Десет умения, за да станете най-добрия Social Media маркетолог (инфографика)

highlife

Member
best-sm-marketer1.png

Обичате ли социалните мрежи? А освен споделяне и разглеждане на снимки и канал за комуникация с приятели и роднини, замисляте ли се за кариера благодарение на тях. Забавна и полезна инфографика, публикувана в Mediabistro, представя десет основни умения, за да станете най-добрия Social Media маркетолог в света.

Нека да ги изброим с няколко думи:

Умението да слушаме – знаем, че Интернет е двустранен канал за комуникация. Освен, че трябва да пишем и публикуваме, важно е и да „слушаме” нашите последователи, фенове и клиенти в социалните мрежи.
Умение да подхранваме – не е нужно прекалено много да „натискаме” в продажбите. По-скоро маркетологът трябва да бъде полезен на своите клиенти и така да „подхранва” продажбите на марката.
Умение да споделяме – винаги е добре да споделяме опитът, наученото и работата на други колеги и експерти. Знанието е сила и трябва да се разпространява нали?
Лидерство – качество необходимо за всеки един експерт, за да бъде ментор и водач на екипа, които управлява.
Умението да ангажира – лично за мен едно от най-важните умения. Виждали сме например Facebook страници с десетки хиляди „фенове”, където сякаш аудиторията е „заспала”. Добрият Social Media маркетолог трябва да може да ангажира вниманието на тази аудитория, да ги накара да бъдат активни и да споделят какво харесват и какво не, защото активността и обратната връзка от клиентите ни са жизнено необходими за бранда ни.
Oтзивчивост – освен да ангажира вниманието на феновете, експертът по Social Media маркетинг трябва да може и да отговори на всеки един въпрос или коментар, относно марката, която представлява.
Търпение – не бъдете прекалено припрени. Успехът в social media маркетинга понякога изисква време.
Умение да пише – да бъдем провокативни, уверени, пишещи с чувство за хумор, но и скромни и приемащи нещата с нужната сериозност.
Умение да създаваме новини – както авторите на инфографиката отбелязват „тя (експертът по маркетинг) е винаги актуална и никога предвидима”
Непринуденост – без преструвки. Ако искате да бъдете добри в социалните мрежи, трябва да сте истински, искрени и честни.
Лично мое мнение е, че социалните мрежи сами по себе си не продават. Стоките и услугите, които биват продавани и благодарение на социалните медии, се продават благодарение на хората, които обслужват брандовете в съответната мрежа. Затова ни най-малко не трябва да подценяваме приноса на хората, които обслужват нашата марка или създават рекламите за нея във Facebook или другите социално-медийни сайтове.

Препоръчвам ви да поразгледате инфографиката, където ще намерите още полезна статистическа информация като например, че клиентите в социалните мрежи, който получават добро обслужване споделят това средно с 42 души.

Кой от тези умения са важни според вас? Ще се радвам, ако споделите и допълните написаното с някое умение от ваша гледна точка.
 

Горе