Илон Мъск си купи Twitter

Напротив, всичко е ясно. Бордът смята, че AI се развива с твърде бързи темпове и се загърбва безопасността, затова уволниха Алтман. Илон стои отстрани и хвърля съчки в огъня като абсолютен трол, какъвто е той. Той е наясно, че в света на AI милиардери няма да има и затова се мъчи да забави развитието по всички възможно начини, и максимална част от всичко, свързано с AI да е под негов контрол, за да си подсигури бъдещето. Ще му се получи, но за много кратко.
 
Напротив, всичко е ясно. Бордът смята, че AI се развива с твърде бързи темпове и се загърбва безопасността, затова уволниха Алтман. Илон стои отстрани и хвърля съчки в огъня като абсолютен трол, какъвто е той. Той е наясно, че в света на AI милиардери няма да има и затова се мъчи да забави развитието по всички възможно начини, и максимална част от всичко, свързано с AI да е под негов контрол, за да си подсигури бъдещето. Ще му се получи, но за много кратко.

И кое се забави? :)

След тази драма Сам и Сатия имат пълен контрол над OpenAI. 80% от служителите направиха подписка, че ще напусакт ако Сам не бъде върнат като CEO.

Вече знаем, че по-голямата част от таланта ще ходи в Microsoft, а Microsoft притежава 49% от OpenAI и има много дълбок джоб. Останалите служители ще ходят в Anthropic и няколко други стартъпа.

Т.е. ако са искали да забавят темповете - постигнаха обратен резултат.

Ако трябва да спекулирам борда уволни Сам, защото иска да обърне компанията от non profit към 100% profit. Цялата ръководствена структура на OpenAI е абсолютно безумна.

Да уволниш CEO-то без да съобщиш на акцонер, който притежава 49% е ужасна глупост, което пък говори за хора без опит и сега ще барат дедовия дето се вика.
 
Бордът смята, че AI се развива с твърде бързи темпове и се загърбва безопасността, затова уволниха Алтман.
Смешката на седмицата 😃

ТЛДР: цялата работа е заради секс скандал.
 
Т.е. ако са искали да забавят темповете - постигнаха обратен резултат.

Ако трябва да спекулирам борда уволни Сам, защото иска да обърне компанията от non profit към 100% profit. Цялата ръководствена структура на OpenAI е абсолютно безумна.
Не е нужно да се спекулира. Достатъчно е да видиш кой е в борда и какви пререкания е имал с Алтман в миналото. Не става въпрос за пари. Относно забавянето на темповете, и да има такова ще е незначително, което е добре. Аз съм за развитие възможно най-бързо, докато още не се е самозаличила човешката цивилизация заради собствената си простотия.
 

В този пост две неща са ми достатъчни. CNN и Kara "Peak Woke" Swisher.

Харесвам я като журналистка и редовно слушам един от подкастите й (все още има сравнително остър ум), но напоследък е много далеч от реалността. Поне що се отнася технологичните компании.

Подкаста е интересен. Препоръчвам го. Тя е дружка с друг мой любимец Scott Galloway. https://podcasts.apple.com/us/podcast/pivot/id1073226719
 
Елон ще го духа до 10-тина години, само Twatter-а ще му остане като его-буустинг инструмент.

В Тесла в момента да се инвестира е голям автогол - цената на анкциите им няма абсолютно никаква възка с реалността, нито с приходи, нито с печалби, нито с нови иновативни продукти, нито със стабилно разширяване на уменията им да произвеждат автомобили масово.

Той имаше едно голямо предимство пред другите компании - влезе all-in в технологията на електрическите автомобили, докато големите играчи си бяха 99% съсредоточени още в бензиновите си модели. Сега палачинката се обръща - всички големи автомобилни компании които са 10-100 пъти по-ефективни в умението си да произвеждат автомобили на конвейр, го настигат откъм електрическите технологии и веднъж хванат ли го, той нявма как да навакса, а това е само въпрос на време вече. След 5-10г. когато марките които знаем от 90-те години като най-най изкарат своите масово произведени електрички, Елон ще се удави в конкуренция, която ще изкарва по-евтини и бързо-сглобяемни автомобили от него и акциите ще паднат 90%. Пътево тук сте го чули.

Същата работа и със сателитния му интернет - засега има предимство, защото е пръв на пазара, но вече големите конкуренти почнаха да инвестират в това да му намалят маркет шейра, и е въпрос на време преди това да стане, което ще бутне едно 40-50% от приходите на Space-X.

Twatter няма да го коментирам, там е просто въпрос на време преди да останат само политическите измети на света, от които никой не може да спечели пари. :) Елон никога няма да бъде по-богат, отколкото е в момента, а до 5-10г. ще е доста по-бдеден, тогава ще си тролва само Амбър Търд. :)
 
  • Like
Реакции: Sky
Елон ще го духа до 10-тина години, само Twatter-а ще му остане като его-буустинг инструмент.

В Тесла в момента да се инвестира е голям автогол - цената на анкциите им няма абсолютно никаква възка с реалността, нито с приходи, нито с печалби, нито с нови иновативни продукти, нито със стабилно разширяване на уменията им да произвеждат автомобили масово.

Той имаше едно голямо предимство пред другите компании - влезе all-in в технологията на електрическите автомобили, докато големите играчи си бяха 99% съсредоточени още в бензиновите си модели. Сега палачинката се обръща - всички големи автомобилни компании които са 10-100 пъти по-ефективни в умението си да произвеждат автомобили на конвейр, го настигат откъм електрическите технологии и веднъж хванат ли го, той нявма как да навакса, а това е само въпрос на време вече. След 5-10г. когато марките които знаем от 90-те години като най-най изкарат своите масово произведени електрички, Елон ще се удави в конкуренция, която ще изкарва по-евтини и бързо-сглобяемни автомобили от него и акциите ще паднат 90%. Пътево тук сте го чули.

Същата работа и със сателитния му интернет - засега има предимство, защото е пръв на пазара, но вече големите конкуренти почнаха да инвестират в това да му намалят маркет шейра, и е въпрос на време преди това да стане, което ще бутне едно 40-50% от приходите на Space-X.

Twatter няма да го коментирам, там е просто въпрос на време преди да останат само политическите измети на света, от които никой не може да спечели пари. :) Елон никога няма да бъде по-богат, отколкото е в момента, а до 5-10г. ще е доста по-бдеден, тогава ще си тролва само Амбър Търд. :)

Тесла - днес излезе доклада от ЕС и те са единствената авто компания в Европа, която удвои своя пазарен дял през октомври. :) VW също се представят добре.

SpaceX е монопол в индустрията за изнасяне на товар в орбита.
- 10г. години след като приземиха и преизползваха първия си орбитален бустър с Falcon 9. все още никой друг не може да повтори този резултат. Нито държавна, нито частна институция. 10 години ...
- Всички купуват билет за автобуса от тях. Дори въпросните конкуренти. :)
- Т.е. те са минимум с 10г. напред.

Starlink също на практика държи глобален монопол що се отнася сателитен Интернет.
- Половината сателити в орбита са техни. 50% от всички сателити, не само телекомуникация. Като процента се увеличава на седмична база, а скоро и на дневна.
- Starship SH много скоро ще може да работи до ниските орбити. Това е най-мощната ракета правена някога и ще бъде преизползваема.

Twitter беше грешка, но с или без тези $43 милиарда реално е все тая. Само в Tesla обема в пазарното движение на дневна база понякога е толкова. Това им е капитализацията към днешна дата.
- SpaceX $500 милиарда.
- Тесла $800 милиарда.
- Starlink засега около $4 милиарда.

Twitter е все едно аз да отида да си купя кола за 100,000лв. и да я тотална на първата седмица без да имам застраховка. Незначителна покупка.
 

Горе