Един и същи текст на две места в сайта?

charka

Member
Здравейте!
Става дума за онлайн магазин с блог.
Написал съм един текст от 1000 думи за продукт, който предлагаме и искам да го публикувам с блога ни, но същевременно да го поставя като описание на категорията на съответния продукт с бутон "виж още".
Добра практика ли е това? Вие как бихте процедирали?
 
На мене ми се струва като канибализация. Ако имаш възможност, по-скоро вметни по-кратко описание на продукта. Ползвай инфо от статията, но го поразбъркай малко за уникалност и отдолу link-вай с текст "повече инфо" към статията.

Ако имаш много статии в блога, обикновено се прави обратно. Т.е. групираш ги и ги насочваш към определен продукт/категория. Общо взето зависи от сайта, продукта и мн. др. неща, но със сигурност не е добре да се дублират и самоизяждат.
 
На мене ми се струва като канибализация. Ако имаш възможност, по-скоро вметни по-кратко описание на продукта. Ползвай инфо от статията, но го поразбъркай малко за уникалност и отдолу link-вай с текст "повече инфо" към статията.

Ако имаш много статии в блога, обикновено се прави обратно. Т.е. групираш ги и ги насочваш към определен продукт/категория. Общо взето зависи от сайта, продукта и мн. др. неща, но със сигурност не е добре да се дублират и самоизяждат.
Точно така мисля да направя. Ще ги оставя в блога и ще напиша нови по-кратки описания специално за категориите.
Благодаря!
 
За категориите не повече от 2 абзаца текст, все пак са категории а не статии, целта им е да групират продуктите
 
За категориите не повече от 2 абзаца текст, все пак са категории а не статии, целта им е да групират продуктите
Да, точно така ще го направя. Просто тук напоследък колеги работещи със SEO фирми ми споделят, че масово ги карат все още да пишат описания от по 1000 думи с огромна наситеност на ключови думи и да ги лепят в описанието на категорията или продукта.
Също така се учудих, че все още правят линк билдинг в някакви мрежи от сателитни сайтчета.
От друга страна аз чета, че новите тенденции са писането на текстове на достъпен език и все по-голямата тежест на по-малък брпой линкове, но от сайтове с висок рейтинг.
Дали е така?
 
... Просто тук напоследък колеги работещи със SEO фирми ми споделят, че масово ги карат все още да пишат описания от по 1000 думи с огромна наситеност на ключови думи и да ги лепят в описанието на категорията или продукта.
Също така се учудих, че все още правят линк билдинг в някакви мрежи от сателитни сайтчета...
А според теб как другояче да симулират полезна дейност?

От поне няколко години е ясно че тия едновремешни чалъми не работят и дори могат да навредят. Всичките тия "техники" са в официалния списък на Гугъл под заглавие "Вредни за класирането хватки".

Обаче каква друга "SEO услуга" могат да предложат срещу пари, ако не тия глупости със сателитки, социалки и дирове?
 
Да, точно така ще го направя. Просто тук напоследък колеги работещи със SEO фирми ми споделят, че масово ги карат все още да пишат описания от по 1000 думи с огромна наситеност на ключови думи и да ги лепят в описанието на категорията или продукта.
Също така се учудих, че все още правят линк билдинг в някакви мрежи от сателитни сайтчета.
От друга страна аз чета, че новите тенденции са писането на текстове на достъпен език и все по-голямата тежест на по-малък брпой линкове, но от сайтове с висок рейтинг.
Дали е така?

Така е. Насищането на ключовата дума е 4% от общия обем на текста. Едно или две повторения на ключовата дума в + или - не е фатално.

Когато оптимизираният текст се качи в целевата страница се избягва копирането на същия. Общите приказки се пренаписват (преразказват с други думи).

За линк билдинг фирмите масово използват собствени "сайтове", така че е ясно "качеството" на предоставяната услуга.
 
Еми гледай го малко като в реалния живот. Като търговец гледаш да предложиш нещо качествено и различно на пазара (продукт и описание). Колкото на по-централно и известно място си (линк билдинг), толкова по-добре.
Ако предлагаш рендета и джезвета ня димитровградския пазар (т.е. продукта, текста и линк билдинга са на ниско ниво), то колкото и убедителен да си (текст с 10к думи) няма да ти свършат работа.
 
Здравейте, charka.

Хайде малко Про боно копирайтинг в петък, вместо съвети.

Пратете ми (на лично съобщение) 1 000-думния Ви продуктов текст. Ще се опитам (с или без помощни алк. средства), да Ви спретна един кратък, готин, закачащ, ангажиращ и впечатляващ текст за описание на категорията.

Щом Ви хареса - използвате и черпите. Или обратното.
 
Последно редактирано:
Здравейте, charka.

Хайде малко Про боно копирайтинг в петък, вместо съвети.

Пратете ми (на лично съобщение) 1 000-думния Ви продуктов текст. Ще се опитам (с или без помощни алк. средства), да Ви спретна един кратък, готин, закачащ, ангажиращ и впечатляващ текст за описание на категорията.

Щом Ви хареса - използвате и черпите. Или обратното.
Здравйте! Благодаря за предложението. Аз вече направих и кратки уникални описания. Писането на текстове не ми е проблем, защото преди това имах медия и ежедневието ми беше писане. :)
 
Така е. Насищането на ключовата дума е 4% от общия обем на текста. Едно или две повторения на ключовата дума в + или - не е фатално.

Когато оптимизираният текст се качи в целевата страница се избягва копирането на същия. Общите приказки се пренаписват (преразказват с други думи).

За линк билдинг фирмите масово използват собствени "сайтове", така че е ясно "качеството" на предоставяната услуга.
Това с използването на собствени сайтове от SEO агенции и фрийлансъри е сериозен проблем. Така изглежда един списък, който обхваща голяма част от офертите за линкбилдинг във форума. Всичко в червено според Ahrefs...

image.png
 
Това с използването на собствени сайтове от SEO агенции и фрийлансъри е сериозен проблем. Така изглежда един списък, който обхваща голяма част от офертите за линкбилдинг във форума. Всичко в червено според Ahrefs...

image.png
Нормално. Най-често предлагат линк билдинг в комбинация с други услуги и ценообразуват на пакети. Гледаш, че и тази дейност е включена в цената, ама качеството никъде го няма.
 
Здравйте! Благодаря за предложението. Аз вече направих и кратки уникални описания. Писането на текстове не ми е проблем, защото преди това имах медия и ежедневието ми беше писане. :)
Радвам се, че си имате всички текстове. При нужда съм на разположение. Успех!
 
А при моя случай имам още едно сериозно чудене.
Преди да създадем онлайн магазина се занимавахме с автомобилна медия (nastarta.com), в която ежедневно се пишеха по поне 10 статии. От около година и половина в нея не се пише, но някакъв органичен трафик си има (около 5К на месец).
И сега чуденката ми е дали да качвам статиите, които пиша свързани с продуктите (примерно: как да изберем правилното масло за колата си) в блога на магазина или в медията ми.
 
Всяка нова статия публикуваш в блога на магазина. От статията пускаш по един-два-три линка към свързани продукти в магазина ти. След това пишеш кратка анотация (преразказ) на статията в стария ти сайт и пускаш линк към нея.
 
Всяка нова статия публикуваш в блога на магазина. От статията пускаш по един-два-три линка към свързани продукти в магазина ти. След това пишеш кратка анотация (преразказ) на статията в стария ти сайт и пускаш линк към нея.
Дали разбрах правилно?
продукт <---- статия за продукта в блога <---- анотация за статията в медията ни
 
Да, правилно си ме разбрал. Имаш страница на продукт в магазина, към продукта сочи линк от статия в блога на магазина, към статията в блога на магазина сочи линк от анотация в медията ти.

Препоръчвам ти, също така, инсталацията на блога да се намира в папка на магазина, а не на поддомейн.

След като създадеш този стереотип на публикуване на нови статии, остава само да пускаш линкове от статии във външни сайтове към страницата с анотацията и страницата на статията в блога. Можеш да си го представиш, като пирамида, на върха на която седи страницата с продукта в магазина ти, а в широката част са сайтовете донори на линкове. Схемата търпи много възможни вариации....

Има и доста други възможности...
 
Да, правилно си ме разбрал. Имаш страница на продукт в магазина, към продукта сочи линк от статия в блога на магазина, към статията в блога на магазина сочи линк от анотация в медията ти.

Препоръчвам ти, също така, инсталацията на блога да се намира в папка на магазина, а не на поддомейн.

След като създадеш този стереотип на публикуване на нови статии, остава само да пускаш линкове от статии във външни сайтове към страницата с анотацията и страницата на статията в блога. Можеш да си го представиш, като пирамида, на върха на която седи страницата с продукта в магазина ти, а в широката част са сайтовете донори на линкове. Схемата търпи много възможни вариации....

Има и доста други възможности...
Благодаря за пълноценния и ясен отговор. Точно от такава информация се нуждаех и вече започнах да прилагам съветите.
Благодаря отново!
 

Горе