Защо apple дава 12 месеца, а продавачите афишират 24?

dalasweb

Well-Known Member
Защо apple дава само 12 месеца гаранция, а продавачите афишират 24?
Значи купих от немски оператор Aiphon 12 pro за една торба пари.На 16 месец след покупката говорителя се развали.
Искам да си ползвам гаранцията.Не можело-минали са 12 месеца, а и не плащам а aple care.
Това е скрита подигравка с клиента.С прокаран закон гаранцията е 24месеца, но трябва да докажеш и то от специалист, че повредата е била до 12 месеца и т.н.Абе ужас разправии.Хубаво, че този модел имал фабричен дефект и дано го признаятapple.Не стига , че плащаш отделно за много аксесоари, които другите дават без пари.Иначе хубав телефон!Затова да знаете гаранция само 12 месеца, другото е лъжа и лъжи.
Написах телефон!За друго не става, което правя в андроида.
 
Ако е закупен от физическо лице е 24 иначе 12
Така е само на думи иначе закона не те защитава!
 
Гаранцията за 2г. не я афишират продавачите, а е регулация в ЕС. Аpple по принцип дава 1г. като тук има удължена такава след като ги осъдиха, че не спазват закона в ЕС.

Защо този търговец ти е дал 1г. можеш да питаш само него.

А защо си купил телефон за една торба пари и не си го застраховал с допълнителна гаранция за още 20-30лв. на месец само ти си знаеш.
 
Последно редактирано:
Гаранцията за 2г. не я афишират продавачите, а е регулация в ЕС. Аpple по принцип дава 1г. като тук има удължена такава след като ги осъдиха, че не спазват закона в ЕС.

Защо този търговец ти е дал 1г. можеш да питаш само него.

А защо си купил телефон за една торба пари и не си го застраховал с допълнителна гаранция за още 20-30лв. на месец само ти си знаеш.
Продавача е известната телекомпания О2.И те дават 2 години гаранция, но само на документ.
Когато ми изпрат линка за ремонт и ми изписва няма вече гаранция.
И О2 не искат да го оправят, защото

Кога доставчикът/дилърът изисква гаранционен отчет?​


Пример:


Смартфон, например iPhone, iPad или Apple Watch, се купува чрез доставчик (напр. o2, vodafone, T-Mobile). След 13 месеца iPhone изведнъж вече не се включва.

Производителят, в примера Apple, дава гаранция за всеки смартфон.
При Apple например гаранционният срок е 12 месеца. Тъй като гаранцията винаги е доброволна услуга от всеки производител, производителят може също така свободно да реши относно продължителността на предоставената гаранция, независимо от факта, че повечето производители на смартфони предлагат 24-месечна гаранция. През това време дефектният мобилен телефон ще бъде ремонтиран или заменен директно от оторизиран сервиз на производителя в случай на фабричен дефект.
Ако гаранцията е изтекла и покупката е преди по-малко от 24 месеца, според немското законодателство влиза в сила гаранцията вместо изтеклата до 24-ия месец, която обаче не отива при производителя, а при търговеца (вашият доставчик - в примера o2) с уважение:
Съгласно BGB търговецът на устройството е задължен към вас до 24 месеца след покупката („прехвърляне на риск“) за грешки или дефекти, за които производителят носи отговорност. Това се отнася до грешки или дефекти, които вече са съществували към момента на прехвърлянето на риска (обикновено датата на закупуване) или вече са били латентни (скрити) (напр. производствени дефекти).


Защо доставчикът ви иска експертно мнение?​


Вашият доставчик, в примера o2, е дилър/продавач.
Търговецът от своя страна има иск за обезщетение срещу своя доставчик, който в случая е производителят, тоест Apple.
Въпреки това, той може да предяви този иск за обезщетение само ако може да докаже, че доставчикът/производителят е отговорен за щетите - т.е. има фабричен дефект.


Тъй като Apple, както вече споменахме, предоставя само една година гаранция, законовата гаранция важи при повреда след 13-ия месец, какъвто е случаят с вас. Основното за вас: В случай на грешка в рамките на гаранцията, законодателят приема, че производителят е виновен само за първите 6 месеца, без да е необходимо да доказвате, че сте виновен. Този период обаче се покрива от гаранцията. След 6 месеца тежестта на доказване се обръща („ тежестта “). Сега трябва да докажете, че вредата не е причинена от вас - т.е. или вече е съществувала към момента на прехвърлянето на риска (придобиване) или е поне латентна. Вашият доставчик се нуждае от изготвеното експертно мнение в тази връзка, за да може да предяви претенциите си срещу производителя (в примера Apple).


Следователно докладът трябва да бъде изготвен от публично назначен и заклет експерт в тази област.
И вече е защо трябва да платите предварително в този случай - а именно защото вашият доставчик не може да прецени дали - ИЗРИЧНО КАЗАНО - може да опитате да ремонтирате дисплея на смартфон в гаранция, така че да сте ритнали преди ( всичко се е случвало и преди…).
Така че, моля, разберете действията на вашия доставчик! Вашият проблем не е вашия доставчик, а гаранционната политика на производителя на вашето устройство...!!!









Сервизна програма за iPhone 12 и iPhone 12 Pro без проблеми със звука​

Apple установи, че много малък процент от устройствата iPhone 12 и iPhone 12 Pro може да имат проблеми със звука в някои случаи поради възможен дефектен компонент в модула на слушалката. Засегнатите устройства са произведени между октомври 2020 г. и април 2021 г.
Ако вашият iPhone 12 или iPhone 12 Pro не издава звук от слушалката при извършване или получаване на повиквания, може да отговаря на условията за обслужване.
Отговарящите на условията устройства ще бъдат ремонтирани безплатно от Apple или оторизиран сервизен доставчик на Apple.
Моделите iPhone 12 mini и iPhone 12 Pro Max не са обхванати от тази програма.

Apple за всичко иска пари и за apple care - не се наядоха.
 
И немците имат проблеми, защото

Разлика между гаранция и гаранция​

най-важното накратко​


Гаранцията и гаранцията се различават значително една от друга.
Гаранционните права съществуват поради правните разпоредби спрямо продавача.
Гаранцията е доброволна услуга, предоставяна от производителя и зависи от неговите условия.

 
И тук в Технополис и Техномаркет често се случва гордо служител да съобщава на клиентите - продукта ви с марка Apple или Сони има една година гаранция. Казвам (пореден случай от миналата година) - не е така, длъжни сте да предоставяте за предлаганите от вас продукти на физически лица гаранция от две години. Отговора - няма такова нещо, взимай или се махай.
Взимам продукта, взимам си касовото бонче, прибирам се и пиша на ръководството на веригата с копие до онази агенцийка за защита на правата на потребителите. На същия или най-късно следващия ден ми звъни по телефона управителя на клона на Технополиса да ми се извинява и обяснява как видите ли служителя им е сгрешил неволно, предприели са стъпки да го запознаят с правилата по отношение гаранцията на стоките и ме кани в магазина да ми се издаде нова гаранционна карта на устройството, този път за 2 години.
Отивайки в магазина ме чака управителя и лично издава гаранционната карта.
Това беше като закупих Apple Watch в техен магазин във Варна. Преди години имаше подобен случай с един Playstation 3 Slim.

Телефони взимам винаги от операторите. Случвало се е iPhone да се развали на 18тия месец от гаранцията си - заменяли са ми го гаранционно. По принцип остатъчната гаранция след първите 12 месеца се осигурява от търговеца и се ползват услугите на оторизиран сервиз. И да, първо при взимане на телефона ще се опитат да изкарат клиента виновен, като например ако има следа от удар - телефона е изтърван; търси се усърдно да не би да е мокрено устройството (пък уж са с водоустойчивост, но това са по-скоро маркетингови трикове). В случай, че не намерят нищо, телефона бива ремонтиран или подменян. Така беше при А1, при Виваком, също и при Теленор/Йетел.

Никой търговец не се радва на носена техника след първата година от гаранционния й срок, но ако имате издадена надлежно гаранционна карта, пазите касовия бон и опаковката - няма мърдане (но пък може да има сериозно размотаване).
 
@dalasweb брат, всички разбрахме, че не четеш общите условия.

Гаранцията за Apple устройства е 1г. и винаги е било така. За всичко останало най-добре се обърни към O2.

На всичкото отгоре си купил скъп телефон ама са ти се досвидили парите за една застраховка да му туриш. Не ги разбирам такива хора.

Малко като: аз карам ново БМВ ама ще си сложа евтини джапанки да спестя някои лев.
 
Така е само на думи иначе закона не те защитава!
Плащаш с кредитна карта.
След 23 месеца телефона се поврежда, пускаш оплакване към apple докато пускаш оплакване към кредитнат си карта (damage goods and services). След 2 седмици имаш чисто нов телефон в опаковка (ако няма същия модел ти връщат парите/дават ти следващия модел).
Тествано и използвано в Англия (без да плащам застраховки и всякакви други глупости).
Научете се кога една кредитна карта е полезна и какви права ви дава :).
 
@dalasweb брат, всички разбрахме, че не четеш общите условия.

Гаранцията за Apple устройства е 1г. и винаги е било така. За всичко останало най-добре се обърни към O2.

На всичкото отгоре си купил скъп телефон ама са ти се досвидили парите за една застраховка да му туриш. Не ги разбирам такива хора.

Малко като: аз карам ново БМВ ама ще си сложа евтини джапанки да спестя някои лев.
Разбирам, че си гъзар.Само да не си от онези с ваучер.Дате уж тежкари, а ги стрижат по такива казуси.
Няма смисъл да ти пиша подробно колегата @angelovarna ти го е написал, за което му благодаря и адмирации.Яд ме е, че ме цакат с топла бира, а пишат прясна цаца и студена бира.
Не, че нямаше да не го купя и с 12 месечна гаранция, но изрично проверих, че е 24 месеца.Просто по-Емея на телефона е изтекла тази прословута 12 месечна гаранция.Телефона е като нов, носен с калъф.
Може и за нов да мине, ако не беше активиран.Хубавото е, че същия модел е от:

Ако вашият iPhone 12 или iPhone 12 Pro не издава звук от слушалката при извършване или получаване на повиквания, може да отговаря на условията за обслужване.
Отговарящите на условията устройства ще бъдат ремонтирани безплатно от Apple или оторизиран сервизен доставчик на Apple.


Досега съм казал на 3ма познати за това и те се отказаха да го купуват.
В България най-коректни винаги са били Емаг, а тук амазон.де:)

 
Плащаш с кредитна карта.
Аз го плащам с карта всеки месец към оператора, само, че без програма съм го взел.
Приятел сключи договор с програма и айфон. неговия е от 19 месеца дори.Регнах го в сайта им и има регистрация.С тази разлика, че е взет от неизвестна никуму Дрилиш компания.
Неизвестните дават, известните не дават гаранция.
 
Разбирам, че си гъзар.Само да не си от онези с ваучер.Дате уж тежкари, а ги стрижат по такива казуси.
Няма смисъл да ти пиша подробно колегата @angelovarna ти го е написал, за което му благодаря и адмирации.Яд ме е, че ме цакат с топла бира, а пишат прясна цаца и студена бира.
Не, че нямаше да не го купя и с 12 месечна гаранция, но изрично проверих, че е 24 месеца.Просто по-Емея на телефона е изтекла тази прословута 12 месечна гаранция.Телефона е като нов, носен с калъф.
Може и за нов да мине, ако не беше активиран.Хубавото е, че същия модел е от:

Ако вашият iPhone 12 или iPhone 12 Pro не издава звук от слушалката при извършване или получаване на повиквания, може да отговаря на условията за обслужване.
Отговарящите на условията устройства ще бъдат ремонтирани безплатно от Apple или оторизиран сервизен доставчик на Apple.


Досега съм казал на 3ма познати за това и те се отказаха да го купуват.
В България най-коректни винаги са били Емаг, а тук амазон.де:)

Това което го изписва вътре в телефона (или като провериш по ИМЕИ на apple сайта) е за тяхната простотия (съпорт епъл кеар бла бла бла).
Последния ред е това с което си връзват гащите (защото гаранция от 1 година е незаконна в Европа и другите нормални държави, само в САЩ май успяха да го наложат).

IMPORTANT : Apples limited warranty and AppleCare products benefits are in addition to RIGHT PROVIDED BY CONSUMER LAW.
If you belive you have valid consumer law claim, please contact us.
 

Прикачени файлове

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    230.4 KB · Преглеждания: 1
Аз го плащам с карта всеки месец към оператора, само, че без програма съм го взел.
Приятел сключи договор с програма и айфон. неговия е от 19 месеца дори.Регнах го в сайта им и има регистрация.С тази разлика, че е взет от неизвестна никуму Дрилиш компания.
Неизвестните дават, известните не дават гаранция.
Не е въпроса да го плащаш с карта, а с Кредитна Карта. Дебитната са си твои пари и се спасяваш сам.
 
Не е въпроса да го плащаш с карта, а с Кредитна Карта. Дебитната са си твои пари и се спасяваш сам.
Тук нашето ДСК не издава такива карти.Само една шибана маестро в която ти идват кинтите, дето нищо онлайн не можеш да купиш с нея.:)Колко ти излиза тази карта?
 
Преди 1 месец трябваше да скачам от самолет с парашут.
Купих си всичките екстри (камера, втори човек да снима, от 15 000feet скок и т.н.).
Крайната сума с екстрите стана към £700 (самия скок беше подарък от жената).
В деня на скока (предишния ден ти идва потвърждение за времето) дойде писмо, че времето е добро и ще се скача.
Отиваш в 8 сутринта и те обучават кое как бла бла бла.
До 17 не скочихме (на групи е и като всеки бизнес се овърбооква и чакаш) и времето се влоши. Казаха ни, че всички останали се отлагат и ще трябва да си боокнем нова дата. Като питах "И ако не скочим и на следващатата дата, като съм пътувал 2 часа в посока (300 мили) при цени на горивото от £2 и загуба на целия ден ще получа ли REFUND и се отказвам от скачането". Отговора беше "Не връщаме пари!!!".
Оплакване към картата (AMAZON PLATINUM) и след 24 часа парите ми бяха върната от Мастъркард (предполагам са си ги взели от фирмата за скачане).

1663058401605.png
 
Това което го изписва вътре в телефона (или като провериш по ИМЕИ на apple сайта) е за тяхната простотия (съпорт епъл кеар бла бла бла).
Последния ред е това с което си връзват гащите (защото гаранция от 1 година е незаконна в Европа и другите нормални държави, само в САЩ май успяха да го наложат).

IMPORTANT : Apples limited warranty and AppleCare products benefits are in addition to RIGHT PROVIDED BY CONSUMER LAW.
If you belive you have valid consumer law claim, please contact us.
Аз не го проверявам в apple сайта, а в сайта на О2.
За да го изпратя за ремонт ми дават линк към фирмата с която работят.Попълвам всички данни и като напише имей-няма гаранция и излизат едни цени за плащане.Значи в белите страни щяха да го вземат, защото закона задължава 24 месеца гаранция.На практика , чакай да го намеря ...
Гаранцията е доброволна услуга, предоставяна от производителя и зависи от неговите условия.
Казано, че -Изобщо не са калкулирали разходи, като за ремонти в цените си.
 
Преди 1 месец трябваше да скачам от самолет с парашут.
Купих си всичките екстри (камера, втори човек да снима, от 15 000feet скок и т.н.).
Крайната сума с екстрите стана към £700 (самия скок беше подарък от жената).
В деня на скока (предишния ден ти идва потвърждение за времето) дойде писмо, че времето е добро и ще се скача.
Отиваш в 8 сутринта и те обучават кое как бла бла бла.
До 17 не скочихме (на групи е и като всеки бизнес се овърбооква и чакаш) и времето се влоши. Казаха ни, че всички останали се отлагат и ще трябва да си боокнем нова дата. Като питах "И ако не скочим и на следващатата дата, като съм пътувал 2 часа в посока (300 мили) при цени на горивото от £2 и загуба на целия ден ще получа ли REFUND и се отказвам от скачането". Отговора беше "Не връщаме пари!!!".
Оплакване към картата (AMAZON PLATINUM) и след 24 часа парите ми бяха върната от Мастъркард (предполагам са си ги взели от фирмата за скачане).
Сигурно сърби или турци държат бизнеса!Затова харесвам Амазон.И на мен са връща ли пари от уж забравени китайчета.
Относно самия скок, колко струваше?Изобщо, как се нави, аз вече нямам такъв кураж.
Или неразумни или разумни ставаме, като одъртяваме.
 
Сигурно сърби или турци държат бизнеса!Затова харесвам Амазон.И на мен са връща ли пари от уж забравени китайчета.
Относно самия скок, колко струваше?Изобщо, как се нави, аз вече нямам такъв кураж.
Или неразумни или разумни ставаме, като одъртяваме.
По скоро разчитата, че англичаните си мълчат и не им се занимава.
Освен, че си върнах парите им сипах с големия черпак с ревюта и домей им купих https://goskydive-scam.com/ :D....
Тия дни като имам време ще го ъпдейтна ,че съм си взел парите и какво да правят тъпите англичани (които просто отписват парите)...

Иначе след 4 инцидента с мотоциклет (последния с гипс) реших, че скока с парашут ще е по безопасен да си начеша адреналина от нов мотор :D.
Не, че не чакам новата Kawasaki Ninja 2023 за да я поръчам, ама така де :).
 
И тук в Технополис и Техномаркет често се случва гордо служител да съобщава на клиентите - продукта ви с марка Apple или Сони има една година гаранция. Казвам (пореден случай от миналата година) - не е така, длъжни сте да предоставяте за предлаганите от вас продукти на физически лица гаранция от две години. Отговора - няма такова нещо, взимай или се махай.
Взимам продукта, взимам си касовото бонче, прибирам се и пиша на ръководството на веригата с копие до онази агенцийка за защита на правата на потребителите. На същия или най-късно следващия ден ми звъни по телефона управителя на клона на Технополиса да ми се извинява и обяснява как видите ли служителя им е сгрешил неволно, предприели са стъпки да го запознаят с правилата по отношение гаранцията на стоките и ме кани в магазина да ми се издаде нова гаранционна карта на устройството, този път за 2 години.
Отивайки в магазина ме чака управителя и лично издава гаранционната карта.
Това беше като закупих Apple Watch в техен магазин във Варна. Преди години имаше подобен случай с един Playstation 3 Slim.

Телефони взимам винаги от операторите. Случвало се е iPhone да се развали на 18тия месец от гаранцията си - заменяли са ми го гаранционно. По принцип остатъчната гаранция след първите 12 месеца се осигурява от търговеца и се ползват услугите на оторизиран сервиз. И да, първо при взимане на телефона ще се опитат да изкарат клиента виновен, като например ако има следа от удар - телефона е изтърван; търси се усърдно да не би да е мокрено устройството (пък уж са с водоустойчивост, но това са по-скоро маркетингови трикове). В случай, че не намерят нищо, телефона бива ремонтиран или подменян. Така беше при А1, при Виваком, също и при Теленор/Йетел.

Никой търговец не се радва на носена техника след първата година от гаранционния й срок, но ако имате издадена надлежно гаранционна карта, пазите касовия бон и опаковката - няма мърдане (но пък може да има сериозно размотаване).
Е това е супер.А може ли наготово да ползвам писмото без твоите данни към ръководството на технополис и агенцията, защото явно си писал с някакви адвокатски приоми.За да ти отговорят бързо и то положително.Едва ли, ако пиша купих телефон,ама с12 месеца гаранция.А в закона е предвидено 24 месеца.Може би пък зависи от името и шуробаджанащината.
 
По скоро разчитата, че англичаните си мълчат и не им се занимава.
Освен, че си върнах парите им сипах с големия черпак с ревюта и домей им купих https://goskydive-scam.com/ :D....
Тия дни като имам време ще го ъпдейтна ,че съм си взел парите и какво да правят тъпите англичани (които просто отписват парите)...

Иначе след 4 инцидента с мотоциклет (последния с гипс) реших, че скока с парашут ще е по безопасен да си начеша адреналина от нов мотор :D.
Не, че не чакам новата Kawasaki Ninja 2023 за да я поръчам, ама така де :).
Ех някои са родени да бъдат истински безстрашни, а други стихове да пишат, колко са безстрашни!
 

Горе