Докъде стигат правата на потребителите

noproblem

Member
Здравейте, предварително се извинявам за грубия език, обаче съм така ядосана на една "потребителка", която явно е от стадотото набиващи мекици с течен шоколад, както правилно се изрази един съфорумец, че.....:evil:
Така.... до преди седмица продавах продукт със сайт за групово пазаруване, съответно една клиентка си заявява ваучера- пращам й стоката тя я приема и всичко е ОК.
В петък 11.11 госпожата ми звъни да ми каже, че част от комплекта не работел "както трябвало". Аз и казвам, че още в понеделник ще й пратя друг /така и направих/, както и добавих и малък бонус в знак на извинение.Дори не поисках да ми връща дефектния, според нейните думи продукт, за да не протакаме нещата, което сега отчитам като грешка, но както и да е.... :(
Днес получавам имейл, в който госпожата, която междудругото е чиновник в едно министерство и използва служебния си телефон, за разговори, в който ме пита за чия сметка е доставката.Аз от своя страна отговарям, че е за сметка на клиента. Преди 30 мин. госпожата от служебният си телефон в разгара на работното време ми звъни да ми каже, че щяла да пуска жалби до КЗК и не знам си още къде :shock: ... че така бизнес в БГ не се правело и т.н.....

Доствката трябвало да е за моя сметка, защото тя си била купувала батерии за 7 лв :shock: защото си мислела, че така щял да проработи "по-добре".Само да вметна, че според нея продукта си работи ама не така както си мислела като го купувала.
Обяснявам и аз, че по-принцип трябва да върне продукта за нейна сметка и аз да й го заменя. Само, че аз да и спестя от "ценното" време реших да направо да й изпратя нов! Продължавам да слушам монолога й как 5 лв за доставка по-принцип било много /само дето аз ползвам 20% отстъпка ама както и да е / и как тя ходила за батерии, ах тея батериии ...След 10 минута й казвам, да ми изпрати една банкова сметка и да й върна парите за всички направени от нея разходи, даже и за батерии ще и върна то с такива диалог не може да има, ама не та не, тя за КЗП и колежката си
юристка ми плямпа и как тоя продукт бил скъп /ам що го купи тогава АА?/и колко трябвало да струва и така .
Все пак монолога свърши и понеже женицата не е чела правила където пише, че трансорта е за сметка на клиента и при рекламация и пращам правила, с които тя се е съгласила като е пазарувала тя пък се изреди със закани за КЗК та сега и чакам сметчицата та да и върна голямата сума от 20 лв или колкото е там с батериите :lol:

само не мога да разбера защо като ти казват, че ще ти възстановят всички разходи включително за батерии и първоначална доставка продължаваш да мучиш

Сигурно и други са се сблъсквали с подобни клиенти, та може един наръчник на онлайн продавача да направим...
пфууу малко ми олекна :lol:
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Ами аз доколкото съм запознат...
върната стока се връща за сметка на търговеца :(

не че ми е приятно че е така ама... закон да го ева
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Аз за тия дето заплашват съм писал до КЗП , хората казаха че закона не уточнява как точно търговеца може да се предпази от лудите. Питах дали може да се направи нещо като декларация че осъзнават какво купват, а не после да се жалват че са мислили това или онова - казаха може, закона не уточнява как. Обаче има си и протокол като връщат стока който трябва да разпишат, и.т.н. прочети закона как може да се предпазиш , защото като си подпише протокола че си и върнала парите и може да отиде да се оплаче на арменския под, а няма ли протокол няма и пари. КЗП-то казаха още че ако продължат със заплахите вече не било техна компетенция ами на следствените органи :). Не искаха КЗП да ми отговарят отначало на въпроса ама аз ги заплаших че ще пиша до медиите и всякакви али бали с които пък ни плашат нашите луди клиенти :):):).
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Това добре, ама не трябва ли дефектната стока да ми се върне на мен?

Освен това за тея батериики аз какво съм й виновна.
По-принцип в началото на разговора бях готова веднага да звънна на еконта и да пуснат пратката за моя сметка, познават ме е офиса и нямаше да е проблем утре да мина да им оставя парите. Обаче тя тая каот латерна бе.... батерии та батерии, онова било скъпо това било скъпо. И пак казвам и според нейните думи "то си работи ама не така както очаквах и както го виждах на снимката, коята е с фотошоп" и от фотошоп разбира нашта...и как от снимки разбира как точно работи ходи разбери. Така, че устойството е работещо ама тя пак иска друго а аз с целия си акъл и бонус и сложих пфууу
И като й казах, да си калкулира разходите за доставка, батерии и загубено ценно време да и ги пратя утре с един превод тя пак ама така не се прави... уж се обажда за 5 лв да спори, тък като и предлагам 5 пъти по толкоз пак същата

Ами аз доколкото съм запознат...
върната стока се връща за сметка на търговеца :(

не че ми е приятно че е така ама... закон да го ева
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Обаче има си и протокол като връщат стока който трябва да разпишат, и.т.н. прочети закона как може да се предпазиш

какъв портокол...
тя поръчала онлайн от майна си райна.. трябва да и пращаш портокол по куриер ли пак...
абе мамата си трака...
аз отначало го вземах вътрешно ама после свикнах.
нормално е на месец да има няколко такива които да върнат или да направят проблем за нещо.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Е, бедни чиновнически душички какво искаш....затова караш по протокол, никакви бонуси, никакви компромиси, връща ти стоката, праща ти протокола, пращаш и нова стока или и връщаш парите. На всички колеги препоръчвам, ако артикула е по-евтин на откаченяците да им се върщат парите с цел избягване на бъдеща загуба на време. 8 години търговия ме научи на това - видиш ли го че е откачен, айде парите обратно и му посочваш вратата. Проблемите клиенти не са клиенти и трябва да се разкарат. Те никога няма да бъдат доволни. Но ги разграничавайте от нормалните клиени, които имат нормално оплакване по ваша вина. След това я уведомяваш за правата и и и казваш да прави както иска, но да знае че ти имаш право на ответни законови действия и че оклеветяването е подсъдимо, така както подронването на реномето на бизнеса, и че тя си отговаря за действията. Освен това не забравяй да и споменеш че се обажда от служебен телефон, даже я накарай да ти прати мейл от служебния си мейл за по-весело.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Протокол го пращаш по мейл да го принтира и подпише и да го прати със стоката, а може и да го сканира. По добре да имаш протокол - той ти е гаранция срещу куковци. Аз сега ще въвеждам и декларации че поръчват това което поръчват.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Освен това не забравяй да и споменеш че се обажда от служебен телефон, даже я накарай да ти прати мейл от служебния си мейл за по-весело.

Тя все от служебен мейл ми пише :Dи то служебното телефонче се обажда :lol: , то какво се смея нали нас ни доят за да може разни крави да си клатят краката по тея министерства. Аз сега ще се разровя за протокол и ако ще и 100 лв да ми излезе ще си подпише всичко тая.Не ми е за парите нито толкова за стоката обаче то бива, бива ама не стига, че му слушаш монолога на Хамлет 15 минути ами и като му кажеш как ще го обещетиш пак мрънка .....
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Нали знаете, че по закон в 7 дневен срок могат да ви върнат продукта без никакви разяснения. Естествено, връщането е за сметка на клиента. А ако правилно разбрах от първия пост, е имало проблем с някаква стока. Ако това е така, имат право да върнат продукта за сметка на търговеца! Ако търговеца не им възстанови парите или ако не им замени продукта, са в правото си да подадат жалба в КЗП. И е напълно вярно - усетиш ли лош клиент, бързо му връщай парите и дим да те няма - от него полза никаква.

В ЗЗП чл.55 ал.1 има описани нещата подробно.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Е, бедни чиновнически душички какво искаш....затова караш по протокол, никакви бонуси, никакви компромиси, връща ти стоката, праща ти протокола, пращаш и нова стока или и връщаш парите. На всички колеги препоръчвам, ако артикула е по-евтин на откаченяците да им се върщат парите с цел избягване на бъдеща загуба на време. 8 години търговия ме научи на това - видиш ли го че е откачен, айде парите обратно и му посочваш вратата. Проблемите клиенти не са клиенти и трябва да се разкарат. Те никога няма да бъдат доволни. Но ги разграничавайте от нормалните клиени, които имат нормално оплакване по ваша вина. След това я уведомяваш за правата и и и казваш да прави както иска, но да знае че ти имаш право на ответни законови действия и че оклеветяването е подсъдимо, така както подронването на реномето на бизнеса, и че тя си отговаря за действията. Освен това не забравяй да и споменеш че се обажда от служебен телефон, даже я накарай да ти прати мейл от служебния си мейл за по-весело.

ДА!!!
ВИНАГИ
ВИДИТЕ ЛИ ОТКАЧЕН КЛИЕНТ - ВРЪЩАЙТЕ МУ ПАРИТЕ И ДА СИ ЧУПИ ГЛАВАТА, НЕ СИ СТРУВА НЕРВИТЕ ДА СЕ ЗАНИМАВАТЕ С ОТКАЧАЛКИ.
да ходи да си търси на друго място и това е! Винаги така практикувам.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Нали знаете, че по закон в 7 дневен срок могат да ви върнат продукта без никакви разяснения. Естествено, връщането е за сметка на клиента. А ако правилно разбрах от първия пост, е имало проблем с някаква стока. Ако това е така, имат право да върнат продукта за сметка на търговеца! Ако търговеца не им възстанови парите или ако не им замени продукта, са в правото си да подадат жалба в КЗП. И е напълно вярно - усетиш ли лош клиент, бързо му връщай парите и дим да те няма - от него полза никаква.

В ЗЗП чл.55 ал.1 има описани нещата подробно.

СИГУРНИ ЛИ СТЕ ЧЕ ВРЪЩАНЕТО Е ЗА СМЕТКА НА КЛИЕНТА????????
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Не съм напълно сигурен, но ако не е така, какво пречи всеки ден да си поръчвам по нещо от някой магазин, който прави безплатна доставка, а това са доста магазини и на другия ден да го връщам за тяхна сметка без да давам обяснения. Ако стоката е дефектна или има рекламация е сигурно, че е за сметка на търговеца.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Горката noproblem. Ето защо не ми се занимава с клиенти и доставки.
 
От: От: Докъде стигат правата на потребителите

Тя все от служебен мейл ми пише :Dи то служебното телефонче се обажда :lol: , то какво се смея нали нас ни доят за да може разни крави да си клатят краката по тея министерства. Аз сега ще се разровя за протокол и ако ще и 100 лв да ми излезе ще си подпише всичко тая.Не ми е за парите нито толкова за стоката обаче то бива, бива ама не стига, че му слушаш монолога на Хамлет 15 минути ами и като му кажеш как ще го обещетиш пак мрънка .....

Ме се занимавай с глупости...
загуби някой лев но и върни парите и да ти връща продукта...
не си струва нервите.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

1. За протокола - обещавам и няма да забравя да атачна, и всички ще получите, просто в момента съм у дома и на този лаптоп нямам, а си местя и основния обект и е някаква лудница...може да е след седмица, две и повече, но ще ви дам протоколи. Трябва да си помагаме, въпреки че повечето хора са гадни копеленца и не само забравят доброто ами и ти правят мръсно, затова е хубаво да се избягва контакта с хора...ама мамка му и характер имам не мога съвсем сам като скот.

2. Съветвам всички да си прочетете съответния закон ( забравих му точното име, за защита на потребителя ли, търговския закон ли, а може и 2те ) за да не се чудите. Щото аз като прочетох Закона за ел. търговия и разбрах какво е спам и какво не, а не от разтягане на локуми и разговори.

3. По въпроса за доставката ще изпратя запитване до КЗП , аз си имам начини така да им напиша мейла, че да си размърдат задниците и да ми отговорят, но и това не знам кога ще стане, но ще стане и когато стане ще го изпратя на всички участвали в тази дискусия и проявили интерес.

4. Въпросната дама от министерството и прати протокол ( намери, все някъде ще има, а ако няма форма виж в закона реквизитите и си състави сама )да си го подписва, после си прочети закона като съотнесеш нещата към твоя казус. Никакви нерегламентирани неща не прави - всичко по закона. Накарай я да ти върне стоката - провери в закона кой плаща доставката, сега не се сещам наизуст да цитирам. Проблема е, че ти вече си и пратила друга стока без да изискаш старата и протокола.... Трябвало е да изискаш старата стока и протокола, след това да и пратиш новата, като видиш в закона куриерите напред и назад за чия сметка са. След това тя има право да предяви пак претенция , да ти върне отново стоката пак с протокол и ти да и върнеш парите, оттам нататък ...нямате отношения от компетентноста на КЗП...и ако толкова държиш можеш да изпратиш кореспонденцията от служебния и мейл до медиите, шефа и и всякакви комисии по етика, бля, бля, бля, да заведеш дело за заплаха и клевета и.т.н. ....ама си помисли дали си струва да се занимаваш...пък и не я знаеш после тя какви мръсотии ше тръгне да ти прави и.т.н. Моя съвет е да послушаш съвета на Амоун, да и преведеш парите и да не се занимаваш, ние сме бизнесмени - а това няма да ти спечели пари ако се занимаваш :). Ако искаш и се притесняваш за твоя сигурност и прати един протокол че да ти подпише, че си и върнала парите.

ПОЯСНЯВАМ, ЧЕ ТОВА СА МОИ ТЪЛКОВАНИЯ И НЕ АНГАЖИРАМ НИКОЙ С МНЕНИЕТО СИ, ТО НЕ Е ЕКСПЕРТНО И НЕ ЗАМЕСТВА МНЕНИЕТО НА СПЕЦИАЛИСТ. НЕ ПОЕМАМ ОТГОВОРНОСТ ЗА ЗАГУБИ И ЩЕТИ ПРИЧИНЕНИ ОТ ДЕЙСТВИЯ БАЗРАНИ НА МОИТЕ МНЕНИЯ.
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Трябва да си помагаме, въпреки че повечето хора са гадни копеленца и не само забравят доброто ами и ти правят мръсно, затова е хубаво да се избягва контакта с хора...ама мамка му и характер имам не мога съвсем сам като скот.

ма все едно аз съм го написал, ама някак си по-културно излязло :)
 
От: Докъде стигат правата на потребителите

Аз отдавна съм усетил прилики в начина ни на мислене...
 

Горе