1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от AMOUN, Март 23, 2011.

  1. stuklen

    stuklen Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 23, 2010
    Съобщения:
    1,104
    Харесвания:
    98
    Точки:
    48
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    уеб разработки
    Място:
    Габрово
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    Е нали за това пиша тук.
    Предлагам има 100 човека най-малко, които публикуват реклами от гугъл по уебсайтовете си.
    И някакви източници да прочета за какво иде реч, биха ми били полезни.
    Чел съм някакви извадки, форуми легенди и т.н. и търся някой който работи с това да каже как се случват нещата.
     
  2. happyslacker

    happyslacker New Member

    Рег.:
    Юли 14, 2007
    Съобщения:
    6,750
    Харесвания:
    385
    Точки:
    0
    Място:
    Слънчевата система
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    Пишеш някакви неща, които не си разбрал. От Google никога не искат електронни подписи и подобни глупости. Трябва само да си попълниш всички полета в уеб формулярите (т.е. на компютъра, не на хартиени формуляри - формулярите в сайтовете неправилно се наричат „форми“ - от англ. form, което значи формуляр). В процеса на регистрация просто трябва да четеш какво ти излиза в прозореца на браузъра и внимателно да натискаш Next, Next, OK.

    [​IMG]

    Когато дойде време ще ти пратят една картичка по охлювната поща (на хартия!) с ПИН код (ще го донесе пощальон и ще ти го пъхне в пощенската кутия). И гледай на същия адрес да няма друг потребител на Google AdSense, защото може да ти откажат.

    Ползването на електронен подпис се изисква от държавата - с него се пращат данъчните декларации. Сложностите идват от държавата, не от Google.
     
  3. stuklen

    stuklen Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 23, 2010
    Съобщения:
    1,104
    Харесвания:
    98
    Точки:
    48
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    уеб разработки
    Място:
    Габрово
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    То и уеб не е българска дума, но не е за това темата и въпроса ми.
    Тъй! И после, като дойде време за "картичка", се издава фактура, минава си там по регламента на счетоводителя и до там...?
     
  4. happyslacker

    happyslacker New Member

    Рег.:
    Юли 14, 2007
    Съобщения:
    6,750
    Харесвания:
    385
    Точки:
    0
    Място:
    Слънчевата система
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    Картичката ти я пращат безплатно, няма да им издаваш фактура за нея.

    Фактура ще издадеш чак когато получиш плащане (желателно е да си дадеш фирмената банкова сметка и там да получиш плащането). Как се издава фактура без да начисляваш ДДС ще питаш счетоводителя си.
     
    stuklen харесва това.
  5. traiki

    traiki Well-Known Member

    Рег.:
    Септ 27, 2010
    Съобщения:
    1,227
    Харесвания:
    86
    Точки:
    48
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    Не ми се отваря нова тема, за това ще питам тук. Мога ли да премина от личния си профил към фирмен или трябва да правя нов?
     
  6. happyslacker

    happyslacker New Member

    Рег.:
    Юли 14, 2007
    Съобщения:
    6,750
    Харесвания:
    385
    Точки:
    0
    Място:
    Слънчевата система
    От: Адсенс на фирмен профил, някой да поясни

    Трябва нов.
     
  7. User3030

    User3030 New Member

    Рег.:
    Ян 19, 2017
    Съобщения:
    19
    Харесвания:
    2
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Фактуриране на приходи от AdSense.

    Предварително се извинявам за въпросите. Може да ви се сторят глупави, но искам да си изясня процеса на издаването на фактура към Гугъла. Не съм сигурен дали объркването ми не идва и от един счетоводител, с който говорих. явно нямаше опит конкретно с Гугъл.

    В момента получавам малки суми и не ги отчитам никъде. Толкова малки че е безсмислено да ги осветляваш и да се занимаваш. Обаче мисля сериозно да се захвана с тази дейност. Но преди това искам да си изясня почти всичко от процеса, за да не стане някой файл.

    Значи имам акаунт на физически лице, който забравям за него.

    1. Регистрирам фирма, регистрирам я по ЗДДС също така.
    2. Правя нов сайт, с който кандидатствам пред Гугъла за нов акаунт (имам сайт дето е нямало гоогле на него до момента).
    3. Там подавам името на фирмата, VAT номер, адрес и име на управител - предполагам (пак аз).

    Доколкото разбрах трябва да внимавам да е от друг пощенски адрес, евентуално от друг ИП адрес - да не ги сметне за свързани стария ми и новия фирмен акаунт.

    Обаче остава името на управителя (такъв акаунт с физическо лице вече имат) - предполагам не е проблем.

    Да кажем, че ме одобрят, събере се някаква сума и стане време за изплащане.

    Плащането от тяхна страна става автоматично. Само че тука счетоводителя каза, че трябва да им издам фактура и да им я пратя, че ако тръгнели данъчните да засичат ставало лошо.

    А Гугъла пишат по темата: Google does not require you to send invoices, however if it's mandatory in your country to send us invoices please find your contracting entity details here and submit tax information to the relevant entity. If you’re required to send us your invoices, please remember to include your VAT identification number.

    И тук са ми големите въпроси - как точно става.

    Значи при регистрацията в Гугъла си подавам и VAT номера.
    После там предполагам мога да отпечатам някакъв пеймънт (нещо там дето ти казва че са ти превели парите).
    После си пиша някаква фактура с данните (от сайта на гугъла или тука дето са писани в темата) - съответно някакъв референтен номер някъде трябва ли да включвам.
    И тая фактура какво я правя - пращам я на Гугъла, дето сигурно едва ли ще я обработят.

    И после на счетоводителя/данъчните какво представям - фактурата (евентуално това дето е разпечатано).


    Извинявам се за тъпите въпроси, но нямам опит с фирма и фактуриране и може би консултациите ги правих с човек и той дето не е наясно.
     
  8. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,707
    Харесвания:
    385
    Точки:
    83
    Мини през този пост, има и контакти (самата картинка = link) оставени на сче, което поне разбира. Съответно може да се пита за детайли. IT и Freelancer има подробности.
     
  9. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,549
    Харесвания:
    515
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Абе що не се регистрираш там по кой член беше по ддс като физическо лице.? Ако е само за адсенс не ти трябва фирма и то регистирана по ддс, Разходите са значително повече. Ако ще извършваш и друга дейност вече ти трябва и фирма, ама само за приходи от адсенс не си струва....
     
  10. traiki

    traiki Well-Known Member

    Рег.:
    Септ 27, 2010
    Съобщения:
    1,227
    Харесвания:
    86
    Точки:
    48
    Значи, ако ще се захващаш сериозно с тая дейност, то по-добре си направи фирма. Но хубаво си прецени дали ще си заслужава, тъй като разходите ти за фирмата ще бъдат поне 500 лева на месец - счетоводител; осигуровки; данъци...Фактури на Гугъл не се пращат. Водиш си само за личното осчетоводяване. По-чистият вариант е да си направиш фирма ЕООД, но както казах - направи си сметката дали ще ти е изгодно, защото ако изкарваш по хиляда лева на месец, то половината ти отиват за разходи...
     

Сподели страницата