Въпрос за онлайн магазин за техника.

Dobr3w

Member
Здравейте, нов съм във форума. Имам следната идея. Искам да направя онлайн магазин за техника с метода дропшипинг, но се чудя нещата с гаранцията на продуктите как се случват. Как се прави гаранция на продукта и какви са моите задължения, ако продукта трябва да се изпрати в сервиз. Благодаря предварително.
 
Аз мисля, че ако е на принципа на дропшипинга, ти се явяваш нещо като посредни.
Фирмата, чиято е стоката изпраща поръчания продукт, касова бележка, както и гаранционна карта на заявения адрес и ако стоката се повреди и се наложи да се изпрати в сервиз, то това се прави за сметка на изпращача, а не твоя.
Ти само рекламираш техниката и прибираш маржа между доставната цена(тази която ти е дадена от човека, чиято техника рекламираш) и продажната(тази която ти си поставиш).

Ако греша, нека да ме поправят :)
 
Аз мисля, че ако е на принципа на дропшипинга, ти се явяваш нещо като посредни.
Фирмата, чиято е стоката изпраща поръчания продукт, касова бележка, както и гаранционна карта на заявения адрес и ако стоката се повреди и се наложи да се изпрати в сервиз, то това се прави за сметка на изпращача, а не твоя.
Ти само рекламираш техниката и прибираш маржа между доставната цена(тази която ти е дадена от човека, чиято техника рекламираш) и продажната(тази която ти си поставиш).

Ако греша, нека да ме поправят :)
Благодаря за отговора.
 
Всичко е въпрос на договорка между теб и фирмата с която ще работиш на този принцип.
Всяка фирма си има собствени методи на работа.
Не би трябвало да се каже: "Ти само рекламираш техниката и прибираш маржа между доставната цена"
Реално ти обявяваш на твой сайт/магазин дадена стока.
За мен като клиент при рекламация, бих потърсил магазина от който съм купил стоката/в случая твоят магазин с твоите контакти/ Клиента не е длъжен да знае ти на дропшипинг ли работиш или не.
То е написано в закона:
https://kzp.bg/polezni-saveti/bezopasni-pokupki-po-internet
Цитирам:
Ваше право е да предявите рекламация, ако закупената от електронен магазин стока се окаже дефектна. Срокът за това по закон е до две години, като той зависи от естеството на потребителската стока. Търговецът може да Ви предостави и търговска гаранция, но това не е задължително. В случай че го направи, той определя условията и реда, при които да упражните правото си да се възползвате от нея. Рекламацията си за дефектна стока следва да предявите в някои от обектите на търговеца, от който сте я закупили. Ако търговецът уважи рекламацията Ви, в рамките на месец трябва или да ремонтира безплатно за Вас стоката или да я замени с нова. В случай че не успее да стори едно от двете, следва или да направи отбив от цената, или да развалите сделката и Вие да върнете стоката, а той да Ви възстанови заплатената за нея сума.
Не съм юрист, но мисля че собственика на магазина поема повечето негативи за пред клиента. а после си се оправя според договорката с доставчика.
 
Аз мисля, че ако е на принципа на дропшипинга, ти се явяваш нещо като посредни.
Фирмата, чиято е стоката изпраща поръчания продукт, касова бележка, както и гаранционна карта на заявения адрес и ако стоката се повреди и се наложи да се изпрати в сервиз, то това се прави за сметка на изпращача, а не твоя.
Ти само рекламираш техниката и прибираш маржа между доставната цена(тази която ти е дадена от човека, чиято техника рекламираш) и продажната(тази която ти си поставиш).

Ако греша, нека да ме поправят :)
Сигурен ли си?
Това, което описваш не е дропшипинг, а по-скоро афф. Чистия такъв е: клиента превежда пари на теб, ти на производителя или склада (по-малка сума), а от там те изпращат на клиента. Всичко минава през твоята фирма, т.е. ти си отговорен за дефектна стока или проблем с нея. Потребителя не трябва да знае, че от друго място му пристига стоката дефакто.
Реално, официален вносител или голям склад/производител ще ти даде гаранция, но ще трябва да мине през теб, тъй като реално ти се водиш продавач и купувач едновремено за неговата стока.

@anthrax в действителност питах дали си сигурен, тъй като това, което съм написал са мои разсъждения. :)
 
Последно редактирано:
Сигурен ли си?
Това, което описваш не е дропшипинг, а по-скоро афф. Чистия такъв е: клиента превежда пари на теб, ти на производителя или склада (по-малка сума), а от там те изпращат на клиента. Всичко минава през твоята фирма, т.е. ти си отговорен за дефектна стока или проблем с нея. Потребителя не трябва да знае, че от друго място му пристига стоката дефакто.
Реално, официален вносител или голям склад/производител ще ти даде гаранция, но ще трябва да мине през теб, тъй като реално ти се водиш продавач и купувач едновремено за неговата стока.

Затова казах, че ако бъркам някой да ме поправи :) Благодаря за корекцията.
 

Горе