Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

blackout8

Well-Known Member
Пазарът на интернет реклама в България започна да отчита сериозен темп на ръст. След увеличението за 2011 г. в сравнение с 2010 г. от едва от 4,1%, за 2012 г. в брутни обеми продажбите на онлайн реклама бележат значителен растеж от 25,1%.

Това е накратко изводът от независимото проучване на приходите от интернет реклама, проведено от Ipsos България по инициатива на IAB България. Данните бяха представени в рамките на третото издание на IAB Форум България.

Компаниите, участници в проучването, са оповестили брутни продажби на онлайн реклама, по тарифни цени, на стойност 45,36 млн. лева за 2012 година. Година по-рано инвестираната в реклама в българския интернет сума е била 36,2 млн. лева при приравнени данни за участниците в излседването за тази и миналата година.

Структурата на брутните обеми по типове реклама остава непроменена спрямо 2011 г. Дисплей рекламата продължава да е най-разпространеният тип интернет реклама на българския пазар. Тя стабилизира своите позиции с 88% от общия обем, възлизащи на приблизително 40 млн. лева.

През 2012 г. мобилната и видеодисплей реклама общо съставят около 3% от дисплей рекламата. Въпреки че техният дял леко се увеличава спрямо 2011г., те продължават да бъдат слаборазпространени на пазара.

На второ място рекламодателите предпочитат рекламата “на клик”, която покрива 6% от пазара. За този тип реклама докладваните обеми не покриват сумите, генерирани от Google и Facebook, а само основни рекламни мрежи. Рекламите в обяви и справочници съставляват едва 1% от описаните приходи за периода.

За 2012 година в абсолютни стойности нарастват всички видове онлайн реклама. Все пак нарастването на приходите в левове е най-голямо при дисплей рекламата, която привлича с 1/4 повече брутни продажби от 2011 г.

Категорията “Други” се увеличава почти двойно - с 88%, което е знак, че пазарът на онлайн реклама в България се диверсифицира и в него навлизат нови типове реклама, некатегоризирани досега, твърдят от IAB. Участниците в проучването докладват за нарастване на общите брутни приходи с малко над 9 млн. лева за разглеждания период. Почти 8 млн. от тях се причисляват към дисплей рекламата. В абсолютни стойности след нея се нареждат рекламата “на клик” с прираст от 80 хил. лева и тази в обяви и справочници с 40 хил. лева. Другите типове реклама се увеличават с 98 хил. лева през 2012 г.

Делът на мобилната дисплей реклама нараства до 1,2% от дисплей рекламата спрямо предходната година. В абсолютни стойности приходите от нея се повишават почти 6 пъти – от 85 179 лева през 2011 г. на 578 940 лева през 2012 г.

Приходите от видеодисплей реклама нарастват по-бавно от тези на дисплей рекламата като цяло и затова делът на първата от втората намалява от 2% на 1,79%. Все пак в парична стойност видеодисплей рекламата бележи растеж. През 2011 г. брутните приходи от нея са 644 146 лева, а през 2012 г. са в размер на 717 848 лева.

Най-висок дял от общите брутни приходи – 16%, се покриват от рекламодателите от развлекателната индустрия, въпреки че средните приходи от нея през второто полугодие на 2012 г. са по-ниски от тези през първото полугодие. Голям принос в тази индустрия имат компаниите за залагания и телевизиите, отчитат от асоциацията.

На второ място са рекламодатели от сферата на потребителските стоки, на които се падат 15% от общите приходи, или 6,7 млн. лева. Най-рекламираните стоки в тази индустрия са хранителните стоки и напитките, козметиката и лекарствата.

На трето място се подреждат рекламодателите от сферата на финансовите услуги с 12% и 5,5 млн. лева, а всички останали браншове са с дял от под 10%. Трите най-големи индустрии обхващат цели 42% от общия пазар на интернет реклама.

Линк - http://www.investor.bg/novini/261/a...iia-s-25-bruten-ryst-prez-2012-godina,147784/
Специално за анти феновете на инвесотра, http://www.dnevnik.bg/tehnologii/20...eklamata_v_bulgariia_raste_s_251_prez_2012_g/

Да ме прощават админите, но намерих никъде тема/статия по въпроса!
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Куул, сори премести я. Абе именно заради батаците и ръста реших го пусна :)
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Може да е батак, но интернет рекламата е доста подценена в сравнение с тази по телевизията. А силните брандове успяват да изцедят всичко от обстановката и да наложат и рекламират продуктите си. Тези, които рекламират активно онлайн вече затварят с една обиколка останалите.
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Да прав си колега, не знам за вас но сякаш се пръкват нови инфо сайтове и не само, имам усещането, че се засилва конкурнецията в тази индустрия
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Да прав си колега, не знам за вас но сякаш се пръкват нови инфо сайтове и не само, имам усещането, че се засилва конкурнецията в тази индустрия

Ние имаме възможност да започнем за работим заедно някой ден :), новите имат бая път да извървят. Хубавото в онлайн бизнеса е, че не е важно кой има повече пари, а кой е по - находчив, бърз и креативен. Разбира се пари също е добре да има :)
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Нещо не те разбрах в първото изречение, иначе да прав си това е силата на предприемача да преследва новата бизнес възможност, въпреки оскъдността на ресурсите, но пък продукта му е представен по един нов и в повечето случаи много по качествен подход, задоволяващ по-добре потребностти :)
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Нещо не те разбрах в първото изречение, иначе да прав си това е силата на предприемача да преследва новата бизнес възможност, въпреки оскъдността на ресурсите, но пък продукта му е представен по един нов и в повечето случаи много по качествен подход, задоволяващ по-добре потребностти :)

Имах предвид, че все някой ден потребителите в този форум ще разберем, че да се преборим с картелите в ИТ бизнеса, ще започнем да работим като екип, а не всеки да се бори за трохите, които остават.. след тях
 
От: Интернет рекламата в България с 25% брутен ръст през 2012 година

Имах предвид, че все някой ден потребителите в този форум ще разберем, че да се преборим с картелите в ИТ бизнеса, ще започнем да работим като екип, а не всеки да се бори за трохите, които остават.. след тях

Да така си е, кооперативност и интегрираност, е решението. В една друга тема точно това с хепите, говорихме по линия на проблемите на Вискяра за земеделците.

П.С. Няма да е първия път в които сме говорили за създаване на реклама борса с ясни и точни изисквания и стандарти, но явно все още не е дошъл момента :)
 

Горе