Blinky
Owner
Като афилиейт маркетер, занимаващ се вече над 10 години с афилиейт маркетинг и програми, реших да споделя няколко полезни съвети, които искам да споделя с вас за по успешно водене на този тип онлайн бизнес.
През годините съм работил с много програми и това ме е накарало да избирам, развивам и печеля точно по този метод. Последователността, в която съм подредил моите съвете са логически и според мен това е начина, по който трябва да се започва.
Ето и моите съвета към тези, които мислят да се занимават точно с този тип онлайн бизнес. Идеално четиво за всеки новобранец в тази сфера:
1. Избиране на ниша. Това е според мен най-важният момент, който е преломен в пробиването чрез афилиейт маркетинг. Много важно е нишата да е нискоконкурентна; достатъчно голяма, за да може сайт на не много големи позиции да печели добре; трафикът да идва от различно ресурси, не само Google; да е приятна и интересна за този, която развива бизнеса си; по-малко забранена (adult, casino, drugs, gambling и подобни са идея по-трудни за промотиране по стандартните начини).
2. Избиране на афилиейт програма (affiliate program). Лично аз избирам една афилиейт програма по следните три (най-важни) критерии: конверсия, % комисионна и методи и дати за плащане. Подредбата в този ред, в който съм ги написал, не е случайна. Не подценявам и следващие, които са: маркетинг материали, бърз и опитен съпорт, популясност на продуктите, разнообразие на продуктите, и другите характеристики, които играят важна роля при избора на програма. Излишно е да казвам, че продуктите и нишата, която сме избрали (т.1) трябва да са сходни, или казано по друг начин – продуктите да представляват и нишата като решения.
3. Създаването на добре конвертиращ сайт / страница. За да съм честен, трябва ви уеб сайт тук. Цял. С няколко страници. Тези, които са решили да разчитат на една страница, да не се надяват много на трафик от търсачките. Но ако е ще разчитат на платен трафик от търсачките и други тематични сайтове, може и да имад добри резултати, но потенциалните клиенти държат на подредените, изчистени и разпределените по секции сайтове. Аз бих препоръчал цял продуктов, ревю или информационен сайт. Най-добрата комбинация, която съм виждал да работи е информационен сайт с ревюта.
4. Привличане на таргетиран трафик. Колкото и да ми обясняват т.нар. Маркетинг специалистите за трафика, има реално два типа трафик таргетиран и нетаргетиран (в много случаи наречен буклочив – junk). В нашия случай с афилиейтинга, таргетирания е този, който работи. Само той. Ето кой трафик конвертира най-добре, подреден по важност (опирайки се на моя опит): органичния трафик от търсачките, платения трафик от търсачките; трафика от тематични сайтове (блогове, форуми); от редовно пращаш се бюлетин (newsletter, листът е изцяло събран от ваши кампании, свързани с продукта / нишата); социални мрежи (страници, профили, канали).
При привличането на трафик от търсачките, бил той органичен или платен, е много важно подбора на правилните думички, които водят истински клиенти. От моя опит съм забелязал, че дума ххххх, има много по нисък % конверсия от уууу ххххх zzzzz дума. Или казано по друг начин – лонг куирки (long keywords / дългите ключови думи) имат по-добър %. Целете главната за нишата, но почнете от малките. Логиката винаги е била такава. И за да не съм SEO аматьор, ще ви кажа това – текстът е за хората все пак, не за машините.
5. Изчистване на конверсията. След пускането на сайта, привличането първия таргетиран трафик, идва и самото изчистване на конверсията. Ако на всеки 50ти посетили имате идна продажба, знайте, че с някой друг трик можете да го смъкнете това число на 40,30 и т.н. Как? Много просто. Нужно е да се изчисят накои основни неща – красива и ясна продуктова картинка; оскъдно меню, няма да е лошо да имате видео, клиентски истории, сертификати за качество, тел. номер на контакти с реферал ID, страници с повече информация – FAQ, Contact и др. Няма какво да си говорим празни приказки, в някой случаи е проба-грешка. Важното е след пускането на сайта и идването на трафика да вземете мерки. Всяко пасивно стоене е свързано с губене на клиенти, а от там и губене на пари. Имайте го това в предвид (Ще ми е приятно да дам някой друг съвет при правилно зададен въпрос тук, в темата).
6. Станете авторитет в нишата си. Това е последната и крайна точна, която препоръчвам на всеки набрал скорост афилилиейт. Това е и вече пиковия момент, в който вие и вашия онлайн бизнес сте на едно друго ниво, ниво, което ще ви нови добри продажби.
За разлика от някои, който копи-пействат превод чужди материали по сайтовете си, тук аз споделям това, което знам от опит. Нещо, което работи, и знам, че работи. Ще ми бъде много интересно и приятно в същото време да прочета вашите коментари и въпроси по темата.
Успехи на всички, които решат или са запознали афилиейт маркетинга.
През годините съм работил с много програми и това ме е накарало да избирам, развивам и печеля точно по този метод. Последователността, в която съм подредил моите съвете са логически и според мен това е начина, по който трябва да се започва.
Ето и моите съвета към тези, които мислят да се занимават точно с този тип онлайн бизнес. Идеално четиво за всеки новобранец в тази сфера:
1. Избиране на ниша. Това е според мен най-важният момент, който е преломен в пробиването чрез афилиейт маркетинг. Много важно е нишата да е нискоконкурентна; достатъчно голяма, за да може сайт на не много големи позиции да печели добре; трафикът да идва от различно ресурси, не само Google; да е приятна и интересна за този, която развива бизнеса си; по-малко забранена (adult, casino, drugs, gambling и подобни са идея по-трудни за промотиране по стандартните начини).
2. Избиране на афилиейт програма (affiliate program). Лично аз избирам една афилиейт програма по следните три (най-важни) критерии: конверсия, % комисионна и методи и дати за плащане. Подредбата в този ред, в който съм ги написал, не е случайна. Не подценявам и следващие, които са: маркетинг материали, бърз и опитен съпорт, популясност на продуктите, разнообразие на продуктите, и другите характеристики, които играят важна роля при избора на програма. Излишно е да казвам, че продуктите и нишата, която сме избрали (т.1) трябва да са сходни, или казано по друг начин – продуктите да представляват и нишата като решения.
3. Създаването на добре конвертиращ сайт / страница. За да съм честен, трябва ви уеб сайт тук. Цял. С няколко страници. Тези, които са решили да разчитат на една страница, да не се надяват много на трафик от търсачките. Но ако е ще разчитат на платен трафик от търсачките и други тематични сайтове, може и да имад добри резултати, но потенциалните клиенти държат на подредените, изчистени и разпределените по секции сайтове. Аз бих препоръчал цял продуктов, ревю или информационен сайт. Най-добрата комбинация, която съм виждал да работи е информационен сайт с ревюта.
4. Привличане на таргетиран трафик. Колкото и да ми обясняват т.нар. Маркетинг специалистите за трафика, има реално два типа трафик таргетиран и нетаргетиран (в много случаи наречен буклочив – junk). В нашия случай с афилиейтинга, таргетирания е този, който работи. Само той. Ето кой трафик конвертира най-добре, подреден по важност (опирайки се на моя опит): органичния трафик от търсачките, платения трафик от търсачките; трафика от тематични сайтове (блогове, форуми); от редовно пращаш се бюлетин (newsletter, листът е изцяло събран от ваши кампании, свързани с продукта / нишата); социални мрежи (страници, профили, канали).
При привличането на трафик от търсачките, бил той органичен или платен, е много важно подбора на правилните думички, които водят истински клиенти. От моя опит съм забелязал, че дума ххххх, има много по нисък % конверсия от уууу ххххх zzzzz дума. Или казано по друг начин – лонг куирки (long keywords / дългите ключови думи) имат по-добър %. Целете главната за нишата, но почнете от малките. Логиката винаги е била такава. И за да не съм SEO аматьор, ще ви кажа това – текстът е за хората все пак, не за машините.
5. Изчистване на конверсията. След пускането на сайта, привличането първия таргетиран трафик, идва и самото изчистване на конверсията. Ако на всеки 50ти посетили имате идна продажба, знайте, че с някой друг трик можете да го смъкнете това число на 40,30 и т.н. Как? Много просто. Нужно е да се изчисят накои основни неща – красива и ясна продуктова картинка; оскъдно меню, няма да е лошо да имате видео, клиентски истории, сертификати за качество, тел. номер на контакти с реферал ID, страници с повече информация – FAQ, Contact и др. Няма какво да си говорим празни приказки, в някой случаи е проба-грешка. Важното е след пускането на сайта и идването на трафика да вземете мерки. Всяко пасивно стоене е свързано с губене на клиенти, а от там и губене на пари. Имайте го това в предвид (Ще ми е приятно да дам някой друг съвет при правилно зададен въпрос тук, в темата).
6. Станете авторитет в нишата си. Това е последната и крайна точна, която препоръчвам на всеки набрал скорост афилилиейт. Това е и вече пиковия момент, в който вие и вашия онлайн бизнес сте на едно друго ниво, ниво, което ще ви нови добри продажби.
За разлика от някои, който копи-пействат превод чужди материали по сайтовете си, тук аз споделям това, което знам от опит. Нещо, което работи, и знам, че работи. Ще ми бъде много интересно и приятно в същото време да прочета вашите коментари и въпроси по темата.
Успехи на всички, които решат или са запознали афилиейт маркетинга.