Аз от Вчера!

Какво мислите за мнението, че всеки предприемач няма друга конкуренция, освен собственото си Аз от вчера?A? просто бачкане бачкане и нови услуги, продукти, елементи за по-бързо / фешън / съспенс обслужване?
 
Много далеч от истината. Обмяната на идеи, да се учиш от грешките и възходите на другите, обмяна на опит, виждания и т.н. Конкуренцията е много по-голяма от теб, каквото и да правиш. Винаги има някой над теб :). Не важи само за предприемачестовото и не само в наши дни, а откакто съществуват социалните контакти при хората.Не си най-умния и всемогъщия да се учиш само от себе си и сам да си си конкуренция. Това малко като теориите на Адлер от миналия век...Не си самодостатъчен for sure ;)
 
Какво мислите за мнението, че всеки предприемач няма друга конкуренция, освен собственото си Аз от вчера?A? просто бачкане бачкане и нови услуги, продукти, елементи за по-бързо / фешън / съспенс обслужване?
Един предприемач има и друга конкуренция.
Сам на себе си не си си конкуренция, но можеш да си пречиш и да не знаеш.

В какво вярваш до голяма степен определя какво правиш и ако вярванията(НЕ религия) ти са ограничаващи ще страдаш.
 
Един предприемач има и друга конкуренция.
Сам на себе си не си си конкуренция, но можеш да си пречиш и да не знаеш.

В какво вярваш до голяма степен определя какво правиш и ако вярванията(НЕ религия) ти са ограничаващи ще страдаш.
Да, разбира се, че има. Що за предприемач си, ако нямаш конкуренция? Просто може да си с по-уникален продукт, но пазара е същия, конкуренцията вече е там преди теб.
 
Очевидно това не е твое мнение, щом питаш толкова странно. А изказаното не е написано за да се възприема в буквален смисъл. Това, което се казва е, че целта на предприемача е да се развива нагоре, а не да се мъчи да достига други играчи, които са реалната конкуренция. За него те трябва да са само някакви отправни точни, но не реални цели.

Настигането на "конкуренцията" в повечето случаи е невъзможно, защото просто вече наличните на пазара имат опит и той винаги остава по-голям от твоя. Това е все едно да се състезаваш по бягане на писта, но някои да са стартирали малко по-рано. Ами няма да ги настигнеш, ако бягаш все след тях - трябва някак да си скъсиш пътя чрез твои идеи, т. е. някак да промениш правилата.

Ето например решаваш да продаваш сандвичи, но Mcdonalds ти е "конкуренция". Ти не трябва да гледаш колко клиента ти е отнел Mcdonalds, а дали можеш да увеличиш своите такива и дали можеш да излезеш на печалба. Иначе трябва изобщо да не стартираш, имайки предвид що за силен играч е Mcdonalds. Докато при локалния бизнес нещата са малко по-приемливи (като споменатите сандвичи), то при много други бизнеси конкуренцията направо може да те откаже да опитваш дори да започнеш.
 
Ето например решаваш да продаваш сандвичи, но Mcdonalds ти е "конкуренция". Ти не трябва да гледаш колко клиента ти е отнел Mcdonalds, а дали можеш да увеличиш своите такива и дали можеш да излезеш на печалба. Иначе трябва изобщо да не стартираш, имайки предвид що за силен играч е Mcdonalds.
Силен играч е доколкото глупави са клиентите. А клиентите на McDonald's са най-глупавите от гледна точка на хранене. Тогава за да направиш конкуренция на McDonald's не трябва да правиш по-хубави бургери от техните (което не е трудно, защото всеки нормален бургер е по-хубав), а да използваш глупостта на клиентите, обичащи да се тъпчат с боклуци. Някой да направи марка McAlorie's и да продава захаросани бургерчета, пък да видим дали няма да се наредят опашки от хранително-глупави клиенти.

Настигането на "конкуренцията" в повечето случаи е невъзможно, защото просто вече наличните на пазара имат опит и той винаги остава по-голям от твоя.
За мен основния проблем е в баланса между оригиналността и копирането. Пълна липса на оригиналност е когато копираш конкуренцията. Дори в един момент да станеш добър колкото тях, пак разликата е голяма, защото ако те са оригинални, то ти си най-обикновен копирач.
 
Очевидно това не е твое мнение, щом питаш толкова странно. А изказаното не е написано за да се възприема в буквален смисъл. Това, което се казва е, че целта на предприемача е да се развива нагоре, а не да се мъчи да достига други играчи, които са реалната конкуренция. За него те трябва да са само някакви отправни точни, но не реални цели.

Настигането на "конкуренцията" в повечето случаи е невъзможно, защото просто вече наличните на пазара имат опит и той винаги остава по-голям от твоя. Това е все едно да се състезаваш по бягане на писта, но някои да са стартирали малко по-рано. Ами няма да ги настигнеш, ако бягаш все след тях - трябва някак да си скъсиш пътя чрез твои идеи, т. е. някак да промениш правилата.

Ето например решаваш да продаваш сандвичи, но Mcdonalds ти е "конкуренция". Ти не трябва да гледаш колко клиента ти е отнел Mcdonalds, а дали можеш да увеличиш своите такива и дали можеш да излезеш на печалба. Иначе трябва изобщо да не стартираш, имайки предвид що за силен играч е Mcdonalds. Докато при локалния бизнес нещата са малко по-приемливи (като споменатите сандвичи), то при много други бизнеси конкуренцията направо може да те откаже да опитваш дори да започнеш.

Не съм съгласен с настигането. Като нов играч имаш повече гъвкавост да правиш иновации, а иновациите са в корена на оптимизацията. Съответно за да имаш повече клиенти трябва да си по-добър и да се отличаваш с нещо.

Една от причините новите компании, които произвеждат само електрически автомобили да имат в десетки пъти по-добри марджини от легаси ауто е именно това, че са по-гъвкави.

Това е така, защото не им се налага да преструктурират стари фабрики, не се занимават с безсмислени сдружения, които спъват развитието, не трябва да се борят със стари навици и още много други фактори.

Новакът има много предимства и трябва да се фокусира върху тези предимства.
 
Какво мислите за мнението, че всеки предприемач няма друга конкуренция, освен собственото си Аз от вчера?A? просто бачкане бачкане и нови услуги, продукти, елементи за по-бързо / фешън / съспенс обслужване?
Аз намирам смисъл в това мнение. Ами има различни хора, аз мога да работя добре в екип ако другия човек или хора стават. Може да погледнеш историята на мега корпорациите, може би във всяка от тях има един, който е свършил мръсната и повечето работа, но някой друг се е облагодетелствал максимално.
 

Горе