Въпрос относно Merge Tag за MailChimp + Affiliate Link Tracking

RoNaLd1nHo

New Member
Здравейте,

Имам аудитория до която искам да изпратя дадена кампания през MailChimp. Искам да използвам Merge Tag за "First Name". Въпроса е, че за около 1/3 от subscriber-ите името липсва. Мисля ръчно да вкарам на липсващите в полето "First Name" нещ общо като "guys" или "man" (аудиторията е 100% мъжка).

Съответно текста ще започва с "Hey *|FNAME|* така където имам име ще го вземе него, където не ще стана "Hey guys", при което липсва персонализация, но все пак е по-добре според мен от просто: "Hey" или "Hello". Предполагам няма да има проблем и ще сработи по този начин нали?

Също така имам още едно питане, в кампанията ще предоставя безплатен ресурс към книга, която хората може да свалят от даден линк. Линка ще е съответно с UTM. Той ще води към сайта на един партньор, който наскоро ни предложи да работим заедно. На Thank you страницата на този безплатен продукт ще има опция за upsell на платен продукт. При покупка хората ще влязат в paid funnel, в който на по-късен етап съответно ще бъде предложен по-скъп продукт, след това друг и т.н. Дори и да не закупят продукта веднага, а само да оставят email-a си, пак ще влязат в email follow up sequence в рамките на 2 седмици в рамките на които ще получат различни оферти и предложения.

Общо взето сравнително стандартна схема. Това, което ме притеснява е, че ни предоставиха единствено един Excel-ски файл, в който да следим продажбите. Не изглежда особено trustworthy и няма как да знаем, до колко реално ще бъде отразено?! Какъв е най-добрия вариант да поискаме tracking в който може да си следим продажбите? Предполагам трябва да са регистрирани към някой афилейт уебсайт, където да може в real-time да следим и където всичко става автоматично. Както например е idevaffiliate.com него ползваме за афилейт линк за един друг партньор. Много странно както този очаква в някакъв екселски sheet да се отразяват нещата, въпреки че е един от световно известните играчи в съответната ниша.

Благодаря предварително за всеки отделил време да прочете тази мини-статия и върнал отговор :)

Поздрави,
 
Здравей, @RoNaLd1nHo , добре дошъл в predpriemach, хубаво е да имаш система тип бисквитки или да изваждаш от статистика, примерно analytics.google.com, варианта е вашият рекламодател да предостави модул или механизъм за проследяване, което се съмнявам.

При Вашият опис, разбирам че той няма много познания към тази сфера, идеята е тука Вие да имате система която да отчита прехвърлянията към даденият рекламодател. Вие като афилиейт предоставяте вашата статистика а те имат тяхна и преценяват кое е вярно, и кое не е.

Разбирам че нямате вяра на рекламодателят, за това е хубаво да имате ваша статистика която да показва дали Ви лъжат.

Поздрави,
Станимир
 
Здравей, Станимир, благодаря за отговора и за приема :)

Под модул/механизъм предполагам имаш предвид някой affiliate сайт като този, който дадох за пример, където може да си следя конверсиите.

От GA не мисля, че в конкретния случай може да извадя, защото линка е към неговия сайт.

Единствено от MailChimp може да си видя кликовете, които ще се реализират, но не и конвертиралите user-и съответно.

Иначе с рекламодателя тепърва започваме да работим заедно, съответно оттам произтичат и съмненията ми. Явно най-сигурният вариант ще е да му предложа да се регистрира в някой модул, в който ще е прозрачно?!

Поздрави,
 
Здравей, хубаво е да има регистрация някъде като рекламодател, просто не знам дали ще се съгласи.
Има доста методи, но щом нямаш вяра е най-добре трета страна която да каже дали нещо е продадено или не.

Ето един добър метод без трета страна освен MailChimp:
Принципно самият MailChimp си има код за конверсия, ако вашият рекламодател реши да постави вашият код.
Ето dev на MailChimp, този вариант според мен е най-добре(интеграция с MailChimp):

Поздрави,
Станимир
 

Горе