Съвети и трикове за Pay Per Click (PPC)

coolice

Owner
Като начало ние ви препоръчваме да направите много подобрен с информация уебсайт, богат по съдържание на сходни продукти,които искате да рекламирате. На този сайт вие ще предлагате продукта,който искате да продадете с вашия присъединен линк на клиентите.



Pay Per Click (PPC) търсачките могат да бъдат мощен,незабавен източник на квалифициран трафик за вашия уебсайт – осигуряващ ви да си вършите работата и да инвестирате малко време в ръководене на нашта кампания.


Много хора смятат,че единствения начин да развиеш успешна плати на клик кампания е да имаш най-високия рейтинг с популярна ключова дума в топ 2 на PPC търсачките, Overture и Google AdWords.
Вярно е,че топ рейтинг обява,както с тези 2 индустриални гиганта ще гарантира голямо излагане на показ на вашия сайт – така и когато вие обявавате ключови думи,които съществено количество от хора търсят.Проблемът е,вие често ще трябва да плащате повече за тази 1ва позиция.И в случай на повече съревноваващи се ключови думи, това може да означава наддаване (bid) от $1.50 до $5.00 (или повече) на клик.

Ако искате да имате успех с PPC търсачките,вие трябва да наддавате за ключови думи, които ще привличат кликания от “квалифизирани” купувачи (противоположно на "tire kickers",които ще увеличат вашите разходи),докато поддържате вашите наддавания възможно най-ниско.

7 съвета,които ще ви помогнат да постигнете това:

1.Разберете за какво може да си позволите да наддавате.Това може да звучи очевадно,но трябва да бъде казано:Не наддавайте повече,от колкото можете да си позволите!Много бизнеси правят тази грешка.
Преди да платите за каквото и да е рекламиране, изчислете цената на един посетител на вашия сайт.Разберете ли веднъж колко струва един ваш посетител,вие ще знаете максимум количеството,което ще можете да си позволите да платите на едно кликване.

2.Да бъдете номер 1 не винаги е най-доброто.Не ви е нужно винаги да бъдете поставен под номер 1 в ранглистата за дадена ключова дума, за да привличете клиенти. Разбира се помага,когато вашата реклама се появава в топ 10 резултатите.Но хората кликват на обявите,поставени на втора дори и на трета страница от резултатите за конкурентни ключови думи.Така че направете наколко проби.Променяйте вашите наддавания,така че вашия листинг да се появи по-отгоре и по-отдолу на страницата и вижте какъв ефект в позиционирането ще има във ваша полза.Може всъщност да откриете,че за повече ценни ключови думи, незначително ниска позиция в класацията е по-изгодно.

3.Наддавайте на ниско струващи варианти и често неправилно написани отделни ключови думи. Често ще виждате бизнеси наддаващи $5.00 на кликане за популярни клячови думи- докато никой не наддава за често неправилно написани или подобни ключови думи,които струват просто пенита на кликване.Използвайте Wordtracker да откриете ключови думи,които съответстват на вашия бизнес и които често са били търсени от твоя магазин,но нито един от твоите конкуренти не е наддавал за тях.

4.Наддавайте за много търсени фрази с по-малко трафик. По-добре да наддаваш за шепа от генерални ключови думи,които са по-скъпи,защото те биват най-много търсени, отколкото да наддаваш за дузини или даже стотици високо целеви ключови думи,които са по-евтини.Например, вместо да наддавате за “продукти за домашни животни”,вие бихте могли да наддавате за “червена кучешка каишка”,”о громна кучешка колибка”, и “котешки играчки с звънчета”.Със сигурност ще видите по-добри продажби на по-целевите ключови думи,защото те привличат повече квалифицирани купувачи.И от както никой не наддава за тези ключови думи, твоите рекламни разходи, свързани с този трафик са много ниски.
Друг плюс на тази стратегия е че вие може да насочите тези квалифицирани посетители към страница,която им дава точно това което търсят.В по горния пример, вашия списък за ключова дума, “ огромна кучешка колибка” би могла да се свърже директно към вашата страница с каталог за кучешки колибки, отколкото към вашата страница за продукти за домашни любимци.

5.Наддаване по ключови думи, по-малко известни в PPC търсачките. Overture и Google са водещи в PPC индустрията,но някои от по-малките PPC търсачки също си струва да бъдат използвани.Най-популярните са:
 Findwhat
 Kanoodle
 Enhance Interactive
 LookSmart
 Espotting (за Англия и Европа)
Тези търсачки не ще ви осигурят същата популярност на вашя сайт,която може да получите с Overture and Google AdWords,но вие все още ще можете да създадете значително количество от трафик с тях.И най-доброто, те са много по-евтини.

6.Създайте отделна обява за всеки продукт или услуга,която продавате. Това е значително ефективна стратегия,но много малко бизнеси я използват. Напишете обява конкретно за всяка ключова дума и фраза,на които наддавате.Например, вместо да напишете обява за “спортни стоки”, напишете обява за “ качествени кожени футболни топки”, друга за “намалени дамски тенис обувки” и т.н.
Тези обяви ще привлекат повече внимание (кликвания!) от компетентни купувачи. И разбира се,вие ще бъдете способни да превърнете повече от тези посетители в купувачи, ако ги насочите към страница от вашия сайт с точния продукт или услуга, които те търсят.

7.Сложете в списъци специалните PPC търсачки. Знаете ли,че има характерни PPC търсачки,които обхващат различни пазари като булки, собственици на домашни любимци,колекционери на антики,собственици на автомобили и т.н.?
Проверете PayPerClickSearchEngines.com за да видите дали има някакви соътветстващи на вашия бизнес,които би си струвало да бъдат включени в листата.

Насочете вашите кампании


PPC търсачките непрекъснато търсят нови начини да подобрят своите услуги – и вашите резултати.Най-накрая, те искат от вас да продължавате да поръчвате обяви от тях и не от техни конкуренти.

Ето един общ преглед на някои чудесни средства,които те предлагат,за да ви помогнат да направите най-подходящята обява и да поддържат вашите разходи за кампанията ниски:

1.Ключова дума със съвпадаща опция (предлага се от Overture and Google AdWords). Тези 2 търсачки предлагат опции,които ви позволяват да fine-tune начина,по който вашата ключова дума съвпада с фразите,използвани от хората в търсачките. Техните опции се отличават значително,но ето ви един тежък неуспех:
 Exact match листингът е задействан от точнака ключова фраза и нищо друго.Пример: “рибарска въдица” ще съвпадне с “рибарска въдица”,но не с “модерна рибарска въдица”.
 Phrase match листингът е задействан от ключовите фрази,когато бъдат написани или бъдат включени при други условия.Пример: “рибарски въдици” ще съвпадне “древни рибарски въдици и макари”,но не “въдици за риболов”.
 Broad match.Списъкът е задействан от ключова фраза,дори ако думите не са подредени в ред или са разделени от други думи.Пример: “рибарски въдици” ще съвпадне с “с въдица за риболов на пътешествие в Аляска” и възможно дори “Rod's Fish & Chips". Предупреждение: Опцията broad match може да работи добре за много специфични запитвания,като маркови имена или серии от номера,но може да даде много лоши резултати за всеобхватни теми,особено теми,които имат повече от едно значение,като думата “dolly”,която имат повече от 5 значения някои от които са кукла, бухалка за пране,перфоратор и т.н. или думата “tackle”,която значи принадлежности, полиспат,такелаж,опит да се вземе топка,спречвам се и други още или думата “nails”,която значи нокът,пирон,остър израстък,мярка за дължина и др.
 Negative match.Когато дума като отрицание се напише в търсачка заедно с ключовата дума списък няма да се появи.Пример: “рибарски въдици- евтини” ще съвпадне с “ рибарски въдици и принадлежности”,но не и с “евтини рибарски въдици”.

2.Целене във връзка с контекста ( предлагано от Overture, Google AdWords, Kanoodle and Enhance Interactive).Насочването към контекста поставя вашият PPC списък в сайтове,където основната идея се свързва някак си с вашата обява.Очевидно, това че бъде чудесен начин да увеличите популярноста на вашата обява.
Ако решите да използвате този начин,обаче,наглеждайте къде е поставяна вашата обява, защото ефективността на този вид търсене във връзка с контекста може широко да се променя.Вашите обява могат да бъдат поставяни на сайтове,които нямат почти нищо общо с вашата реклама и така ще привлича ненужни кликвания.
На пример, скорошна статия в USnews.com за започване на бизнес имаше серии от "Hermosa ваканция на крайбрежието” Google Ads листвани до нея, защото първият интервюиран човек в тази история случайно живял в Hermosa Beach!Тези прахосани кликвания могат много бързо да изпразнят вашата банкова сметка ако не сте внимателни.

3. Geotargeting (предлагано от Overture и Google AdWords). Geotargeting ви позволява да избирате в коя страна или географичен район да се появи вашата обява. Този вариант е много подходящ за бизнеси,които предлагат местни услуги или продукти,които са необходими само в точно определени райони.
На пример, ако предлагате градинарски услуги и живеете в щата Вашингтон, вие най-вероятно не ще искате да плащате за кликания от посетители извън вашия щат. В края на краищата, живеещи те в района на Тексас не биха използвали вашите услуги.

4. Day Parting (предлагано от Kanoodle).Точно сега, Kanoodle е единствената търсачка,която предлага тази опция. "Day parting" ви позволява да изберете точно определен час от деня,в който искате да се появи вашата обява в различни региони,така те ще бъдат възможни само през “ основното време за гледане”,т.е. “prime viewing times."
На пример, ако вашите пазарни проби показват,че повечето хора кликват на вашата обява,за да направят поръчка надвечер,вие ще се погрижите вашите обяви да се появават само през това време в различните райони,където живеят вашите потенциални клиенти.

5.Средства за търсене на ключова дума (предлагат се от Overture, Google AdWords, FindWhat, Kanoodle, LookSmart и Enhance Interactive). Най-популярните ключови фрази винаги са най-скъпи.Средствата за търсене на ключова дума ви помагат да намерите подобни варианти и грешно написани от повечето популярни ключови думи,така може да поддържате вашите разходи ниски,докато все още генерирате трафик.
Повечето сложни средства за търсене на ключова дума ви позволява да видите колко ви е нужно да наддавате,за да постигнете изключително място в класацията (на пример, първа позиция,седма позиция и т.н.),преди да завършите вашето наддаване.Те могат също да ви осигурят оценки за трафика за различните ключови думи и фрази, за които наддавате.

6.Многобройни обяви за една и съща ключова дума (предлагани от Google AdWords). Google AdWords ви позвалява да направите разделен тест ("split test") за различни обяви за една и съща ключова дума,за да може да видите коя обява е най-атрактивна сред плащащи те клиенти.Това може да ви спести много време, и ви позволява да сте сигурни,че вашите обяви ще ви носят възможно най-високи приходи.

7. Софтуер за “Автоматично наддаване” (предлаган от Overture, Google AdWords, FindWhat, Kanoodle, LookSmart и Enhance Interactive).Софтуерът за автоматично наддаване е ръководна програма за наддаване,която следи активността на наддаването по вашите различни ключови думи и автоматично наглася вашето количество на наддаване,за да може да поддържате вашите позиции в класацията.Повечето сложни ръководни програми за наддаване ви позволяват да поддържате определен лимит на вашите наддавания,така че никога да не похарчите повече от колкото искате.
Те също елеминират “пропуск от наддаване” ("bid gaps"),който е възможен,когато човек,който наддава и се намира под вашия листинг намали своето наддаване – вашето наддаване автоматично се понижава,така вие ще поддържате вашите позиции без да харчите повече от необходимото на кликване.

Последни идеи

Ако още не сте пробвали кампании за PPC търсачки, аз ви препоръчвам да го направите скоро.Все още има тонове евтини ключови думи,чакащи за вашето наддаване – но те могат скоро да изчезнат.Все повече и повече онлайн бизнеси осъзнават това,което е правилно – PPC кампания може да бъде прекрасен източник на евтин,мигновен, високо качествен трафик.
 Наддавайте на евтини целенасочени ключови думи и фрази,включващи и грешно написани думи, и избягвайте скъпи генерални думи,за които всеки наддава.
● Никога не наддавайте повече на кликване,от колкото струва един потребител на вашия сайт – това е най-добрия начин да сте сигурни,че вашат обява ще остане печеливша.
● Включете се в списъците на останалите PPC търсачки.Можеби ще ви бъде възможно да наддаване при популярни условия,които не може да си позволите в Overture и Google AdWords.
● Когато е възможно, поставете се в топ 3 класациите на Overture и Google AdWords. Тези обяви се появяват в обширен брой мрежи от сайтове (включително Yahoo!, MSN, AltaVista, Excite и много други) и могат да достигнад до 80% от всички активни интернет потребители,така може да получите повече кликвания за всеки ваш лев.
● Направлявайте вашите обяви колкото се може повече.Напишете "custom"обяви за всяка ключова дума и използвайте различни ръководства за наддаване и целеви средства предлагани от различните PPC търсачки,за да намалите вашите разходи и да увеличите вашите кликвания.
● Проектирайте вашите основни страници,така че да превърнат посетителите в потенциални купувачи.Ако вашата обява предлага “котешки играчки и звънчета”, бъдете сигурни,че те наистина насочват посетителите към страници,от които ще е лесно за тях да купуват тези продукти.
 
Много добър пост, много информатмивен. Ако е пък авторски евала ти бравя, бате! Само едно нещо не ми стана ясно и ми се струва, че има грешка защото нещата се взаимно отричат.

4.Наддавайте за много търсени фрази с по-малко трафик. По-добре да наддаваш за шепа от генерални ключови думи,които са по-скъпи,защото те биват най-много търсени, отколкото да наддаваш за дузини или даже стотици високо целеви ключови думи,които са по-евтини.Например, вместо да наддавате за “продукти за домашни животни”,вие бихте могли да наддавате за “червена кучешка каишка”,”о громна кучешка колибка”, и “котешки играчки с звънчета”.Със сигурност ще видите по-добри продажби на по-целевите ключови думи,защото те привличат повече квалифицирани купувачи.И от както никой не наддава за тези ключови думи, твоите рекламни разходи, свързани с този трафик са много ниски.

Може ли да прочетеш пак какво пише, и да ми кажеш правилно ли е това или има грешка. Лично аз сам чел, че е по добре да надаваш за целеви думи дори и с по малко трафик, но първото изречение го отхвърля. А от следващите примери пък става ясно, че е по добре да плащаш за високо целеви думи, отколкото за генерални.

Верно е, че сам на 2 бири но може и да не сам разбрал, така че извинявай ако ми е глупав въпроса.
 
Абе пич, как да се връща инвестицията като има 7-8 страници със раклами за малките думички а чат пат може да намериш и някоя със 3 страници. Бахти хората какъв трафик им идва на тия дето са на 3 страница примерно. Не им ли дисабалват думичките ако не се кихаш да си на първа страница .... То аз със SEO ще излезна от воле на тия думички в 10 тката :)

Малко помощ как да преодолея псишическата бариера ...
 
Тошка, много добър и логичен отговор си дал, аз го знам това. Въпроса е, че в нишите които сам, са яко блъскани с реклами и ако плащам за да сам в 5-6 ще трябва да се набутам толква, че май нама да има положително ROI. Та затова питам дали да не си продължа да си правя нови и нови странички за SEO или да си потърся по малко компететиве ниши като за начало или пък да се гмурна в дълбокото и може с по голямо CTR да изплувам.
 
За адсенсе знам много як трик как да си цъкаш сам на страницата :D и то без да разберът ако има нещо питайте че то има много да са обяснява за ламерщината :lol: но бих помогнал.
 
Sobieski каза:
За адсенсе знам много як трик как да си цъкаш сам на страницата :D и то без да разберът ако има нещо питайте че то има много да са обяснява за ламерщината :lol: но бих помогнал.

такива начини повечето ги знаем.и аз ги знам но за съжаление нямам време да си губя времето.да ..става..но е адски бавно и много време трябвяа да се отделя..
 
PPC

Chestno kazano nedoumqvam kak xorata prodalzhavat da falirat s Adwords pri polozhenie che v Google Learning Center vsichko si go pishe i ne e koi znae kakvo. Az s moite tesni ramenca si ima 6 takiva accounta v momenta i vsichko e 6, a znam che ima celi firmi koito sa izlezi ot obrashtenie zaradi Adwords ... malko chetene i zdrava logika trqbva i tova e vsichko, Google nqmat polzva ot falirali advertiseri ;-)
 
Здравеи и добре дошла при нас dtodorova надявам се тук да ти хареса :) Радвам се че срещам още някои които се занимава с PPC като адвертаизър :) Тук засега сме малцинство.....

И аз също име се чудя как някои хора успяват да фалират точно от adwords като това е най-качествения Pay Per Click трафик (поне за мен) за които изобщо можеш да си платиш :) Еи такива хора разправят че PPC то е скам :wink:

Витохол бате за броиката на разрешени акаунти не съм сиурен не съм си правил труда да да им чета ТОСа изцяло :oops: нали не трият акаунти само спират адовете ако нещо което не им харесва, оправяш си го и нп :)
 
Dobre zavarila, coolice ;-)
Chestno kazano az rabotq samo s SE advertising programite. Adwords opredeleno e edinstvenata s prilichno ROI ako dobre si izigraesh kartite. Okolo godina pravix kampanii s bivshata Overture segashna Yahoo Search Marketing na Yahoo, i Ad Center na MSN (segashni Live :)) no tam polozhenieto e plachevno i gi sprqx. Trafika e losh a ne mozhesh da si optimizirash kampaniite - vsichko e koi shte zalozhi poveche - osobeno Yahoo. Ot MSN idva trafick no mnogo malko i pak ne si zasluzhava usiliqta. S affiliate programi pochti ne sum rabotila sega experimentiram i taka popadnax na foruma, mnogo me radva che si go imame, straxotna rabota momcheta ;-) Shte se vizhdame naokolo!
 
PPC + Affiliate Program = Неочаквано Добра Комбинация :)

Ако искаш може да пробваш някоя програмите които сме листнали тук. Някои от продуктите им конветират доста прилично :)

btw Yahoo Search Marketing някаде от февруари имат ранк по CTR :) но още сa далеч от Adwords...

наминаваи наоколо тук сме сериозни в онлайн бизнеса :)
 

Горе