Защо комуникацията в социалните медии е важна за бизнеса

Blinky

Owner
Искам да драсна няколко реда за това каква роля би изиграла комуникацията в социалните медии за вас и вашия бизнес. Нещо като споделена практика, а не като преразказана статия от някъде. Ще се допра изцяло на моя опит и това, което съм наблюдавал в мрежите.

Продажбите са си продажби, както и да ги погледнете. Някои са пасивни, други активни. Определено тези, за които ще говоря са активни и се случват изцяло по ваша инициатива. Най-често ние ги виждаме или по телефона, или в социалните медии. Тогава когато вие сте причина те да се случат, с повече от едно усилие. Не за тези, които потребителя идва на сайта, чете и купува. Тези повече може да се причислят към пасивните, както и препоръките на вече доволни от вас клиенти. Там вече сте си свършили работата. ;)

Случвало ли ви се в група или фен страница някой да ви попита нещо? Колко често това се случва на фона на вече публикуваните контакт детайлите или форми на сайтовете ви? Вече сякаш по-често, нали? Да, всеки потребител иска не само да има по-директен контакт, но и да знае, че някой ще го третира като човек. Колкото по-често това се случва, толкова по-добре това ще се отрази както на фен страницата ви, така и на бизнеса си. Хората са социални животни и това трябва да се знае. Никога не го подценявайте, защото тези, които го правят, ще изпитат не само спад в продажбите, но и негативно отношение. Не рядко се случва компании да игнорират свои настоящи и потенциални клиенти, което реално ги обръща на момента към конкуренцията ви. Това скоро ще се отрази в по-големи мащаби.

Имало е случаи, в които потребителите питат на профил на свои приятели да им препоръчат химическо чистене, интернет доставчик и др. Сигурен съм, че и вие сте го правили. Ако не, то поне сте попадали на подобен сценарии. Това е когато доволен клиент препоръча фирма, с която е имал взаимоотношение. Разиграва се и ситуацията, в която фирмата дава персонално предложение към дадения потребител. Стилът "Виж тук" и плескате линка, трудно може да се нарече комуникация. Професионалистите разпитват, задавайки няколко въпроса, преди да знаят как най-точно ще спечелят потребителя. В много случаи се осъществява сделка. Естествено предложението трябва да и примамливо, и е хубаво да е така, защото той ще се върне при Вас, а и не само - ще доведе и свои приятели.

Ако някой има опит, нека сподели какво се случва в неговото ежедневие бродейки из социалните медии. Малко повече инфо можете да видите и тук: Комуникацията – връзката между социалните медии и продажбите

Коментарите са добре дошли. :)
 
Искам да вдигна тази така некоментирана тема с няколко статистики:

socialnetworks500.jpg


Графиката по никакъв начин не трябва да отчайва както бизнеса, така и уебмастърите. Това, че един от най-големите % се падат на "Начин за убиване на свободното време" не означава на 100% безразборно щракане на клавиатурата и влачене на мишката по бюрото.
 
От: Защо комуникацията в социалните медии е важна за бизнеса

Начин на живот :-o:lol:
 
Re: От: Защо комуникацията в социалните медии е важна за бизнеса

Начин на живот :-o:lol:
Това е тъжните проценти хора. Имам такива познати, но май тук са преувеличили малко с %. Има и други - какви да тези социални мрежи. :) :D
 

Горе