От: Какви вградени иструменти за SEO в уебсайт
Човъркам по една моя CMS система, и ми се ще да добавя инструменти за SEO, но не съм много на ти в областта.
По темите из форума се говори за това, явно има нужда.
Искам да събера мнения по въпроса какви вградени инструменти за SEO очаквате да има в един CMS, които да помагат на SEO-тата в по-доброто представяне на уебсайта?
Система, която се нуждае от допълнителни добавки за да се подобри SEO-то са системи, който трябва да се избягват. В много редки случай се налага да се правят промени по ядрото на системата, за да може тя да работи правилно (както е създадена) с някакво допълнително инсталиране разширение. В случаите в който имате такова разширение, което се нуждае от модификация по ядрото, то трябва въпросното разширение да си върви с модификацията (обикновено му се вика плъгин), ако няма такова то тогава трябва да се бяга от въпросното разширение, въпреки всички е хубаво да се прочете, точно какво ще се промени, понеже има експерти пишат плъгини за разплащания, оставяне на отзиви и кво ли не, който могат да ти създадат повече проблеми от колкото друго. Разширенията, който обикновено създават проблеми са разширенията за SEO на сайта.
Колкото по - силна и мощна е дадена система за управление на съдържанието, толкова по - лесна за оптимизиране е тя. Оптимизацията не е нещо стандартно и за всеки един дизайн, дейност, тема, ниша и кво ли още не оптимизацията може да има най - различни форми. Правилното оптимизиране е човек с познания по програмиране да седне и да я оптимизира. Не говоря за оптимизатор без грам програмни познания, понеже той тогава не познава механиката на работа на цялата система и дори и да знае правилата то пак все едно нищо не знае.
Общо взето такива разширения за подобряване на SEO-то на сайта се супер излишни. Първото е шаблона, той е 80% от SEO-то на CMS-от. Следващите 20% се разпределят по следния начин:
- Структура на сайта - 5% (Да е максимално сбита и съкратена. Колкото по малко линкове има сайта вътре в себе си, толкова по добре. Ако можеше целия сайт да е само с един линк и да е полезен, колкото онлайн магазин с 10k продукти, щеше ад е идеално, ама уни нестава.)
- Съдържание в сайта - 5%
- Заглавия на всяка страница - 5% (Трябва да се уникални, да не се повтарят, да имат общо с контент, да са поставени в правилния таг и да са структурирани правилно)
- Мета описания на всяка страница - 5% (Това не е особено важна част от SEO-то, тук трябва да се гледа да не се повтарят едно с други, да не се повтарят със заглавията и да са уникални разбира се и да имат общо с контента)
Няма друго съществено важно onpage SEO-то на сайта.
ПП -> За да не се появят псевдо експерти, който да ми казват че слагам само 5% за съдържание в сайта, ще кажа че не говоря за контент (статии, писания, картинки и други), ами говоря за релации, обожначаващи тагове, спазване на стандарти, защитаване на авторското право и други синтаксисни благинки (който пак приспадат към шаблона и изцяло към шаблона, понеже не зависят от CSM-то).
Самото съдържание в сайта е изключително важно значение за позициониране на сайта ви. Може би съдържанието в сайта е едно 90% от цялостното SEO, погледното в общ план. Ако имате качествени текстове и уникални (най - важното), то дори и да сте казали на гугъл да не ги индексира и да не ги поглежда изобщо, той ще ги има предвид и ще ви класира.