Въпрос за доставки към електронен магазин.

От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Уви няма четвърти вариант.

Решението се казва оптимизация.

Разяснявам преди някой да ми е лепнал един минус...

В зависимост от куриерите може да сключиш договор и да вземеш процентна отстъпка. Ако не ме лъже паметта един от големите куриери (ако не и най-големия) при договор веднага ти прави 20% отстъпка.
Малко ще оптимизираш магазина и ще направиш доставка до 3 или даже и 5 работни дни. Ако искат за следващия ден - естественно по-висока цена. Освен това за стоките на другия (или другите доставчици от другите градове) ще трябва мааалко да увеличиш цените за да се оправдаят 2-та куриера. По-високите дни ще ти дадат възможност да комбинираш няколко поръчки от доставчиците с т.нар. групаж. В екстренни случаи може да се наложи директно доставчика да достави стоката при клиент (м/у другото е не е много препоръчително, но не е и невъзможно).

АЛТЕРНАТИВЕН вариант е - ако доставчиците ти се съгласят (!!!). Оставяш при тях матеряли за транспорт - така както ти самия (или самата) ги пращаш при клиентите и им лепваш едно бързо обучение как да се процедира в такъв случай. Когато имаш заявка - просто им я препращаш и те самите го изпращат на клиента от твое име.

Не се притеснявай - по-големите никога не правят доставка за един ден, винаги е СКЪПА и сами те насочват да избереш доставка до няколко дни. Така те самите си оптимизират вътрешните доставки както им е по-изгодно. Примерно Amazon - имат огромни складове, но има артикули които и те ги нямат или се намират в друг склад. Следва един групаж и схемата както я описахме по-горе. Ако е от друг доставчик - същата схема както по-горе. Понякога обаче правят и директната доставка от доставчик Х при теб, ноооо парите ги е взел Amazon.

Нищо не пречи да опиташ.
 
  • Like
Реакции: ops5
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Трудно ми е да те посъветвам след като не си казал какво продаваш. Нещата се организират според това какво продаваш.
Ако работиш с читав доставчик и клиент поръча 2 неща - едното спокойно може да тръгва директно от доставчика ти, а другото от теб. Клиента получава 2 пратки. Ако търгуваш с по-скъпи пратки - плащане по банка от теб към доставчика, а от клиента към теб както ти прецениш. Слагаш доставка 1-3 дни, слагаш условие до колко часа на деня се обработват пратките в рамките на същия ден и пердашиш. Това е.
 
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Според мен първия вариант е най-удачен,но с лека модификация:),тоест преговаряш с доставчика ти да изпраща безплатно стоката и ако успееш да го навиеш,което понякога е доста трудно:) нищо не му пречи да я изпраща не на теб,а директно на клиента ти на принципа на триъгълна логистика.Тоест доставчика ти едва ли ще му се занимава да подготвя товарителници,така,че ти я подготвяш и му пращаш куриер от твое име,той се е съгласил вече да поеме доставката така,че ти нищо не плащаш,а ако взимаш на клиента и някви пари за доставка,значи даже ще прибавиш към печалбата си и парите за нея:).Другия вариант е да се разберете с доставчика ти да си поделите доставката и на клиента да му я пуснеш безплатна,но той не е приложим за поръчки от различни доставчици.Ако е от няколко доставчика за един клиент принципа е същия,остава само да навиеш доставчика за безплатна доставка и клиент да плати само за едната доставка,а другите уж да ги поемеш ти(клиента разбира се не знае за това,само го предупреждаваш ,че ще получи няколко плика,а ще плати само 5 лв примерно),но всъщност са ги поели доставчиците ти.Тоест клиента получава няколко пратки,но плаща само едната,там някакси трябва да се договориш с куриерската фирма за наложения,абе става малко сложно,но идеята ми хрумна току що,така,че можем да я доразвием:).
 
Последно редактирано:
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

..........................
 
Последно редактирано:
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Ако си навил всички доставчици да ти пращат стоката безплатно е напълно възможна,проблема идва от това,че примерно единия доставчик е от Каспичан другия от Пловдив и стоката отива за Варна за един клиент,тъпо ще е ако той получи стоката си на части и плати няколко наложени.Според мен всички пакети трябва да пристигнат в склад Варна и тогава да поемат към клиента,но куриерските фирми не знам дали ще се съгласят,но и да се навият вероятно ще те ударят с няква такса,но ако не плащаш ти за доставката мисля,че ще можеш да си я позволиш и дори да излезеш и на печалба.
 
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Поддържането на стоки на склад изисква още по големи ресурси,за това повечето онлайн търговци,които нямат офлайн магазини го избягват.
 
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Модула на Еконт си има Триъгълна Логистика. Виж го, ако не си още.

Но наистина поръчка на стоки от различни доставчици е лошо.

Някакъв вариант е различни магазини за стоки от едни и същи доставчици.

Така или иначе смятам за не добро решение един магазин и вътре събрани Мол София, Сердика Мол, Дъ Мол, Мол България и още 30 мола.

Но за такива схеми ти си прецени, че си знаеш стоките и броя артикули.
 
От: Въпрос за доставки към електронен магазин.

Наскоро срещнах и още един вариант - ако основно пазариш от 1-2 доставчика.
Има възможност през някой куриерски фирми (в момента имам в предвид Лео експрес за други не знам дали го предлагат), да се подпише договор 80 лв на месец и да получаваш и изпращаш колкото си искаш пратки към 1 адрес (в случая към/от доставчика ти).


По този начин реално ако имаш достатъчно поръчки ... с 10-20 по-дребни поръчки може да си избиеш тези пари.

Сключваш един договор с Тип Топ куриер или Еконт за 20-30% намаление. (Тип топ предлагат много евтини поне по ценоразпис до колкото ги бях видял).

Понеже все пак не е много удобно да пратиш някаква дрънкулка примерно хард диск ~ 100лв с 6-9 лв доставка ... средно надценката при частите е около 10% - мене малко ме дразни куриерите да печелят повече от мене. :D

Дано съм бил полезен!
 

Горе