Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Статус
Not open for further replies.

ops5

Active Member
Здравейте,

започваме подготовка и настройка на афилиейт програма в малко по-различен за България сегмент - Пест Контрол или унищожаване на вредители. Надявам се до месец и половина да е отворена за успешно партньорство с всички желаещи. Онези български афилиейт програми, които видях, са все представяни, след като вече са готови и настроени.

Аз реших първо да споделя идеите пред най-изявените афилиейти в България, за да получа предварително мнение. Така ще мога да предложа по-добра програма още от началото и ако трябва да променя някои от идеите си. Искрено се надявам подхода ми да донесе повече ползи за мен и бъдещите ми партньори.

Ще обърна внимание на главните неща в програмата. Приемам всякаква градивна критика. Ще посоча сайта и фирмата, ако админите са ОК за това.

Комисионни за продажби​

В началото се планират комисионни само за продажби. Имам идея за след време за регистрации, но не мога от сега да посоча условия и срокове.

Стойност на комисионни​

Планирам да са 10-50% според стойността на заявката. Колкото по-голяма поръчка, толкова по-голяма комисионна. Обмислям да има премии за постигнати резултати, като вариантите са два:

1. за определен брой поръчки да има твърда сума бонус или

2. за х поръчки за х период и да се качи процента за следващите поръчки.

И двата сякаш имат плюсове и минуси и ще се радвам да прочета мнения за тях.

Срок на бисквитки​

Срока на бисквитките ще е 30 дни. И все пак сякаш има тенденция срока да се увеличава, но не знам при по-дълъг срок дали няма да има ощетени партньори. За това пише малко по-долу.

Проследяване на бисквитки​

За програмата ще разчитам на един от най-добрите (ако не и най-добрия) софтуери за афилиейт маркетинг. Има няколко начини за проследяване и засичане на бисквитките.

Клиента се обажда по телефона​

В случай, че имаме клиент, който прави заявка по телефона и заобикаля бисквитката, ще разчитаме на промо кодове. Те ще бъдат предоставяни на партньорите, които пък ще ги дават на посетителите си. Така клиента, като каже кода ще мога да разбера че е от афилиейт и да го възнаградя. Надявам се това да сработи, защото не мога да измисля друг начин за проследяване, ако клиента използва телефона вместо онлайн заявката.


Клиента минава през няколко партньора​

Този въпрос винаги ще предизвиква дискусии. По мое мнение най-важните за спечелването на клиента са първия и последен афилиейт. За това мисля те да по получават по 40%, а другите да си делят 20%. Принципно не мога да се съглася, че последния трябва да получи всичко. Ще се радвам на идеи и коментари, защото искам да уцеля баланса и да е максимално справедливо.

Тук има един проблем - клиента минава за две седмици през 3-4-5 афилиейти - и решава да се обади по телефон. Чрез промо код ще разбера кой е партньора, но при този вариант, последния получава всичко.

Как афилиейта разбира за направена заявка​

Първоначално партньора разбира за направена заявка от автоматично съобщение от софтуера. Малко след това ние се чуваме и потвърждаваме поръчката с клиента и ръчно изпращаме потвърждение на афилиейта за поръчката и нейната стойност. Тук дори мисля да се прибави и датата за изпълнение на поръчката (обикновено е до няколко дни). И след реалното изпълнение, отново съобщение към афилиейта, за да си знае новата прибавена комисионна. За съжаление имаме един малък процент на отпаднали поръчки.

Стават няколко съобщения, но повечето със сигурност ще предпочитат да знаят какво става с техния трафик към нашия сайт.

Ще помоля отсега партньорите, които ни тестват и правят фалшиви заявки, по навреме да се обаждат и да ни казват, че поръчката отпада. Сигурен съм че ще бъдем тествани, но се надявам да е в рамките на благоразумието. Така или иначе ще прави впечатление, ако заявките от един афилиейт отпадат твърде често.

Материали​

Ще предоставим на нашите партньори банери, снимки, статии за нас, статии за нашия бранш, е-книжки, референции от наши клиенти, промо кодове, ключови думи, общи съвети за нашия бизнес и клиенти. Оставам с впечатление, че банерите не се ползват много от афилиейтите. Те разчитат повече на другите материали и на собствени банери. Е-книжките ще са с линковете на всеки партньор. В процеса на работа ще добавим и видео, но със сигурност няма да успеем за началото на програмата.

Може да забравям нещо, защото възможностите за помощ на афилиейтите са много и искам да съм максимално полезен.

Изплащане комисионни​

Планирам да е веднъж месечно, защото бързо ще докажа коректното отношение към партньорите ми. Но ако това е пречка за повечето, ще го направя по-често. Има много възможности за разплащане, но се надявам тук да разбера кои са най-ползваните и да ги отсея.

Статистики​

Софтуера предлага много статистики и в реално време. Всеки партньор, който пожелае, ще получи десктоп приложение за моментално уведомяване за заявка и директен вход към акаунта си.

Пасивни доходи​

Обмислям вариант за пасивен доход за партньорите, но не знам дали ще успея да го изчистя до пускането на програмата. В този случай, ще го прибавя впоследствие.

Разнообразие от кампании​

В началото предвиждам няколко кампании за най-търсените ни услуги. За някои сезонни вредители ще се прибавят още кампании. В процеса на работа ще съм отворен и за създаване нови кампании по предложение на някои партньори за някоя по нестандартна програма.

Съпорт на афилиейти​

Планирам да съм постоянно в помощ на партньорите по мейл и телефон. Имам малко дете и чакам второ, затова се надявам колкото и да има нужда някой от мен да не ме търси в 2 часа :) по телефона.


Може и да съм забравил нещо. Очаквам коментари и препоръки.

Казвам се Пламен и се надявам с Вашия опит да изградя наистина работеща програма.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Звучи интересно и в тази ниша определено няма подобно нещо. Мисля, че сайтове с Home & Garden тематика са доста потенциални афилиейти, както и сайтове, предлагащи услуги. Няма да се учудя и ако видя услугата да се промотива в сайтове за обяви, като направо води към сайта-продаващ услугата с аф. линк.

Ще дам коментар по точките, които си застъпил в темата. Искам да кажа също така, че е адски подробно всичко написано и силно се надявам да има интерес, защото нещата изглеждат доста силни от написаното тук.

1. Срокът на бизквитката може да се вдигне на 60 дни, поне е практика от това, което съм виждал при други програми. Но имайки предвид и мащаба на пазара, не знам дали и това не е достатъчно. Ако търси в рамките на месеца услугата, няма начин да не попадне пак на същата услуга, ако се промотира силно. Естествено, има го и момента с това да се сети и след месец.

2. От софтуера може да се зададе това, определено. Вярвам, че ако си избрал нещо добро, ще има опция не само за вдигане на периода, но и за много точно проследяване. То реално ще се отрази и в админ панела като clicks и така афилиейта ще си знае и средно на колко конвертира услугата след всички донагласяния по сайта му.

3. Това е много добро, защото наистина ще се избегне момента с "ама той може да ме заобиколи по телефона", а клиента просто ще иска да чуе някой представител на компанията - я за информация, за нещо друго. Често се случва. Това се решава точно по начина, който си описал - код, който се генерира автоматично на страницата, където се прави заявка, непосредствено до телефона, ако е изнесен. Ако не е изнесен телефона някъде - хедър, контат страница и т.н., то този код може да се генерира само при задаване на опция - поръчай по телефона. Това ще те направи много прозрачен - силен бенефит при воденето на аф. програма.

4. Тук е както прецениш - схемата е добра, защото единия запознава клиента с услугата, а другия затваря продажбата. Има логика да е така. В моята практика не съм го виждал честно, но съм засичал подобни схеми и не са никак лоши. Кукитата са точното средство тук, но често последния печели при рирайт на кукито. Този казус с минаването през няколко афилиейта и после звънене си е трудно решим, предполагам трудно ще може да определи как да плейсне 2та кода - на първия и последния афилиейт. Това ще е само в плюс на последния.

5. Кенселираните поръчки са част от този бизнес и не само. Това ще се случва. Въпросът е да не се случва толкова често. Да, сигурно ще има тарикати, които ще пращат фрауд заявки, за да се опитат да читнат системата, но като цяло, това няма да е практика. Афилиейтът като разбере за поръчката тя може (докато е в периода на одобряване) да преминава през няколко статуса, които се поддържат от програмата - placed order, pending order, processing order, approved order. Има много варианти, както и като не стане - canceled order, fraud order, declined order. За последните няма да е лошо да има поле с коментар, за да знае какво се случва афилиейта. Аз лично го препоръчвам горещо. Това е част от схемата програмата да е прозрачна. Периодът вярвам, че ще обявиш в една FAQ страница, където ще сложиш всичко, което интересува дадения афилиейт. За разбирането на поръчката - нека бъде по мейл и в системата да се отразява. Една програма имаха и SMS при направен / разкешен ордър, но го премахнаха. Явно не им излизаше рентабилно.

6. Материалите са един от важните елементи, които афилиейтите намират за симпатични. Това, което ще предоставиш е не само добро, но и достатъчно. След време може да допълниш с интересни и забавни неща, като видеа, както спомена, някакви уиджити - пример: една програма за отслабване имаше калкулатор на калориите. Това е нещо като промо-банер-тул в едно. За твоя бранш, е възможно да е пак някакво помощно средство. Банерите се използват, но сега е по-красиво и добре се справят всички с него - текстовите линкове, както и красиви бутони. Оперирам и с двете, но залагам на текстовите линкове и бутоните, ако трябва да съм честен.

7. Аз лично мисля, че поне 2 пъти месечно ще е ОК, но тук вече зависи и от политиката на самата програма. Най-симпатично и съм работил с такива програми е веднъж седмично, то трябва да е стигнал даден лимит, който е план минимум - за сумата. Веднага ще ти кажа, че трябва да имаш минимум да плащане към афилийтите. Разумта сума може да е 50 лева, но това е само мое предложение. Методите, които са използвани тук са: банков трансфер, paypal, в офиса на ръка, epay. Мисля, че тези ще са достатъчни. Не препоръчвам чекове, нищо, че са масово средство поне на световно ниво.

8. Статистиките трябва да се real-time, детайлни и разнообразни. Ако изпълнят тези статистики, може да си сигурен, че имаш добър аф. софтуер, който да уведомява афилиейтите за всичко - опт кликове до продажби. Нужни са, за да насочи и дадения афилиейт какво да оптимизира.

9. Това с пасивния доход не го разбрах. Имаш предвид 2-tier програма? Ако е това, ще кажа, че решението е добро и ще стигнеш по много повече потенциални афилиейти.

10. Да, хубаво е това, което мислиш за кампаниите. Даже мисля, че софтуера предоставя възможност да показваш и топ кампаниите за месеца. Също така една класация с топ афилиейти може да се направи, която да е ограничена от към детайли. Пишеш само ника на афилиейта (ако е поставил такъв), позицията на която е (месец за месец) и дали се е качил или паднал в класирането. Имаше една афилиейт програма, която изписваше и суми, но това предизвиква и хейт. Може даже да се организират по този начин награди за първите 3ма всеки месец. Нещо като бонуси. Работи добре този модел. Вече ти може да създаваш и пакетни услуги, но трябва да го съобразиш и с помещенията, типа клиенти, както и практиката. Примерно, ако някой иска да обезпаразити 2 помещения (хол и кухня), връзваш и едно мазе или таван към пакета. За складове - плюс административна част и т.н. Тук вече както казах, практиката може да подскаже какво ще е атрактивно.

11. Съпортването на афилиейтие е една от също толкова важните части на една програма. За целта добре си описал - телефон и мейл. Аз бих добавил и един форум или база данни, където да се чете, преди да се свързват с теб. Разработвахме преди време такова нещо и това смъкна 50% от звъненето - рови намира и не пита по телефона. Естествено, ако има нещо, което го няма и иска да разбере, контакта е неизбежен, но това пък после се вкарва автоматично в нолидж бейса и готово - имаш и по този въпрос отговор.

Надявам се да съм помогнал малко. :)

Успехи и ще очаквам и други да дадат мнение. Много писане тук, но все пак бизнес се прави, нали? :)
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Благодаря за хубавите думи и полезните коментари Blinky..

Със сигурност ще се съобразя с някои от тях и ще променя идеите. Надявам се, че ще има и други коментари , за да се обобщят някои неща.

Няколко от твоите коментари ме карат да се замисля.

Съобщенията за известяване към афилиейта. Много се притеснявах, че ще получава 3 съобщения и мислех вариант да не занимавам толкова много партньорите. Но ти потвърждаваш, че те ще предпочитат да знаят какво се случва. При всички положения последното съобщение ще бъде да уведоми афилиейта за комисионната или че има отказана поръчка и защо се е случило ще добавя.

Пасивния доход има друга идея - в нашия бизнес има възможност за абонаментна поддръжка. И от всяко посещение в бъдеще да се заделя процент за афилиейта. Но не мога да измисля как афилиейта да е сигурен, че си получава всичко. Да няма накрая недоволни и да си мислят че ги мамя. Още се чудя дали да няма елемент на МЛМ. Тези допълнителни проценти не е ли по-добре да си се дават на афилиейтите, които си промотират. А партньори да се съберат макар и по-бавно.

Плащането на ръка в офиса ме учудва. Не мислех, че някой ще идва в нашия офис и да бие път. Но щом го казваш, явно има такава практика.

За форума и база данни съм съгласен, че ще са полезни. Но за тези неща програмата наистина трябва да тръгне и да се види кое и как е удачно.

Относно материалите - това с бутоните не го разбрах. Как като материали да дам бутони? Може ли пример от някой сайт.

Сетих се впоследствие, че забравих. Ще дам възможност освен на юридически лица към програмата да могат да се свържат и физически лица.

Още веднъж благодаря за коментара Blinky и ще очаквам още мнения.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Моля, моля. За мен беше удоволствие.

Ааа, това което ти наричаш Пасивния доход, ние афилиейтите наричаме reorder. :) Или life time client. :) Няма как да се знае, това се случва просто, а ти си го отразяваш в панела, че си е риордър.

Това за на ръка в офиса е идея, защото го наблюдавах при една тукашна програма, за това го и предложих, но както казах, това не е кой знае колко важен метод, просто е алтернатива, която може и да зарадва някои. Това вече те ще си го преценят.

Да, виж този сайт: proactol.com - виж долу бутона, има си послание и е добър завършак на селс копито на страницата. Изглежда като банер, но реално си е бутон, поне такава функция изпълнява. :)

Много е важно да може и юридически и физически лица да оперират с програмата. Това е закон, ако питаш мен и добре си се сетил. :)

Дано някой друг даде коментар по темата. :)
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Много го мисля това за пасивния доход/reorder, защото това със сигурност ще се хареса на партньорите. Ако не успея в началото, ще го прибавя в движение. Така или иначе ще има неща, които ще се добавят и коригират.

Това с тоя бутон ми хареса. Вярно, че не ги бях мислил. Ако има партньори, които ги ползват, с времето ще им увелича бройката и разнообразието.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Много го мисля това за пасивния доход/reorder, защото това със сигурност ще се хареса на партньорите. Ако не успея в началото, ще го прибавя в движение. Така или иначе ще има неща, които ще се добавят и коригират.

Това с тоя бутон ми хареса. Вярно, че не ги бях мислил. Ако има партньори, които ги ползват, с времето ще им увелича бройката и разнообразието.

Ооо, това с риордърите е страшна благинка и доста ще зарибиш, ако я предложиш на афилиейтите. Прибави го в началото, ако е възможно и го направи един от водещите бенефити, при промотирането на афилиейт програмата. Но определено ще трябва да се опише добре как точно се случва, за да бъдат не толкова преметнати, а по-скоро да повярват, че има подобна програма, защото това наистина е новост за тук.

Това с бутона е добро, защото е както написах добър край на всеки лендинг пейдж. С две думи искам да кажа, че добрата афилиейт програма разполага не само с добри материали, но неустоими ползи, които определено карат хората да се натискат да я промотират. Всичко друго е компромис. Звучи много изкривено, но е истина. Хората, които работят с подобни програми ще се съгласят с мен.
 
  • Like
Реакции: ops5
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Стана въпрос в друга тема за възможност, която може да бъде полезна за някои афилиейти.

Ще помисля за начин партньорите да сложат форма за заявка направо на своите сайтове.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Повдигам темата да попитам нещо потенциални партньори. Стигнах до настройките за плащането на комисионни и ми хрумна вариант.

Как ще се възприеме вариант за плащане да има:

Правим сметка с карта към нея в определена банка на всеки афилиейт стигнал някакъв минимум комисионни (примерно 50,00лв). И превеждаме по нея комисионните. Варианта има плюсове и минуси и ще се радвам да събера различни мнения.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Съпорт на афилиейти​

Планирам да съм постоянно в помощ на партньорите по мейл и телефон. Имам малко дете и чакам второ, затова се надявам колкото и да има нужда някой от мен да не ме търси в 2 часа :) по телефона.

Сега виждам темата, поздравления!

Това се решава с два телефона - единия е за работа: вечер и нощем си седи "в офиса".
Успех!
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Правим сметка с карта към нея в определена банка на всеки афилиейт стигнал някакъв минимум комисионни (примерно 50,00лв). И превеждаме по нея комисионните. Варианта има плюсове и минуси и ще се радвам да събера различни мнения.

Да, това ще привлече доста афове, даже ще ги стимулира и да си пълнят от програмата. Минусите са в това, че не знам колко е редно чужд човек да изкарва карта на друг. Както и разходите и разправийте по издаването на всяка една карта. Плюсовете са ясни - начин да стимулираш и плащаш на афилиейтите. Една програма подсигуряваше така карти за всеки генерирал минимума от $100. И сега май се практикува, май беше MarketHaelth - Мастър карт на Пионер.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Сега виждам темата, поздравления!

Това се решава с два телефона - единия е за работа: вечер и нощем си седи "в офиса".
Успех!

Благодаря.

Телефони има много. Нали искам да съм в помощ на партньорите. И съм сигурен, че в началото ще има много въпроси от партньорите. Най-вероятно и аз ще съм, като в небрано лозе отначало.

Сигурен съм, че ще се справим. И, колкото да се обмисля всичко, сигурно ще има някои неща за изглаждане и доусъвършенстване. Просто трябва да се реагира бързо и адекватно.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Да, това ще привлече доста афове, даже ще ги стимулира и да си пълнят от програмата. Минусите са в това, че не знам колко е редно чужд човек да изкарва карта на друг. Както и разходите и разправийте по издаването на всяка една карта. Плюсовете са ясни - начин да стимулираш и плащаш на афилиейтите. Една програма подсигуряваше така карти за всеки генерирал минимума от $100. И сега май се практикува, май беше MarketHaelth - Мастър карт на Пионер.

Питах набързо и уж може да се направи сметка на друг човек с копие от личната му карта. И да се изкара карта към нея. Ще поразровя за допълнителни варианти. Плюсове има, то е ясно.

Минуса е по-скоро, че хората в днешно време имат много карти и още една може да се стори излишна. Аз за това поставих въпроса да сондирам мнението на потенциални партньори.
 
Афилиейт програма за Пест Контрол услуги - Affiliate Program

Минуса е по-скоро, че хората в днешно време имат много карти и още една може да се стори излишна. Аз за това поставих въпроса да сондирам мнението на потенциални партньори.
Абе да ти кажа аз излишна карта, която да е пълна нямам. :) Не е изключено, ако имат такава - нея да си прибавят. Това няма ли да е удобство предимно за хората, които нямат или просто да си разграничат постъпленията.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

В краен случай мога да го предложа, като опция. На който се стори полезно, може да се възползва.

Казва и му издавам карта от банка, с която ние работим и си получава там комисионните.
 
От: Афилиейт програма за Пест Контрол услуги

Да ти кажа честно само като допълнителна опция (към опцията wire) съм го засичал най-често. За чужбина мога да кажа, че хората си предпочитат някоя разплащателна система, която има добри условия, като paypal винаги е била предпочитания избор. Опцията си я бива. Като потръгне тази опция, даже може да си я брандирате. ;)
 
Статус
Not open for further replies.

Горе