Изчисляване на доставна цена за продукти

zazkata

New Member
Здравейте на всички,

Отварям тази тема с ясната идея да стигнем до заключение, какъв би бил метода за определянето на доставната цена за дадени продукти и всеки как точно я изчислява.
На всеки е ясно, че щом се закупи продукт за цената Х (примерно50 лв) към него трябва да се добавят всички разходи за да добием ясна представа каква би била крайната цена на продукта на която ни излиза.
Тук бих искал да отворя една скоба с един въпрос, който за мен лично остава не решен.
Приемаме че месечните разходи на фирмата са фиксирани ( 1000 лв ) в това число, кредити, осигуровки, реклама, счетоводство и др. , отделно с това имаме и разход транспорт за всеки продукт.
Как би било правилно сформирането на доставната цена за даден продукт ? и как е коректно да се добавят разходите към него преди да се добави % печалба и съответно да се сформира крайната цена към клиента.
Основните въпроси, са 2:
1. Как добавяте транспортните разходи при доставка на голямо количество продукти ?
възможните варианти са доста, но нека всеки сподели своя, делите сумата на броя продукти и разпределяте по равно? ... или изислявате сумата за 1 кг и според теглото на продукта определяте сумата му за доставка. ?
2. И втори основен въпрос.. Как добавяте месечните разходки в доставната цена на продукта ?
Според мен това е доста не ясен % и трудно бихме добавили с точност, към цената на продукта, понеже текучествтоо на продуктите би било различно всеки месец, някой търговци забелязвам че визмат да речем 5 %, като добавена стройност и просто добавят тези 5 % към доставаната цена на продукта в който влизат месечните разходи на фирмата, други забелязвам, че излисляват само цената на продукта + разходите за транспорт без да начисляват допълнителна сума към цената на продукта преди излисляването на надценката...

Моля за вашите мнение, защото наистина въпроса по излисляването на доставната цена е доста важен и съответно от което зависи печалбата на дадената фирма.
 
Въпреки че си изписал много, не си написал основното, а именно - кой плаща транспорта? Ти или клиента? Ако го плащаш ти, естествено трябва да ти е генериран в печалбата, ако го плаща клиента, естествено, че не трябва да ти пука за него.


Здравейте на всички,

Отварям тази тема с ясната идея да стигнем до заключение, какъв би бил метода за определянето на доставната цена за дадени продукти и всеки как точно я изчислява.
На всеки е ясно, че щом се закупи продукт за цената Х (примерно50 лв) към него трябва да се добавят всички разходи за да добием ясна представа каква би била крайната цена на продукта на която ни излиза.
Тук бих искал да отворя една скоба с един въпрос, който за мен лично остава не решен.
Приемаме че месечните разходи на фирмата са фиксирани ( 1000 лв ) в това число, кредити, осигуровки, реклама, счетоводство и др. , отделно с това имаме и разход транспорт за всеки продукт.
Как би било правилно сформирането на доставната цена за даден продукт ? и как е коректно да се добавят разходите към него преди да се добави % печалба и съответно да се сформира крайната цена към клиента.
Основните въпроси, са 2:
1. Как добавяте транспортните разходи при доставка на голямо количество продукти ?
възможните варианти са доста, но нека всеки сподели своя, делите сумата на броя продукти и разпределяте по равно? ... или изислявате сумата за 1 кг и според теглото на продукта определяте сумата му за доставка. ?
2. И втори основен въпрос.. Как добавяте месечните разходки в доставната цена на продукта ?
Според мен това е доста не ясен % и трудно бихме добавили с точност, към цената на продукта, понеже текучествтоо на продуктите би било различно всеки месец, някой търговци забелязвам че визмат да речем 5 %, като добавена стройност и просто добавят тези 5 % към доставаната цена на продукта в който влизат месечните разходи на фирмата, други забелязвам, че излисляват само цената на продукта + разходите за транспорт без да начисляват допълнителна сума към цената на продукта преди излисляването на надценката...

Моля за вашите мнение, защото наистина въпроса по излисляването на доставната цена е доста важен и съответно от което зависи печалбата на дадената фирма.
 
Транспорта е за сметака на търговеца- вносител ( под това визирам цена за доставка на стоката от производителя до мен - търговеца)
и по конкретно налична за добавяне, като % върху продукта, написал съм 2 варината за добавяне на транспорта, не знам кой е по-правилен, а е възможно и другите вносители на стоки да използват друг начин за добаявнето му в цената на стоката.
 
Моля за вашите мнение, защото наистина въпроса по излисляването на доставната цена е доста важен и съответно от което зависи печалбата на дадената фирма.
И за чий ти е цялата операция? Печалбата се гледа от счетоводния баланс.

Който и начин да използваш ще имаш изкривяване.
 
Факт е че, ще се получи изкривяване при който и да е метод, но от друга страна е важно да се съобрази всеки фактор и в крайна сметка като вземем разликата от крайна доставна цена до продажна да остане добър % печалба от дадения продукт и в следствие на което да се прецени изобщо дали е рентабилно да се внася и продава, а не да чакам счетоводния баланс за да разбера дали съм + от въпросната гама продукти.
Факт, е че няма точен отговор, за това съм посочил няколко примера и отделно питам за мнението на всички вас за методите и начините на излисляване.
 
Изкривяване винаги има, а факторите са толкова много, че понякога се чудиш дали изобщо продаваш на печалба или поне при мен е така. Също така една и съща стока един път може да ти струва X сума а друг път 2 пъти по X, особено напоследък, когато говорим за внос нещата са страшни ак овнасяш от Китай, а и не само, дори зависи кой месец внасяш че и курса на валутите е различен и т.н. Та гледаш общо взето ориентировъчно нещата или поне аз така правя, не изпадам в детайли до стотинка. По въпросите:

1) Първо изчислявам колко точно ми е струвал транспорта на цялата пратка, всички такси, застраховки, навло, вътрешен, каквото има - всичко събираш и после почваш да делиш. Стигаш до цена на транспорт на 1 кашон примерно и оттам вече според продуктите може да стигнеш до средна цена на 1 продукт, но никога няма да е напълно вярна. Ако продуктите ти са всички еднакви по обем, тегло и вид може би ще е вярно, но при мен не е така и затова цената е изцяло средна. Тая сума я прибавяш към цената на продукта, която си платил умножена по някаква стойност, ако е в чужда валута, за да я получиш в лева. Към същото добавяш 20% ддс и съответното мито. И готово това ти е крайната цена, на която си го придобил тозу продукт, но пак е горе-долу.

2) Месечните и други разходи не ги добавям към доставната цена на продукта и едва ли някой ги добавя, нито от счетоводна нито от друга гледна точка ми изглежда правилно. Към цената от въпрос 1 си добавям надценката. Хайде тези константни разходи лесно може да ги делиш по продуктите, но я ми кажи как ще сметнеш точно колко ти е рекламата и колко пари си дал за продажбата на 1 продукт, там вече ще стане каша...

Месечните константни разходи трябва да ги вадиш от печалбата на всички продукти, а не от конкретен. Примерно изчислил си доставна цена по въпрос 1 на продукт 20 лева, после го продаваш с надценка 40 лева. Да речем имаш различни продукти с различни цени, но за да е по-ясен и прост примера си продал тоя месец 100 продукта и си направил 4000 лева. От тези 4000 лева си спечелил в разлика от цените 2000 лева за месеца, вадиш си 1000 лева разход за фирмата и си изхарчил 500 лева за реклама, значи печелиш 500 лева, нещо от сорта.

Аз така го виждам, но ще е интересно да видим и други варианти :)
 
Изкривяване винаги има, а факторите са толкова много, че понякога се чудиш дали изобщо продаваш на печалба или поне при мен е така. Също така една и съща стока един път може да ти струва X сума а друг път 2 пъти по X, особено напоследък, когато говорим за внос нещата са страшни ак овнасяш от Китай, а и не само, дори зависи кой месец внасяш че и курса на валутите е различен и т.н. Та гледаш общо взето ориентировъчно нещата или поне аз така правя, не изпадам в детайли до стотинка. По въпросите:

1) Първо изчислявам колко точно ми е струвал транспорта на цялата пратка, всички такси, застраховки, навло, вътрешен, каквото има - всичко събираш и после почваш да делиш. Стигаш до цена на транспорт на 1 кашон примерно и оттам вече според продуктите може да стигнеш до средна цена на 1 продукт, но никога няма да е напълно вярна. Ако продуктите ти са всички еднакви по обем, тегло и вид може би ще е вярно, но при мен не е така и затова цената е изцяло средна. Тая сума я прибавяш към цената на продукта, която си платил умножена по някаква стойност, ако е в чужда валута, за да я получиш в лева. Към същото добавяш 20% ддс и съответното мито. И готово това ти е крайната цена, на която си го придобил тозу продукт, но пак е горе-долу.

2) Месечните и други разходи не ги добавям към доставната цена на продукта и едва ли някой ги добавя, нито от счетоводна нито от друга гледна точка ми изглежда правилно. Към цената от въпрос 1 си добавям надценката. Хайде тези константни разходи лесно може да ги делиш по продуктите, но я ми кажи как ще сметнеш точно колко ти е рекламата и колко пари си дал за продажбата на 1 продукт, там вече ще стане каша...

Месечните константни разходи трябва да ги вадиш от печалбата на всички продукти, а не от конкретен. Примерно изчислил си доставна цена по въпрос 1 на продукт 20 лева, после го продаваш с надценка 40 лева. Да речем имаш различни продукти с различни цени, но за да е по-ясен и прост примера си продал тоя месец 100 продукта и си направил 4000 лева. От тези 4000 лева си спечелил в разлика от цените 2000 лева за месеца, вадиш си 1000 лева разход за фирмата и си изхарчил 500 лева за реклама, значи печелиш 500 лева, нещо от сорта.

Аз така го виждам, но ще е интересно да видим и други варианти :)


Да, винаги месечните фиксирани разходи ги вадя от крайната печалба на всички продукти, тук може би не вярвам някой да прави по друг начин.. в това число прибавям и лихвите по кредитите, те са фиксирани и е логично пак да са при фиксираните разходи.
По конкретно в получаването на крайната доставна цена обаче би било редно да се включат и други разходи към доставната цена освен транспортнтие... Хайде те са ясни, вече кой как ги дели и смята е въпрос на избор..
Обаче за да бъде предложен дадения продукт към клиента е необходима и опаковка като например: кашони, аерофолио, което не може клиента да заплати отделно, а трябва да е вкл. в цената, може би има и още, но същественото тук е всъщност кой разход е правилно да бъде добавен при доставната цена.
Конкретно за реклама, обмислям вариант тя да бъде фиксирана стойност, а именно % от печалбата за изминалата година или 6 месечие.
 
Нямам много време да обяснявам за това което си написал, но ще ти препоръчам Една Книга на Радослав Благоев - Бизнес над червената линия.

Аз му ходиш на семинарите за продажби, предприемачество и бизнес механизми там ясно се описват нещата, които теб те интересуват.

Но книгата ще ти помогне точно как се смята.

Надявам се че съм ти помогнал.. :)
 
Нямам много време да обяснявам за това което си написал, но ще ти препоръчам Една Книга на Радослав Благоев - Бизнес над червената линия.

Аз му ходиш на семинарите за продажби, предприемачество и бизнес механизми там ясно се описват нещата, които теб те интересуват.

Но книгата ще ти помогне точно как се смята.

Надявам се че съм ти помогнал.. :)
Това новият Юли ли е? За един преател питам :).
 

Горе