Mazda vs. Toyota

Кое е по-добро?

  • Mazda

    Votes: 2 16.7%
  • Toyota

    Votes: 10 83.3%

  • Общо гласове
    12
Друг отговор от болен сектанти с 20 годишен кошник не съм и очаквал. Климатроник, климатик, знаеш ли колко ми пука!?



Що се пънеш да отговаряш по теми дето не си запознат. Автоматичен климатик е климатроник на жаргона на джамбазите, само дето ти кога си купувал от джамбазите в Труд явно толкова и си знаел кво купуваш... Когато ауди за пръв път пускат авотматичния климатик в техните коли го наричат климатроник, силно ме съмнява да караш ауди какъто си задръстеняк. Колкото до разхода, това е последното нещо което ме вълнува като купувам кола, ако исках разход щях да зема нафтова печка кат твойта да дими по кръстовщиата и да вибрира като трактор...

Верно не карам най-яката кола на света има по-хубави ама са от 50 бона нагоре...

Айиде иди научи абривиатурите и тогава се върни...
 
Ако търсиш комфорт, скорост - немска машина (Ауди, БМВ, Мерцедес).
Ако търсиш евтинийка - Опел. Инсигниата е топ модел, но не е препоръчителна за начинаещ шофьор.
Ако търсиш надеждност и малко проблеми - Волво, Джапанки (Нисан, Тойота). Относно последните, толкова са опростени, та чак кеф ти прави. Не ти препоръчвам, обаче, по-старите Хонди. Маслото го ядат, като закуска.
Корейци предлагат евтини спортно-ежедневни автомобили - Киа и Хюндай. Джипките им са топ, ама ти явно не търсиш такова.
Ако трябва да избирам измежду Мазда и Тойота, Тойота! Внимавай с избора на Мазда, внесена от Германия и Швейцария, особено по-старите модели.

Да знаеш, че ванчетата са лесни за маневриране. Няма да е лошо, ако се спреш на кола с малка предница, поне за начало. Разхода има значение, така че и него гледай. При покупката вземи някой вещ със себе си, защото е възможно да не забележиш огромни проблеми.
 
Иначе дизел ако му се сменят маховици турбини и дюзи агренажи
Честно си признавам - и аз бях много предубеден към дизелите преди да си купя дизел.
Вярвай ми не съм сменял нищо от по-горе изброените и дано да продължи така. Проблем само с електрониката съм имал и то електрониката която е свързана с комфорта, а не с основната работата на автомобила.
Автомобила ми не е икономичен като БМВ (3/100), но когато го управлява съпругата ми е около (или малко над) 5/100. При мен е малко повече ...
 
Ако си мераклия, имаме един един 420 Авангард 2007 година, пуснат в мобиле-то :)
Аз просто съм фен на марката и имам същия + една S ка, но много и се кефя на W211 питам като мнение за запознатите да кажат + и - и дали са доволни.
 
КУПУВАШ СИ МАЗДА И КУПУВАШ МИНИМУМ ОЩЕ ЕДНА ЗА ЧАСТИ!

Едно време карах Сузуки Суифт 2000 г хечбек - това е вечна кола. Грозна е, гадна е, малка е ама няма чупене това е. Правил съм какво ли не с нея. Сега карам Ягуар, но никога няма да продам танка ;@

П.С само Subaru Justy е по-добра от нея, същата като нея е, но Субарото има 4х4. С една дума "ТАНК Х2".
 
Честно си признавам - и аз бях много предубеден към дизелите преди да си купя дизел.
Вярвай ми не съм сменял нищо от по-горе изброените и дано да продължи така. Проблем само с електрониката съм имал и то електрониката която е свързана с комфорта, а не с основната работата на автомобила.
Автомобила ми не е икономичен като БМВ (3/100), но когато го управлява съпругата ми е около (или малко над) 5/100. При мен е малко повече ...

Ами ще им дойде времето рано или късно. В интерес на истината може да не смениш нищо от тия неща и въпреки, че са за смяна просто колата ще върви и така...

Иначе 3/100 са някви форумни измишльотини от хора дето не правят разлика от между abs и airbag.

Biaaro го нахрани за курника дето кара и му вика кола.

Теб пък кой та натиска да звъниш и каква кола караш? Има ли волан и педали?
 
А какво Ви е мнението за Mercedes-Benz W211 E320 CDI 2009 ?

Това ако е преди фейса изобщо не си прави труда освен ако не искаш да се убиеш някъде по магистралата. А като чуят колко гори 10-11 сигурно ще те убият с камъни тука у форума :)
 
Малко оф топик:

Говорите някакви странни неща за старите автомобили. Старата ми кола е на 23г. 301200км. Двигателя и окачването са без забележка - редовно я карам като идиот на 7,000+ оборота, а е с малко 1,3 двигателче с карбуратори. Обаче какво - сменям й маслото на 12,000км, редовно сам я обслужвам и винаги гледам всички части да са ако не OEM, то поне качествени aftermarket. Никога не съм правил компромиси с части или консумативи. Да, не е сигурна като новите автомобили, технологиите се развиват всеки ден. Но е изключително евтина за поддръжка.

Моят съвет е да си вземеш някоя малка кошница за 1500-2000лв (без екстри, за да има по-малко неща за чупене) и да я покараш поне 20,000км за да натрупаш опит. През това време ще събереш още 5-6к и ще купиш нещо качествено, най-важното по-сигурно, за семейството си.

Каквото и да избереш, провери първо в Интернет какви са рейтингите за сигурност, надеждност и кое колко струва за поддръжка (гуми, накладки, съединител и т.н.). Предимството на старите автомобили е, че ако се разровиш лесно се вижда кои са качествени. Обикновено хубавите коли държат добра цена през годините, а тези с проблеми цената им пада драстично.
 
Малко оф топик:

Говорите някакви странни неща за старите автомобили. Старата ми кола е на 23г. 301200км. Двигателя и окачването са без забележка - редовно я карам като идиот на 7,000+ оборота, а е с малко 1,3 двигателче с карбуратори. Обаче какво - сменям й маслото на 12,000км, редовно сам я обслужвам и винаги гледам всички части да са ако не OEM, то поне качествени aftermarket. Никога не съм правил компромиси с части или консумативи. Да, не е сигурна като новите автомобили, технологиите се развиват всеки ден. Но е изключително евтина за поддръжка.

Само да ти кажа, че излишно се хабиш, тука повечето не са държали резвервна част в ръката си камо ли да правят разлика между ОЕМ и афтермаркет. После отиват с "новата" си стара кошница при майстора и той им го набива на два ката с цени за части и труд, а те си мислят, че карат кола.
 
Пич, казвам ти това, не за друго, просто да придобиеш представа с кого говориш. По професия съм корабен механик, държал съм резервни части за двигатели, каквито не си и сънувал. 10 години съм седял в мазгоча и съм се занимавал с ремонти и експоатация на машини 1000 пъти по сложни от дъртия ти баварец. Устройството на автомобила не е тайна за мен, мога да си сменя всяка част на автомобила сам на паркинга, без значение от марката, модела или годината на производство. Стига да не е нужен канал или подемник, разбира се... Към ден днешен си ремонтирам колите при бивши колеги, които си отвориха сервизи, защото ми е писнало от гайки и болтове. Купил съм толкова автомобили, че не си спомням точната им бройка, нито марките. Като млад съм се занимавал със силов тунинг. Имал съм бензинови турбо коли, които сам съм си правил всичко по тях. Почваш ли да схващаш? За какъвто и експерт да се имаш, гарантирам ти, че нямаш и 2% от моя опит....


Само да ти кажа, че излишно се хабиш, тука повечето не са държали резвервна част в ръката си камо ли да правят разлика между ОЕМ и афтермаркет. После отиват с "новата" си стара кошница при майстора и той им го набива на два ката с цени за части и труд, а те си мислят, че карат кола.
 
Ами ще им дойде времето рано или късно. В интерес на истината може да не смениш нищо от тия неща и въпреки, че са за смяна просто колата ще върви и така...

Иначе 3/100 са някви форумни измишльотини от хора дето не правят разлика от между abs и airbag.



Теб пък кой та натиска да звъниш и каква кола караш? Има ли волан и педали?


Важното е, че не е самоходна катафалка
 
Японските коли са малко като френските. В смисъл, че цялата идея е да си свършиш някаква работа и това е. Всякакви европейски Тойоти съм пробвал и нито интериора е качествен, нито возията, нито ергономията на седалките, а цената е като на нещо, което е премиум. Отварям една скоба за да кажа и кое ми е най-голямото разочарование. Инфинити FX50, което мисля, че е луксозния бранд на Тойота. Струваше преди няколко години колкото немски SUV, а интериора беше толкова евтин, колкото безумен беше разхода на бензин. Отзад мястото беше колкото в два пъти по-малка кола. Връшам се на Тойотите, това за седалките е особено важно, защото понякога минавам по 1000км в рамките на един ден и определено се усеща разликата. За издържливост не мога да говоря, от това което аз съм видял си се трошат толкова малко колкото и немските автомобили, което е хубво. Може би някога са били още по-здрави, или другите са се чупели повече, не знам, но сега не е така. М/у другото, без да звуча и аз като сектант, на колегата с 3-ката БМВ колата му дори и на 20 години е много повече кола за парите си от повечето Тойоти, но за да го разбере това човек трябва да прекара няколко дни с този автомобил. Аз също карам тройка, малко по-нова, но все пак стара и просто няма общо с никаква Тойота. Живот и здраве се услушвам за петица, като не съм си помислял да сменям марката.

ПС. 3/100 в някой сън може и да направя, в момента за последните 800км разхода ми е 5.4/100, което е доста прилично предвид пълния багажник, климатика, 18 цоловите джанти, с общо трима човека и поддържана скорост от 130км/ч през повечето време.
 
Последно редактирано:
Не е ли най-важно да ти е удобно в колата, шофьор и пасажери? С тия ремонти ме съсипахте :) всяка кола се разваля, дори и новите от магазина. Тия ванове, дето ги препоръчвате, то супер криво за пасажерите. Багажника малък (висок е ама колко етажа ще построиш) не става за семейна. Аз бих ти препоръчал комби, седалките са нормални, мястото е нормално, дали ще е мазда, тойота, опел и т.н. зависи на теб какво ти харесва и какви са и удобствата. Да си вемеш кошница за 2к без климатик и да караш деца на отворени прозорци с лепнещи от пот ръце върху волана... ае мерси.
 
Тия ванове, дето ги препоръчвате, то супер криво за пасажерите.

Зависи, като цяло май важи за европейските модели повече. Клиент и добър приятел е Канадец и сега си взе Honda Odyssey 2018, която е меко казано брутална отвсякъде, да не говорим и че върви като луда. Багажник и седалки, както и място в интериора колкото искаш. Той идва от Х5 и го замени за Хондата защото в BMW-то нямало достатъчно място. Не се продава в Европа обаче, може би защото за нашите условия изобщо не е практична, или поне не в големите градове.
 
Зависи, като цяло май важи за европейските модели повече. Клиент и добър приятел е Канадец и сега си взе Honda Odyssey 2018, която е меко казано брутална отвсякъде, да не говорим и че върви като луда. Багажник и седалки, както и място в интериора колкото искаш. Той идва от Х5 и го замени за Хондата защото в BMW-то нямало достатъчно място. Не се продава в Европа обаче, може би защото за нашите условия изобщо не е практична, или поне не в големите градове.
Да, това изглежда добре. Но нека автора започне да описва нужните, по които би избрал колата си. Аз лично имам няколко, които филтрират доста и на практика ме остават в много по оскъден избора. За мен е важно колата да е:

1. голяма и просторна (държа да е голямо купето, и разбира се багажника)
2. с поносим разход по поддръжката (обслужване, части)
3. достатъчно мощна за размерите си (примерно не искам 100 к.с. да носят купе от тон и половина)
4. от добре познат за индустрията концерн (санг йонг и подобни отпадат)
5. надеждна
6. сравнително новичка (нещо след 2010 ще е супер)
7. не много пари (вече зависи от бюджета, но над 30К вече си ми идва повече)
8. комби (през годините ми хареса комби изпълненията на повечето марки)
9. икономична (да не ми дава извънградско нещо от рода на 12-15/100)
10. стандартното оборудване за годината и класа си
11. с доказана история (добре пълнена в годините сервизна книжка, което не е топ критерии)
12. от марките, за които съм чувал хубави неща за тях (някакъв френдс едн фемили фидбек)

Горе долу, не много коли влизат в тия параметри и така лесно си свеждам избора до малко марки и техните модели. Горе долу по същата методология си избирам и други неща - телефон, лаптоп, жилище....
 

Горе