Въпрос за фирмена разплащателна сметка

bgtifo

Well-Known Member
Здравйте колеги,

наскоро отворих фирма ЕООД и сега ми предстои да закрия набирателната сметка, в която вложих капитала и да открия нова фирмена разплащателна сметка. Искам да попитам процедурата също толкова дълга и мъчителна ли е колкото беше откриването на набирателната сметка, което ми отне 2 часа и освен това се отрази на кръвното ми налягане. Смисъл имате ли представа за колко време се закрива набирателната сметка и се открива новата разплащателна?

Друг въпрос, който имам е, че някъде из сайтове четох, че в банката трябва да представя фирмен печат, а аз нямам такъв. Това изискване има ли го към днешна дата или е отпаднало?

Предварително благодаря за отговорите!
 
До колкото си спомням, набирателната се трансформира в разплащателна. Ако не се лъжа тази клауза беше отбелязана още в договора за набирателната, беше отдавна и не помня добре. При всички случаи не е тежък процес, но то си зависи и от банката, в ДСК ми беше лесно.

Пак за ДСК, подписваш се че фирмата ще работи без печат и нямаш проблеми.
 
На мен на набирателната ми беше във ФИБанк и от там ми я преобразуваха във разплащателна. Извади си печат !
 
Последно редактирано:
При уникредит набирателната я правят в разплащателна веднага, няма никакви процедури, само един подпис.
А печата за банката не е задължителен, но при повечето държавни институции се изисква, така че си изкарай от сега.
 
@Svetliooo

Благодаря ти за отговора. Аз моята набирателна сметка я направих в Пощенска банка. Те ми казаха, че след като излезе решението, трябва да отида при тях да я закрия, и да отворя нова фирмена разплащателна сметка. Ясно съм направил грешния избор на банка, но ще си понеса последствията :)

Що се касае до печата, явно ще трябва да го направя.
 
Те май само така си казват, но в край на сметка няма да е нещо повече от един подпис от твоя страна.
Печатите се правят в някои книжарници, но може и да си поръчаш от интернет.
 
@Svetliooo

Благодаря ти за отговора. Аз моята набирателна сметка я направих в Пощенска банка. Те ми казаха, че след като излезе решението, трябва да отида при тях да я закрия, и да отворя нова фирмена разплащателна сметка. Ясно съм направил грешния избор на банка, но ще си понеса последствията :)

Що се касае до печата, явно ще трябва да го направя.
Чак пък грешен избор..
Сравнявах към онзи момент таксите и всички бяха еднакви. Избрах тази банка заради добрият софтуер за онлайн банкиране и токена.
 
За да не отварям нова тема искам да попитам тук хората, които имат фирми... Юристът, който изготви документите ми за фирмата ми каза, че след като получа решението, трябва да отида да си взема удостоверението от Агенция по вписвания ръчно. Аз се свързах с тях и една много любезна госпожа ми обясни, че това удостоверение, не ми трябва освен, ако някъде не го изискват изрично. В крайна сметка на кой да вярвам, на юриста или на госпожата, с която говорих по телефона? Вие взехте ли си на ръка такова удостоверение или е достатъчно да имате ЕиК, за да го представяте, на който му трябва?
 
За да не отварям нова тема искам да попитам тук хората, които имат фирми... Юристът, който изготви документите ми за фирмата ми каза, че след като получа решението, трябва да отида да си взема удостоверението от Агенция по вписвания ръчно. Аз се свързах с тях и една много любезна госпожа ми обясни, че това удостоверение, не ми трябва освен, ако някъде не го изискват изрично. В крайна сметка на кой да вярвам, на юриста или на госпожата, с която говорих по телефона? Вие взехте ли си на ръка такова удостоверение или е достатъчно да имате ЕиК, за да го представяте, на който му трябва?
Обикновено не е необходимо това удостоверение. Банките и всички други заинтересовани страни проверяват фирмите директно в Търговския регистър, което прави хартиеното удостоверение ненужно.
 

Горе