Внос с контейнер от Китай

zarrini

Member
Здравейте,
от няколко години се занимаваме с внос на дрехи, главно от Турция. Миналата година започнахме и внос от Китай. До сега сме качвали само на групаж, но излиза доста скъпо. Последния път за 5 кубика, които реално бяха 3.5 благодарение на български посредници, платихме 1800$!!
В няколко фирми предлагат цена от около 1300-1400$ за малък контейнер, какъвто смятаме да пратим следващия път. Жалкото е че нашия товар е максимум 5 кубика, а остава място за още 25. Предложението ми е към хора и търговци в нашето положение, с които евентуално да си сътрудничим при транспорта. Района ни е Гуанджоу.
Темата е отворена за всякакви коментари и дискусии по въпроса за директен внос. Кой как купува, има ли от вас които ходят до Китай, с какво сте се сблъсквали и т.н.
 
От: Внос с контейнер от Китай

Много сериозна цена е. Вчера платих ТНТ $300 за около 1,4-2 кубика. Давам приблизително, тъй като не съм сигурен в конкретната цифра. Това проверявали ли сте колко ще ви излиза по въздух? Защото при тези пари, по-добре да не е кораб, а и ще си е при вас за 10-тина дни в зависимост кой го кара...

Както и да е. Евала за смислената тема. Надявам се някой ден като кача кубиците някой ден да имам повод да се включа със запитване по транспорт.
 
От: Внос с контейнер от Китай

Въздушното карго е средно по 10лв на килограм + около 3лв терминални на летище София. За последното не съм сигурен дали е точно толкова, такава информация имам.
Пратката ни от 5 кубика- 760кг, по въздух излиза доста повече от 1800$. Авиото си заслужава само за спешни или много скъпи стоки. При всички случаи най изгодно остава с контейнер. Хубаво е и да има контрол при приемането на стоката. Набутвали са ни дефектни неща, или такива които изобщо не сме купували, но минават за бройка вместо нещо друго.
 
От: Внос с контейнер от Китай

След 5 дни мога да ти кажа с точност коло излиза цента на транспорта с данъци и такси от гундджун там какво е през солун до софия. Защото доста от разходите са вътрешни в тази цена 1800 какво включваш точно. От пристанището до къде. С коя фирма си работил.
 
От: Внос с контейнер от Китай

Ляля да не си пропуснал една нула отзад на доставката и да е 3000 долара - Два кубика всякак тежат 600кг и при цена около 5 долара са 3000 долара не са 300

Цената на малък контейнер е около 1600 долара до Солун - След това до БГ цената удря още около 600-800 евро
 
От: Внос с контейнер от Китай

Ляля да не си пропуснал една нула отзад на доставката и да е 3000 долара - Два кубика всякак тежат 600кг и при цена около 5 долара са 3000 долара не са 300

Цената на малък контейнер е около 1600 долара до Солун - След това до БГ цената удря още около 600-800 евро

Ако е вата не тежи толкова...Казах, че може да бъркам - при мен е обемна опаковка с лека стока. Не съм твърдял, че е толкова за това казах аз как докарвам. За контейнер трябва да говоря с мой приятел - той всяка година си кара 14-16 кубика на групаж. Точно вчера и той ми се оплака, че тази година джадайте са го минали и са му бутнали дефектна стока.
 
От: Внос с контейнер от Китай

Тя и да не тежи те я смятат на обемни килограми - 100% си се объркал

300$ може да ти е митото :)
 
От: Внос с контейнер от Китай

Тя и да не тежи те я смятат на обемни килограми - 100% си се объркал

300$ може да ти е митото :)

Текущата пратка, която чакам е 40кг, би следвало да е два или три кашона(някой път са големи, друг път малки, но повече), но няма как да знам размера. шипинга ми е ТНТ икономи, въздух - $306. Ще кажа какъв обем са като дойдат.
 
От: Внос с контейнер от Китай

малък контейнер 22" е около 3000-3500 долара - 20 тона
 
От: От: Внос с контейнер от Китай

Текущата пратка, която чакам е 40кг, би следвало да е два или три кашона(някой път са големи, друг път малки, но повече), но няма как да знам размера. шипинга ми е ТНТ икономи, въздух - $306. Ще кажа какъв обем са като дойдат.

На тази пратка явно са ти малко по обемисти кашоните и са ти ги пресметнали около 60 обемни килограма по около 5 долара
 
От: Внос с контейнер от Китай

За да няма злоупотреби или подведени, ще кажа че това е много висока цена за контейнер. Проверявал съм в няколко спедиторски фирми, имам познати които работят в такива имам и приятел чийто брат има такава фирма, цените варират от 1100 до 1600$ за 20 футов контейнер. Със сигурност има и за 3000$.

Пратката за която споменах ни излезе 1800$ поради нехайството или умишлено действие на фирмата изпращач. Общо за 5 кубика, с транспорт до пристанището и пристанищните такси, платихме 750$, което е реалната цена за групаж. Град на получаване- Варна, терминалните за наша сметка. Когато обаче не си много изгоден клиент има вероятност да ти пратят пратката до пристанище, където те посреща фирма законен изнудвач(просто там всичко е много скъпо). В нашия случай, разтоварват ни стоката в Копер, Словения и от там ни фактурират терминални на стойност 823 евро, които трябва да платим за да ни я натоварят на камион до София, а от там до Варна.

Авиото не знам как се изчислява, но е напълно реално пратка от 40кг, ако е обемиста да струва 300$. Много от известните куриери опериращи в Китай предлагат до 80% намаление от услугите си, но само за китайски фирми. Там се запознах с човек, който е постоянно пребиваващ и от време на време пращал пратки по 20кг с дрехи до Бг, с DHL за 60$.
 
От: Внос с контейнер от Китай

Зарини както съм написал в предишните ми постове - контейнера до Солун струва около 1600 долара останалите около 1000 долара са за да дойде до София и включват митническото представителство да ти го обмитят и освободят. Ако кораба стоварва стоката във Варна и тя там ти трябва и не трябва да я транспортираш вероятно ще спестиш поголямата част от тези 1000 долара.

ДХЛ ТНТ и тн имат начална такса около 30 долара след което добавят по около 5 долара на килограм за 60 долара би трябвало да могат да се изпратят около 5 килограма

Авиото посмъртно няма как да ти излезе 300 долара ако цената ти е EXW - Толкова може да ти излезе ако цената ти е FOB летището но това просто означава че половината от доставката са ти я вкарали в цената на стоките и ти реално си плащаш около 600-1000 долара за доставка
 
От: Внос с контейнер от Китай

Благодаря за информацията колега! Това също е вари ант, но все пак съм от Варна и сме морски град, няма смисъл да плащаме повече. Също така тук имаме познати в авторитетна агенция която ни освобождава стоката без излишен тормоз от страна на митницата.
Подходяща оферта е, ако се коооперираме някой ден с някой колега или колеги от София.

За пратката на DHL-20кг за 60$ за която споменах, съмнявам се човека да ме будалка. Обясни ми че това са оферти само за китайски фирми. Ние от тук няма как да видим тези цени. Възможно е и да е била някаква времена промоция. Другия месец сме там, ще проверим на място :)

Знаете че за китайците всичко е възможно. Не е кой знае колко трудно един търговец да вземе стоката или да нареди на някой да я занесе на летището, още повече ако има по няколко пратки на ден. Те не са нещо повече от нас, офисите или магазинчетата им са по няколко кв. метра, това са дребни търговци. Аз също бих направил същото.
Има страхотни финикийци и абсолютни дебелокожи.
 
От: Внос с контейнер от Китай

малък контейнер 22" е около 3000-3500 долара - 20 тона

:) забавен си

цени без ддс за малък контейнер в момента
1200 долара гунджуйдо солун. - преди 3 години бяха двойни преди 6 бяха по ниски доста.
850 евро солун софия
има разни такси и простоии може да му направят проверка може всичкио. 1000 лв
Но това е оптималния вариантза момента - китай - солун и оттам в софия
а и през солун печелите една седмица почти и обмитявате в софия.

Не знам защо си минавал през словения? добре е поне че не са прецапали и през катар, но не го приемай тежнко, преди време и аз така търсих познати - техни познати и т.н. които да помагат защото не знаех как става и също съм плащал по високи цени.

Има няколко големи фирми на пазара. Криза е - не си мисли че като си по дребен клиент не си им от интерес. те от групажните пратки печелят най-много. Все едно да продаваш кутия цигари на бройка :)
няма да се занимаваш с нищо. обаждаш им се казваш им еди от къде си еди коя си фирма ето ви телефона ще се свържат с вас за транспот и готово, след 40 дни ти казват идва на еди коя си дата да си готов с парите, плащаш си с електрония подпис и не си мръдваш здника т стола, без нерви и т.н.
не се опитвайте да пестите пари от посреднии и вътрешен транс и митница...
просто по добре дайте повече пари, но не хабите нерви.

За стоката и вътрешните разходи, когато купуваш по малко от контейнер, китайците обикновенно искат ти да поемеш ФОБ-а
и това означава едно 300 - 600 $ допълнително. Винаги гледай дали цената ти е с фоб или е екс йорк.

И ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ!!!+
Внимавайте от кого какво купувате. Преди 3 месеца изгорях със 17 000
и съм късметлия защото в последния момент ми трепна ръката точно преди да натисна изпрати парите и реших да проверя отново преди да изпратя още 30 000.

освен това оглеждайте добре стоката и искайте реални снимки на продукцията им не обработени ил исвалени от нета а снимка от близък план с хубав апарат жива снимка на такава си личи качеството , знаете кое да гледате според продуктите.
 
Последно редактирано:
От: Внос с контейнер от Китай

Амуне имаш богат опит с пратките не се скатавай дай и ти 2 цента
 
От: Внос с контейнер от Китай

AMOUN ценен си!
Съгласен съм отчасти за пестенето. Плащали сме на тези посредници по 200лв на ден за преводач, за по скъпи хотели(защото явно лапат комисиони) за кофти курс за change на пари на сергия на нощния пазар( от където също лапат комисион) за таксита по цял ден, но така се учи човек. Макар и скъпо, научихме къде са важните търговски центрове, след това си намерихме хотел много по нов и наполовина по евтин, на метри от тези центрове. Отпадат такситата, и така отпаднаха и самите посредници. :)
За отплата когато най много имахме нужда от преводач, ни казаха че нямат и ни оставиха сами да си събираме стоката и да я опаковаме. За финал ни пратиха пратката през Словения. Така видяхме че цените на вътрешните услуги изобщо не са такива каквито ни обявяват.
Пиша всичко това, не за медал, а да е като едно наум за всеки който има мерака да се пробва сам и на място. :)

AMOUN просто от любопитство- защо не правиш такива сделки на място?
 
От: Внос с контейнер от Китай

Зарини,
Кажи ми една причина от икономическа гледна точка да отидеш на място в Китай при положение че все още не пълниш пълен контейнер?

Билета до Китай около 2000лв на човек - Хотели таксита щуротии и тн - Без проблем ще удариш 4-5000лв - Последната ти пратка е 5 кубика - Това са по 1000лв на кубик отгоре.
Отделен въпрос е че като се изтъпаниш на чершията без да знаеш на къде да фанеш файда никаква - това съм го преживял първият път като ходих до Турция - 1991г. - Слизаш на Капалъ чарши и ти отрязват главата до кръста после се прибираш с един куфар стока и установяваш че в БГ е по евтина.

Не че на мен не ми се ходи но просто към момента няма смисъл от икономическа гледна точка
 
От: Внос с контейнер от Китай

Прав си! Абсолютно неизгодно е. Но ако никога не предприемаме нещо по сериозно?
Първия път като ходих, напълних само куфарите, успях да си избия разходите, които не бях големи.
Втория път, направихме много големи разходи, за това и взехме повече стока, за да се компенсират от евентуалната печалба.
Нямам печалба, дори трудно ще си възвърна първоначалната инвестиция. Но си плащам за опита.
Вече знам местата и центровете които ме интересуват, нямам нужда от преводач. Знам как да си организирам транспорт на място, остава да смаля и разходите за карго. Надявам се на бъдещето.
Проучваме какво се предлага на пазара тук, търсим индивидуалност, на място има много повече предложнеия от тези в интернет.
Също е и въпрос на натура :)
Привлича ме неизвестното :)
 
От: Внос с контейнер от Китай

За каргото просто трябва да попаднеш на правилната за теб фирма - И да надумкаш цял контейнер или да намериш с кой да си го разделиш

Относно пазарлъка на място с китайците - Мислиш ли че при пазарлък очи в очи можеш да постигнеш по ниска цена в сравнение с онлайн преговорите и колко?
 
От: Внос с контейнер от Китай

Пазарлъкът на място с китайците върви трудно и за това си има съответните исторически натрупвания - те са извървели по-дълъг път. Не е лесно на сегашното консуматорско общество да разбере, че една доста голяма част от човечеството яде за да живее, а не живее за да яде.
 

Горе