А вие какво щяхте да направите ...?

Borisov

Active Member
Здравейте,

Първо искам да честитя на всички новата 2014 година, да ви пожелая здраве, за да можете да се насладите на успехите си от усърдната работа!

Второ искам да предупредя, че е малко дълго мнение, ако искате прескочете направо на "Разопаковането..."

Реших да пусна тази тема, защото според мен представлява интересен казус, а още по-интересно ще ми е да чуя мненията на хора, които са от двете страни на барикадата.

За каква барикада става дума - онлайн магазините. Има много колеги тук, които имат онлайн магазин, а още повече са тези, които пазаруват от такива.

Малко въведение...
Преди около 2 седмици реших, че искам да си намеря по-качествен USB микрофон, защото прехвалените USB слушалки с микрофон, които си взех преди година тотално се скапаха, а освен това шумоизолацията я нямаше никаква и общо взето бях недоволен.

Поразпитах приятели и познати и се оказа, че един от тях ми даде да тествам неговия микрофон, който предварително ми похвали доста сериозно. До теста се стигна, защото марката беше Media-Tech и с 2 думи не ми вдъхна кой знае какво доверие. Оказа се, че микрофона е трепач. Наистина добра шумоизолация, чист запис на звук, а на всичко отгоре беше и с добре направено гъвкаво рамо. Абе с 2 думи - ТОВА Е МИКРОФОНА, НЕ ЩА ДРУГ!

В наши дни...
След 2 дни търсене най-накрая осъзнах, че този микрофон е доста стар модел и всъщност вече не се произвежда. Не стига това, ами беше изчерпан във всички онлайн магазини, в които успях да видя, че го е имало някога (макар, че доста от тях не бяха отбелязали липсата и се наложи да се обаждам на всички, но това е друга тема).
След проверка на още няколко онлайн магазина извън България почти се бях примирил, че няма да го намеря, но тогава .... О, ЧУДО! Попаднах на микрофона в един забутан онлайн магазин и след като от магазина ме увериха, че го имат наличен го поръчах.


Получаване на пратката...
На следващия ден отивам да си взема пратката от куриерската фирма (нарочно не споменавам име, поне за сега...) и след като 10 минути ми търсиха пратката, най-накрая ми я дадоха. Плащам си аз, вдигам плика и нещо потраква. Не обърнах внимание, защото имаше още 7 човека в обекта и реших, че е някой от другите и неговата пратка.

Влизам в колата, оставям пакета заедно с чантата си на съседното място и отново ми се причу притракване, този път реших, че са ключовете в чантата и отново не обърнах внимание.


Разопаковането...
Така, прибирам се аз, отварям плика, и установявам, че всъщност точно МОЯ микрофон ТРАКА, като детска дрънкалка... :) Звъня на продавача - той ми се кълне човека, че ми е пратил читава пратка и нещо е станало с транспортирането. Важно е да уточня, че микрофона беше в оригиналната си опаковка, с всички книжки, дискове и прочее. Външния му вид не е нарушен по НИКАКЪВ НАЧИН! Разбрахме се, че ако микрофона не работи ще му го изпратя обратно и ще ми върне парите.

Речено, сторено - отварям аз опаковката, включвам микрофона - ЧУДО - работи си без грам проблеми. Викам си "Добре де, ама трака мамка му, дразни ме..., ама ТОВА Е МИКРОФОНА, НЕ ЩА ДРУГ!". Та взех аз отвертката, отварям му долната част и какво да гледам - противотежестите които стоят на дъното (две метални тежини във формата на правоъгълник) са изкъртени от дъното, заедно с винтчето и пластмасата, които ги придържат.


И к'во правим сега...?
Хванах си аз лепилцето, тежините, микрофончето и след 10 минути - ВОАЛА! Тракане нямаше и микрофона си работи без грам проблеми, но вече без функцията "детска дрънкалка" :)

Та след всичко, което прочетохте въпросът е - КАКВО БИХТЕ НАПРАВИЛИ ВИЕ?

Бихте ли върнали веднага микрофона, дори той да е единствения, който сте харесали след 2 седмици ровичкане и питане и пробване? Или бихте се опитали да го поправите? Бихте ли вдигнали скандал на продавача, или пък ще запазите самообладание?

От друга страна? Ако сте продавача - как бихте реагирали на подобен род проблем? Ще резнете ли клиента или пък ще му предложите да върнете парите при положение, че продукта реално РАБОТИ и няма НАРУШЕН външен вид?

Ще се радвам да прочета вашите отговори... :)

Поздрави,
Борисов

П.П. Blinky и Coolice имам едно скромно предложение към вас. Вземете сложете един SPOILER плъгин, както и един плъгин за Anchors вътре в постовете, да може човек да пише спокойно дълги постове без да се притеснява и да може бързо да се прехвърлят потребителите :)
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Здравей, аз първо искам да ти кажа БЛАГОДАРЯ че ако не беше ти нямаше да знам колко много неща може да прави imacros. Честита нова година, за много жени, пари каквото там беше.

Бихте ли върнали веднага микрофона, дори той да е единствения, който сте харесали след 2 седмици ровичкане и питане и пробване?
Аз щях да се опитам да го върна още като го съм ги чул да трака, защото най-много мразя, тракащи, скърцащи и издаващи неприятни звуци неща. Над 100 пъти съм чувал че ако нещо не е наред със стоката има право да се връща, съм го писал и съм го казвал на хора, та що да не искам и аз да го върна, все пак не е наред микрофона.

Или бихте се опитали да го поправите?
Абсурд ще давам пари да го поправям, после вземе нещо друго да се развали само ще ме е яд. И друго че колкото и да ми харесва ще се опитан някой друг да си харесам, за да не бера ядове после

Бихте ли вдигнали скандал на продавача, или пък ще запазите самообладание?
Няма да му вдигам скандал, ще му кажа че и аз съм продавал и знам как седят работите, а реално не съм продавал чак толкова но така ще започна. И ще му кака че съм много капризен, искам нещо хубаво и че не пише че микрофона трака.

От друга страна? Ако сте продавача
Ще му върна парите, това са си проблеми, без значение, че не е нарушен вида му

А ти Borisov си бил много шантав, да напишеш всичко това, същo като мен :D Иначе аз не се ядосвам за неща които не мога да променя.
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Връщам го без да ми пука. Микрофони бол.
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Като се знам каква ми е "крастата" като си харесам нещо и като го искам точно сега и на момента ... отверката, лепилцето и каквото стане.
Иначе по телефона на продавача, какво ще му чуят ушите ... :cry:
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Връщам го без да ми пука. Микрофони бол.

И аз го връщам на мига. Все пак си плащам за нещо работещо, без дефекти, а не за нещо, върху което да си тренирам майсторските умения. :)
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

За много години, здраве и късмет!
Радвам се, че в този масовоупотребяващконсумиращбезхаберенсвят, все още има ценители на качеството! Хора, които искат да имат точно определено нещо. А не негов ерзац. Хора с поне една дясна ръка.
Обикновено дълго избирам, когато купувам нещо. И обикновено дълго го ползвам. Вещите трябва да доставят удоволствие при тяхната употреба.
За рядка вещ бих положил максимални усилия да я приведа в работен, а по възможност и в естетичен вид.
След като продавача се е съгласил да отворя и опитам да махна тракането, ще го направя. И ако не успея да се справя вещта да работи, чак тогава бих я върнал. Със съжаление.
Ако клиент ми се обади в такава ситуация, бих предложил да опита да се справи сам, стига да има желание. Инак бих приел рекламация, но без да отваря. След като няма желание, то следва, че едва ли ще има нужната способност.

Имам подарен микрофон, закупен от битака за 50 стотинки, който нямам желание да сменям.
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Отварянето не нарушава ли гаранцията? Работил съм в сервизна фирма и знам какво значи да ти донесат устройство с нарушен печат и вътре в насипно състояние, защото клиентът решил да се прави на майстор! :lol: Разбира се има и сръчни хора, но не в това е проблемът. Нека всеки се занимава с това, за което е учил и си изкарва прехраната с него, а при специфични дейности да ползва услугите на съответните специалисти и да спазва правилата. Така ще се забави темпа на безработицата и ще има хляб за повече хора. Принципът "Сиромах човек, жив Дявол!" все повече превръща света в Ад! :lol:
 
От: А вие какво щяхте да направите ...?

Ако е евтин за 5 10 15 20 лв ще си го орпавя сам както теб или на дали ще се занимавам с връщане, защтото не си струва загубата време. Ако е по-скъп ще искам нов или връщане на парите.
 
Здравейте,

Благодаря на всички, които решиха да се разпишат в темата.

Всъщност последното мнение на lowriderzzz е доста важно, защото нарочно пропуснах цената на продукта.

Всъщност тя беше достатъчно ниска (няма значение колко точно), за да си позволя да го поправя сам. Другата водеща причина беше, че точно този модел не се предлага вече дори от производителя на официалния му сайт. Липсата на продукта на пазара го направи един вид още по-ценен за мен :)

Поздрави,
Борисов
 

Горе