TheEntrepreneur
Active Member
Здравейте,
От известно време съм се фокусирал върху изграждането и ръководенето на доходоносни сайтове. За тези няколко месеца, прекарах изключително много време в четене от възможно най-добрите източници в бранша. Ще изброя някои от основните неща, които са възможни като стъпки при изготвянето на малък и доходоносен уебсайт насочен към глобалната публика. Надявам се, че ще съм полезен.
1. Сдобиване с идеята за сайт.
Това може да бъде доста трудно, ако сте "блокирали" или не ви идва нищо на ум. Ако е така, може да започнете със Google Trends. Google Trends ви показва какво търсят хората в реално време. Втори начин е да си закупите вестник или списание. Те са идеален източник както за информация, така и за идеи. Да не забравяме и Google Instant. Ако не можете да се сетите за нищо, просто въведете някоя буква и вижте какво ще изстреля Гугъл. :twisted:
2. Избиране на победителя!
Трябва да се внимава тук. Избирането на ниша е един от важните ключове към успеха. Ако анализирате нишата, чрез Google Analytics , добър ориентир при избор на главна ключова дума са следните изисквания:
- Ключовата дума да има поне 3000 месечни търсения и цена за клик от 1 лев;
- Страницата на конкуренцията да е забутана под тонове страници. Например: domain.com/subpage1/subpage78/directory/rankingpage.html;
- Преобладават резултати от типа на директории за статии, въпроси и отговори - напр. Yahoo Answers, социални уебсайтове;
- Ключовата дума не се споменава в заглавието;
- Фокуса не е върху ключовата дума. Спомената е случайно;
- Поне 2 от резултатите имат по-малко от 30 линка към статията;
- Поне 2 от сайтовете са с PageRank от 0;
Всичко това подсказва, че конкуренцията е слаба в нишата и може лесно да се издуха.
Изключение от това правило са резултати, при които:
- Търсачката е доминира от 1 уебсайт;
- Наситени с правителствени сайтове. Може да ги разпознаете, ако домейна завършва на .gov.
- Наситени с университетски или образователни сайтове. Лесно може да ги познаете по .edu домейна.
- Наситени с медицински списания или подобни сайтове
- Наситени с eCommerce сайтове като: eBay, Amazon и др.
Изключително трудно е класирането при такива резултати и обикновено това не е добра инвестиция.
3. Съдържание.
След избора на главната ключова дума е нужно да напълним сайта със съдържание. Запомнете, че всяка статия трябва да се бори за различна ключова дума. Добра практика е да се напише една статия за главната ключова дума и след това да напишете още 10-15 статии за ключови думи, при които конкуренцията е ниска, но и търсенето е малко. Идеята е тук, че тези няколко статии ще помогнат на сайта да се класира на първа страница за определени ключови думи и в крайна сметка, това може да побутне класирането на главната ключова дума, която трябва да ви донесе най-много трафик.
Не е препоръчително и прекомерната употреба на ключови думи. Добра практика е ключовата дума да бъде включена в заглавието, в началото на текста, средата и в края. Старайте се да изглежда всичко естествено. Използването на синоними на ключовата дума е също голям плюс.
4. Конфигурация на уебсайта.
Всеки сайт, който ползвате трябва да има уникална тема. Не използвайте една и съща тема на няколко от сайтовете си, ако се опитвате да работите с Google AdSense. Може да се събудите един ден с блокиран акаунт.
Важно е да се спомене, че употребата на много плъгини, освен полезния ефект, който имат, те забавят значително скоростта на сайта. Опитайте се да не превишавате бройката от 10 плъгина .
Направете началната страница статична. Нека статията, която е оптимизирана за главната ключова дума стои винаги там. Или просто може да направите статията "sticky".
5. Добавяне на AdSense.
И нека парите започнат да валят! Лесно е да се каже, но не е съвсем така. Ако искате да сте изрядни пред Гугъл е хубаво да изчакате малко преди слагането на рекламите. Изчакване в период от 1 месец от както сте стартирали сайта и да съдържа поне 10-15 или повече оригинални статии е чудесна възможност да се подаде молба за присъединяване към AdSense. По този начин ще покажете на Гугъл, че вие сте на пазара да предложите стойност за потребителя и е много вероятно да получите одобрение.
Това бяха моите 5 прости съвета за стартиране и развитие на един малък уебсайт. До някаква степен това важи и ако решите да започнете по-мащабен проект. Има още много да се изпише, но вярвам, че тези малки и кратки съвети ще бъдат от голяма полза на всеки, който стартира в този бизнес.
От известно време съм се фокусирал върху изграждането и ръководенето на доходоносни сайтове. За тези няколко месеца, прекарах изключително много време в четене от възможно най-добрите източници в бранша. Ще изброя някои от основните неща, които са възможни като стъпки при изготвянето на малък и доходоносен уебсайт насочен към глобалната публика. Надявам се, че ще съм полезен.
1. Сдобиване с идеята за сайт.
Това може да бъде доста трудно, ако сте "блокирали" или не ви идва нищо на ум. Ако е така, може да започнете със Google Trends. Google Trends ви показва какво търсят хората в реално време. Втори начин е да си закупите вестник или списание. Те са идеален източник както за информация, така и за идеи. Да не забравяме и Google Instant. Ако не можете да се сетите за нищо, просто въведете някоя буква и вижте какво ще изстреля Гугъл. :twisted:
2. Избиране на победителя!
Трябва да се внимава тук. Избирането на ниша е един от важните ключове към успеха. Ако анализирате нишата, чрез Google Analytics , добър ориентир при избор на главна ключова дума са следните изисквания:
- Ключовата дума да има поне 3000 месечни търсения и цена за клик от 1 лев;
- Страницата на конкуренцията да е забутана под тонове страници. Например: domain.com/subpage1/subpage78/directory/rankingpage.html;
- Преобладават резултати от типа на директории за статии, въпроси и отговори - напр. Yahoo Answers, социални уебсайтове;
- Ключовата дума не се споменава в заглавието;
- Фокуса не е върху ключовата дума. Спомената е случайно;
- Поне 2 от резултатите имат по-малко от 30 линка към статията;
- Поне 2 от сайтовете са с PageRank от 0;
Всичко това подсказва, че конкуренцията е слаба в нишата и може лесно да се издуха.
Изключение от това правило са резултати, при които:
- Търсачката е доминира от 1 уебсайт;
- Наситени с правителствени сайтове. Може да ги разпознаете, ако домейна завършва на .gov.
- Наситени с университетски или образователни сайтове. Лесно може да ги познаете по .edu домейна.
- Наситени с медицински списания или подобни сайтове
- Наситени с eCommerce сайтове като: eBay, Amazon и др.
Изключително трудно е класирането при такива резултати и обикновено това не е добра инвестиция.
3. Съдържание.
След избора на главната ключова дума е нужно да напълним сайта със съдържание. Запомнете, че всяка статия трябва да се бори за различна ключова дума. Добра практика е да се напише една статия за главната ключова дума и след това да напишете още 10-15 статии за ключови думи, при които конкуренцията е ниска, но и търсенето е малко. Идеята е тук, че тези няколко статии ще помогнат на сайта да се класира на първа страница за определени ключови думи и в крайна сметка, това може да побутне класирането на главната ключова дума, която трябва да ви донесе най-много трафик.
Не е препоръчително и прекомерната употреба на ключови думи. Добра практика е ключовата дума да бъде включена в заглавието, в началото на текста, средата и в края. Старайте се да изглежда всичко естествено. Използването на синоними на ключовата дума е също голям плюс.
4. Конфигурация на уебсайта.
Всеки сайт, който ползвате трябва да има уникална тема. Не използвайте една и съща тема на няколко от сайтовете си, ако се опитвате да работите с Google AdSense. Може да се събудите един ден с блокиран акаунт.
Важно е да се спомене, че употребата на много плъгини, освен полезния ефект, който имат, те забавят значително скоростта на сайта. Опитайте се да не превишавате бройката от 10 плъгина .
Направете началната страница статична. Нека статията, която е оптимизирана за главната ключова дума стои винаги там. Или просто може да направите статията "sticky".
5. Добавяне на AdSense.
И нека парите започнат да валят! Лесно е да се каже, но не е съвсем така. Ако искате да сте изрядни пред Гугъл е хубаво да изчакате малко преди слагането на рекламите. Изчакване в период от 1 месец от както сте стартирали сайта и да съдържа поне 10-15 или повече оригинални статии е чудесна възможност да се подаде молба за присъединяване към AdSense. По този начин ще покажете на Гугъл, че вие сте на пазара да предложите стойност за потребителя и е много вероятно да получите одобрение.
Това бяха моите 5 прости съвета за стартиране и развитие на един малък уебсайт. До някаква степен това важи и ако решите да започнете по-мащабен проект. Има още много да се изпише, но вярвам, че тези малки и кратки съвети ще бъдат от голяма полза на всеки, който стартира в този бизнес.