем- границата с Гърция, Арда- Горна Арда, Печинско - Златоград, рехабилитирани са и повечето държавни пътища, решено е водоснабдяването в Пампорово и смолянските курортни ядра с 11 млн. лв. "За разлика от ГЕРБ ние работихме и бяхме по-добри управленци", посочи депутатът. Според него правителството на Борисов се е провалило в Родопите.

"За три години те не направиха нито един проект", заяви инж. Михалевски и даде пример със спрените ремонти на пътищата Смолян- Стойките, Пампорово - Смолян и Смилян - Рудозем. Пътят Асеновград- Чепеларе пък се движи със закъснение от 1 година до момента, като прогнозата е да се проточи още една година и вместо вече по него да се пътува нормално и безопасно, кошмарът за шофьорите ще продължи до есента на 2013г., заради липсата на нормално финансиране. Провален е и проектът за язовир "Пловдивци" при условие, че всички процедури са били доведени до край, т.е. до първа копка. "Вместо сега да няма водни режими в Мадан и Рудозем, ГЕРБ спря проекта и го отложи най-малко с две години и то в условията на тежка криза и безработица", отбеляза социалистът. Михалевски изтъкна, че основният проблем на хората е безработицата и ниските доходи. "За три години бензинът е поскъпнал с 50%, а дизелът с 45% и вместо да се търсят адекватни реакции, финансовият министър обещава индексация на пенсиите от 6-7%, което е нищо на фона на огромната инфлация", отбеляза народният представител. Според него през есента и зимата предстои социален взрив, тъй като хората са на ръба на оцеляването.

Михалевски каза още, че родопските общини са натикани в ъгъла, в "последното купе на последния вагон от композицията", като по финансовите показатели за оценка от Министерството на финансите са на последните места, при положение, че Смолян е бил на 88-мо място от 264 общини,а сега е на 212-то. Според официалните данни общините в Смолянско получават с 35% по-малко от държавата, а данъците, които събират са с 50% по-малко, което показва тежкото положение на хората и бизнеса. "БСП си поставя задачата след като спечели изборите догодина да мисли само за доходите на хората, защото положението е много страшно. За първите 200 дни ние имаме амбициозна програма да възстановим поне 1/3 or загубените от ГЕРБ 400 000 работни места, както и да дадем свобода на фирмите, които са притиснати, а това води до по-малко данъци и взрив на сивата икономика, заключи Михалевски.


Източник:

___________________________________________________________________________

Интересно ми е само кой ще кара по тия шосета и магистрали след като тепърва ще вдигат горивата ? Олигарсите. Значи има пари за шосета, но пари за увеличение на доходите и пенсиите - няма такива екстри. Само знам една подробност - че асфалта не се яде, не става за ядене. Пътни настилки и магистрали - държава не хранят.

"Специално за околовръстното шосе на Чепеларе предишното правителство е отпуснало 2.3 млн. лв. :!: с които пътят е прокаран и подготвен и ГЕРБ само трябва да го довърши", посочи Михалевски.

Михалевски предостави данни, от които е видно, че само Министерството на регионалното развитие и благоустройството е отпуснало над 200 млн. лв. :!: като инвестиции в инфраструктурни проекти и в 10-те общини без политическо делене на "наш и чужд кмет", както сега.

А нямат пари за увеличение на доходите и пенсиите, и един лекар взима заплата 400 лв. а един полицай 500 лв. и после нямало корупция в медицината и полицията! Даже гледам че пенсионери българи ровят по казаните, не цигани а българи, които преди да се пенсионират са били хора на ниво, а сега - боклукчии вехтошари. Е нема такава държава както се казва в песента на Слави. Факта е че и ние вървим нагоре, и лека по лека годините ни ще се изнижат и до като стигнем пенсията, каква ли пенсия ще вземем...
 
Последно редактирано:
Ако съм управляващ и трябва да избирам дали да дам пари за път, спортна зала или да увелича доходите на хората, ще избера доходите
Това ме трогна много. И освен, че съм съгласен с това на 100%, споделям неговите терзания.

Само това мога да коментирам, като наистина усещам какво чувства човек. А относно магистралите и пътищата - ДГД. Аз от както си дойдох не съм ходил никъде с колата. Не, че не мога, а не искам. Това е по-силно от мен. Когато нещо не е както трябва, то не трябва да се толерира.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Какво мислят управляващите за нас:

538774_281896785249473_1908521494_n.jpg
 
От: Re: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Това ме трогна много. И освен, че съм съгласен с това на 100%, споделям неговите терзания.

Само това мога да коментирам, като наистина усещам какво чувства човек. А относно магистралите и пътищата - ДГД. Аз от както си дойдох не съм ходил никъде с колата. Не, че не мога, а не искам. Това е по-силно от мен. Когато нещо не е както трябва, то не трябва да се толерира.

Братле още веднъж ще цитирам това: Михалевски предостави данни, от които е видно, че само Министерството на регионалното развитие и благоустройството е отпуснало над 200 млн. лв. като инвестиции в инфраструктурни проекти и в 10-те общини без политическо делене на "наш и чужд кмет", както сега.

Над 200 млн. лв. :!: Не 200 млн. а над 200 млн лв. Значи нищо чудно и цифрата да е около 500 млн. лв. защото думата "над" има голямо значение. А пари за доходи - е няма такива бонуси. Не знам просто още как народа се сдържа!
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Виж сега - магистрали и пътища трябват. Метро - трябва. Спор няма. Цялата беда идва от това, че не се прави нищо в посока развитието на бизнеса и предприемачеството в Бг. Вместо да се търсят облекчения за работодателите, на тях се гледа като империалисти, експлоататори и узурпатори. Създават се нови и нови пречки пред бизнеса - утежняване с какви ли не административни такси и задължителни мероприятия.
От друга страна - всички работници са богопомазани, трябва да се пазят, да им се осигури обезщетение, отпуски, социални придобивки, социални осигуровки и тн. А производителността - нулева. Опитваме се да се борим с Европейския и Китайския пазар - чудесно, но и едните и другите са обезпечени с финансов ресурс на цена в пъти по-ниска от предлаганата тук, а никой не може да извади от джоба 100-500к ей така и да почне нов бизнес...оттам следва, че не може да се осигурят машини и всякакви други активи, за да се постигне производителност и винаги ще си стоим на дъното. Аз няма как да се боря с ръчен труд да направя продукт, който някой с машина ще направи 50 или 100 пъти по-бързо със същото , а даже и по-добро качество. Дори съседна Турция е светлинни години преди нас...
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

сега нямам време да чета всичко, но според мен този си играе на доброто и лошото ченге..
щял да вдигне доходдите - хахаха, а не казва как?

няма да прави магистрали за да има пари за заплати? :shock:
магистралите са нужни - факт, за да дойдат чужди инвеститори трябва много добра инфраструктура - а не да се мъчат по чукарите

друг е въпросът, че когато кажеш ББ се сещаш за магистрали... :mrgreen: има толкова много други неща които може да се направят и не изискват много пари..някои се правят, други по непонятни причини...не желаят...

дори парите от магистралите да се дадат за заплати - мин да стане 700, на полицайте, докторите и т.н. да се вдигнат със 100% - парите все някога ще се свършат... :-o и тогава какво - нито магистрали, нито пари за заплати :)

да не говорим, че част от парите са от ЕС - това е златна мина, ние все още не я изпозлваме максимално...ето онзи ден казаха, че с пари от ЕС са купили 40 пожартни автомобила - браво за това, но трябваше повече :lol:
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Защо си мисля, че парите от ЕС финансиране си имат определена цел и не могат да се ползват за друго.

Примерно за метрото в София - ЕС според мен няма да ни се навие, ако им бяхме казали - ей хора народа е беден и вместо метро мислим да им дадем парите на тях да си купят разни неща. Картинката с другите инфраструктурни проекти според мен е същата.

Финансирането от б'джета на тези проекти доколкото знам е не повече от 20% и другите пари са безвъзмездна помощ (няма да ги връщаме поне пряко) от ЕС.

За спортната зала не коментирам - тя доколкото знам си е БГ инвестиция на 100%, но който е ходил в тази зала знае добре за какво става въпрос и според мен залата е добра инвестиция за народа (вярно не се яде и пие, ама пък там се постигат спортни успехи). Преди години бях чел, че след световната титла на Испания по футбол се очквало икономиката да порастне с 4% само поради еуфорията на хората. Аз лично забелязвам еуфория и подем след някой спортен успех - хората се чустват добре и работата им спори.

Работата е сигурна - БГ нацията иска промени и никога не подкрепя управлението си. И тези ще ги сменим в края и други ще дойдат и след тях трети, четвърти, пети. Това е положението за момента и резултатите на никое едно правителство не се гледат - просто се гласува за следващите. Не коментирам, дали това е правилно или грешно.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Инфраструктурата е с основополагащо значение за бизнеса. И трябва да се развива, иначе работата става а ла крепостни селяни. Проблема при нас е, че няма бизнес. Няма за кого да се строи. С всички тези спирачки за развитие на малкия и средния бизнес тези пътища се правят само за S500, G-та, Х-ове и т.н. на някои господстващи персони.
Тези пътища е трябвало да са готови преди 20 години. Не сега да ни лъжат, че ги строят. Егати строенето. Хората за 2-3 години създават нови градове. При нас от четвърт век немогат 1000 км магистрали да се направят. Докато дойде ред хората да ги ползват ще ни трябват единствено велоалеи и тротоари.
Да не говорим пък за демографския срив, който се премълчава зверски. С това темпо, с което сме я подкарали тези инвестиции ще се избият точно след 2-рото пришествие.


Започнат края на 2007 - завършен 2011
[video=youtube;VfEftIiICYM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VfEftIiICYM[/video]
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Може и да не прозвучи много сериозно, но ето поне как ни беше обяснена цялата концепция със строенето на магистрали в часовете по география.
Цялата работа е, че с тази магистрали искат да развият бизнеса в градовете и населените места, през които минава. По същия начин преди 100 и нещо години, когато се е строяла железопътната мрежа (в годините м/у Батенберг и Фердинанд), всички селища, през които е минавала железницата са се развивали бурно. За пример ни дадоха Бургас, който е бил малко рибарско селище, а след линията прокарана до там става голям град, а Мелник пък, който е останал за дълго време без гара се претапя до размерите си днес (,а преди е бил среден по големина град). Комбинирайте тази доказана концепция с доброто географско положение на България и би трябвало да се получи добра възможност за икономическо развитие. Чуждестранните шофьори ще минават през България заради по-добрата инфраструктура. На тези шофьори все ще им се наложи да спрат - я на някоя бензиностанция, я на някой крайпътен ресторант, я пък в някой град да пренощуват, всичко това би било от полза. С един куршум - два заека - ето ти инфраструктура, ето ти икономическо развитие.
Къде куца обаче цялата работа? Хубаво ги строим тези магистрали, макар и по проекти от ЕС, но имаме ли полза от тях, щом бизнеса не може да спечели почти никакви ползи от тях. За да може този "план" да се изпълни трябва да има и условия заразвиване на бизнес. Е, освен бензиностанциите, всички други крайпътни заведения (или поне повечето, има може би 3-4 изключения) измряха. В тази криза и при тези условия, кой би инвестирал в някой крайпътно ресторантче или мотелче? Не би си струвало. Поне докато някой не накара и крайпътните феички да си сложат по едно апаратче, те ще си останат "най-развития" бизнес по нашите пътища.
И все пак има обаче и друг вариант - такива инфаструктурни подобрения могат и директно да си върнат инвестицията в държавата (освен с винетките). За пример - USA мостовете с контролни пунктчета - 5 долара, за да минеш. Ако условията са достатъчно добри и шофьорите започнат да предпочитат нашите пътища, защо пък да не се възползваме и да им ударим по една такса за тях, нещо от типа на по 5 лева?
Проблема е, че докато настъпи тази утопия ще мине време, даже твърде много време. Най-малкото докато някой осъзнае реално какъв е проблема и какво може да се направи.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Не съм чел признавам си всички коментари, първия по диагонал. Стига с този популизъм. Разтеж не се прави с потребление и харчене. Разтеж става с производство и инвестиции. Всичко друго е бошлаф работа. Ако с потребление ставаше до сега кризата да е отминала 100 пъти, но не. Ако бе толкова лесно няма значение с 1к или 10к е увеличен дохода, що се не се прави :)? Икономиката си е икономика, не може вкарвате политически популизъм и накрая икономиката е виновна. Само чрез капиталови инвестиции и производство ще се подобри всичко. Прост пример, нямаме силно произвдоство Бойко го играе модел южна европа надуваме дефицитете и дълга всичките пари ги наливаме в социални проекти и останалото в държавните служители, ще се налага и вдигаме МРЗ примерно 500 лв за една две години ще е красиво и хубаво и на следващата погром по сериозен от сега. Като няма производство а потребление, ние кои храним? Западняците парите се отичат там като за сметка това потребление се финансира с дефиците и дълг - с други думи неустойчив ръст - нито имаме собствена парична политика + че сме в борд + ниска производителност и не конкурентно способна едни дебели дефиците само ще ни го вкарат още по дълбоко. Справка 2004-2008 къде се наляха всичките тези милярди в банковата система, в НИ и в ВЕИ - хората яко кредити яко потребяваха но крачнето в един момент спря, същото ще стане ако сега почне се харчи за потребление, накрая кранчето спира и всичко го плащаме масрафа. Само капиталови инвестиции, производство с висока добавена стойност, либерализирания на пазар, структурни реформи само това ще спаси. Едни такива инфраструктруни проекти са дългосрочна инвестиция, за разлика от едно текущо потребление - такива проекти спомагат именно за развитие на икономиката - как ще имаш каквото и да е без инфраструктури. Да не забравя, голяма част от тези проекти се правят именно от БГ компании, както и финансирането е процентно от ЕС - демек най-доброто което може се вземе пари за прозиводство, не пари за потребление на западни стоки, както направи Гърция и южна Европа. Държавата трябва се грижи само за това, създава рамката, да я контролира и надзирава, а ако ще прилага Кейнсиански методи то само инвестиции в производство, никви социални политики с раздути финансирания към неефективни линии.

Съжалявам че ми е крайно мнението, но икономиката не трябва се ползва с популизъм и лекуване на социални проблеми. Краен съм щото Австийската икономическа школа е крайна и най-ефективна вижте Швейцария, Австрийя, Германия и Скандинавските страни и юга къде ви се живее, дайте за да дадем?
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

магистралите са нужни - факт, за да дойдат чужди инвеститори трябва много добра инфраструктура - а не да се мъчат по чукарите
Нортрант - и на теб бойко ти е промил главата- какви са тия чужди инвеститори? За какво са ми боклуци като EVN / ЧЕЗ / ЕОН / Лукойл? Български фирми трябват, а не "чужди инвеститори" дето ще прибират паричките в друга държава.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

не се прави нищо в посока развитието на бизнеса и предприемачеството в Бг. Вместо да се търсят облекчения за работодателите, на тях се гледа като империалисти, експлоататори и узурпатори. Създават се нови и нови пречки пред бизнеса - утежняване с какви ли не административни такси и задължителни мероприятия.

Точно така . Единствения начин, по който държавата може действително да помогне, е да се опита да пречи по-малко.

Обаче това не звучи добре - няма как един политик да се изправи пред камерата и да каже - "Аз ще направя така, че държавата да пречи по-малко". Веднага ще излезе някой друг и ще му се изсмее "Аз пък ще направя така, че държавата да помага". И невежите глупаци фенове на социализма веднага ще изберат втория.

Има спешна нужда от редуциране и опростяване на законодателството, премахване на всякакви измислени "права" на "работниците" и т.н. Обаче това едва ли ще стане скоро... Първо ще трябва да се мине през сериозна криза.

Ако съм управляващ и трябва да избирам дали да дам пари за път, спортна зала или да увелича доходите на хората, ще избера доходите.

Държавата не може да увеличава доходите, хората са тези, които произвеждат нещо, държавата само им осигурява честна среда за да работят спокойно (без кражби, изнудване, измами* и т.н.).
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

С лошите бизнес условия и отвратителното упраление на данъците на българите (разбирай кражбите), колкото и магистрали да построят нещата няма да се променят. Facebook и Twitter страници за 100 000 лв, туристически и образователни уебсайтове за по 6 милиона, кметски автомобили на селца с 800 жители за 110 000 лв и още безброй други явни и неявни кражби. И после нямало пари за ремонт на детските градини и училищата, за уличните кучета, за заплатите на държавните служители и т.н.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

С тези магистрали никакви инвеститори няма да се привлекат, да има нужда от тях, но при цена от 3 лв на бензин , тези магистрали ще са празни.. Истината е че Бойко Борисов убива малкия и средния бизнес и оставя само монополисти, много желаещи инвеститори се отеглиха от България, именно ,защото Борисов не подкрепя бизнеса,а намира разни пречки , нови такси, високи данъци, монтиране на разни глупости .. как един среден бизнес ще си отдели 20-30 хиляди лв за да си сменя технологиите точно в тая криза?
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Аз съм предприемач от най-ниско ниво и си правя сметките по най-простия бакалски начин. Долу горе смятам така - давам 5 за да взема 7, след известно време. Ако съм преценил добре стават нещата, ако не ям сопата. По какво се различава "стратегическия инвеститор" ? Може би идва дава 10 за да вземе 5:)

Как ще ни излязат сметките при положение, че инвеститорите в крайна сметка пак ще си избият вложеното, ще вземат отгоре и ще си го изнесат? Кой ще ми обясни?
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Нортрант - и на теб бойко ти е промил главата- какви са тия чужди инвеститори? За какво са ми боклуци като EVN / ЧЕЗ / ЕОН / Лукойл? Български фирми трябват, а не "чужди инвеститори" дето ще прибират паричките в друга държава.

Най-големите чужди инвеститори са българите работещи в чужбина :)
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Нортрант - и на теб бойко ти е промил главата- какви са тия чужди инвеститори? За какво са ми боклуци като EVN / ЧЕЗ / ЕОН / Лукойл? Български фирми трябват, а не "чужди инвеститори" дето ще прибират паричките в друга държава.

Не :)
Имам чувството, че негативизма е налегнал повечето от нас, това доста пречи - и понякога може да кажем на бялото - черно :wink:
Казах, че е добре да има магистрали в България - какво значение има кой ги прави? Някои от тях са били започнати от предишното правителство...

както вече писах: освен магистрали има още много неща които могат да се направя - такива за които дори не трябват много средства и тези повечето от тези които са необходими - могат да се осигурят от ЕС.
Неща които не се правят..

Казах, че е добре да има магистрали - и веднага - фен на бойко съм....

Нортрант - и на теб бойко ти е промил главата- какви са тия чужди инвеститори? За какво са ми боклуци като EVN / ЧЕЗ / ЕОН / Лукойл? Български фирми трябват, а не "чужди инвеститори" дето ще прибират паричките в друга държава.

То по тази логика да забраним вноса :)
под чужди инвеститори имам предвид такива които да осигуряват стотици работи места в един завод - пример: производство на автомобили
тук какви средства от държавата се изкарват навън??? - човека си инвестира пари - произвежда тук и продава навън..нищо лошо не виждам...

не ги сравнявай с чез, еон и т.н. - аз съм, ЗА, национализацията им

Ще има чужди инвеститори ако иам добри условия и за българските.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Сигурно голяма част не знаят от вас що по времена на криза се прави инфраструктура и големи проекти, чичо ви Кейнс ще каже.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Сигурно голяма част не знаят от вас що по времена на криза се прави инфраструктура и големи проекти, чичо ви Кейнс ще каже.

ти сигурно знаеш :mrgreen:, нямам време да му чета глупостите
кажи :)
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Хахахах. Абсолютни глупости. Ето това е популизъм в най-чистия му вид.

И викаш с тия пари, които ЕС отпуска за магистрали и метро да увеличим доходите а? То така става това ! От единия джоб в другия !

Наскоро ходих до морето - магистрала слънце - много съм доволен и горд, че България най-накрая започва да става държава с европейска инфраструктура. Метрото - слънце. Ларгото - слънце. Спортната зала - слънце.

И точно тези неща тоя глупак е решил да атакува....

Добавям, че сега започва вдигането на доходите предизборно и не знам червените проститутки какво ще кажат тогава. Може би - "Защо се вдигат доходите в тези времена на криза, а не се инвестират в инфраструктура - нещо, което ще подпомогне бизнеса"?

Ясни са тия червени лайна.
 

Горе