От: Re: Цена на press release
Blinky, благодаря за включването.
Прессъобщението ще го пиша и разпространявам аз. Досега съм проучила голяма част от сходни сайтове и блогове, с които бих могла да се свържа, както и с различни медии в БГ, които биха имали интерес от публикуването на такова съобщение. Запознах се подробно и със самия формат на прессъобщението, но единствения проблем остана каква цена да поискам да свършената от мен работа.
Не знам каква ти е идеята Диляна, но имай предвид и друго - в цената на разпространение на това прессъобщение, кой ще го плаща? Нали се сещаш, че макар и прессъобщение - това си е реклама на фирма, реклама, която никоя медия няма да пусне безплатно. Не си ли платиш за това - забрави да види бял свят. Медиите получават на ден понякога по една дузина такива прессъобщения, които отиват веднага в кошчето! След като имаш намерение да разпространяваш съобщението - предлагам ти да почнеш да се свързваш със съответните медии. Потърси журналистите. Проучи медията, ако имат сайт - разгледай го, набележи си журналист от съответния сектор и се свържи с него. Така може и да "минеш метър" за заплащането, което ми се струва, че едва ли ще стане.
След като медията ти поиска цена за излъчване - ти може да сумираш тази цена на месечен принцип или от всички медии (както ти е удобно!), слагаш си 20% отгоре, които да са твои и почваш работа. Ако мислиш, че 20% са много - то тогава сваляш на 10 - 15%, колкото е съгласна да даде фирмата, тези пари си ги вземаш и си добре. Но имай предвид и друго - ако сумата е голяма, тогава и 5 % ти вършат работа за да имаш добър доход.
Ако се случи да говориш с рекламния отдел - проучи цените и не се оставяй да ти предлагат разни промоции. По принцип имат хубави пакети, но тук са на принципа да продадат на всяка цена рекламно време, понеже тия от рекламния отдел на медията са на % - и вземат немалък % за реклама. За това задължително искай отстъпки и бонуси за редовна работа с медията.
Не знам дали би ти било от полза това което написах, но това бих ти препоръчал.