Какво предстои за Tesla

имате ли инфрасктрктура за зареждане?
Питаш ме дали има чардж станции ли?
В "града" дето е с ~11к души има 5. На мапса излизат доста в района, но по магистралите няма.
 
Не мога да го разбера
Виж Car life by Dani каналът в тубата. Той си докара преди няколко месеца модел 3 (което не знам защо всички му викат М3, с което то няма нищо общо).
Субсидиите мисля, че важат само ако регистрираш колата там. В противен случай си цакаш цялата сума, а тя май е над 45 еврака за най-смотания модел 3. Малко наизуст говоря, може и да бъркам.
 
Питаш ме дали има чардж станции ли?
В "града" дето е с ~11к души има 5. На мапса излизат доста в района, но по магистралите няма.
Ами не е много уредено. Също така тръгнеш ли да пътуваш повече от прехода на батерията, почваш да мислиш схеми (най-умната стратегия е смяна на батерията, дето съм чувал).

Тази технология е нова и се развива добре, но им трябва пробив в батериите, там лежат още в миналия век. По-зелено ще бъде ако хората тръгнат пеш или с колела, по-здравословно също.
 
Ами не е много уредено. Също така тръгнеш ли да пътуваш повече от прехода на батерията, почваш да мислиш схеми (най-умната стратегия е смяна на батерията, дето съм чувал).

Тази технология е нова и се развива добре, но им трябва пробив в батериите, там лежат още в миналия век. По-зелено ще бъде ако хората тръгнат пеш или с колела, по-здравословно също.
Не спорим, ама се предполага, че си си направил сметката преди да изсипеш некви хиляди евра.. а не след 5 месеца.. ми то не е удобно.
Мисля, че зеленото не е основен фактор (все още) при избора да минеш на ел.
Иначе тук вело инфраструктура е топ, масово се ползва и си джиткат аз също обикалям с едно е-байкче. :)
 
Виж Car life by Dani каналът в тубата. Той си докара преди няколко месеца модел 3 (което не знам защо всички му викат М3, с което то няма нищо общо).

Ние бяхме на косъм да си купим преди няколко години с подобна цел. Аз не ставам ама исках да правя жената на инфлуенсър. Хубава жена + хубава кола = $$$ :love:.

Обаче колкото и да смятах все излизаше прекалено скъпа играчка за да си играеш на инфлуенсър. Youtube отнема 3-4-5 години супер редовно публикуване и трябва да имаш отлична продукция за да правиш сериозни пари.

Та парите за Tesla ги вкарахме в TSLA. Най-доброто решение, което някога съм правил... Дори след този спад пак има за почти една Тесла отгоре.

Прекрасен пример за тестът Маршмелоу и корените на самоконтрола. Delayed gratification...

След още 5-6г. TSLA ще е с капитализация от $4т. може и доста по-рано. Преди Украйна чукнаха $1т за първи път.

Субсидиите мисля, че важат само ако регистрираш колата там. В противен случай си цакаш цялата сума, а тя май е над 45 еврака за най-смотания модел 3. Малко наизуст говоря, може и да бъркам.
Точно. За това мисля, че въртят схеми със старите автомобили.

Ами не е много уредено. Също така тръгнеш ли да пътуваш повече от прехода на батерията, почваш да мислиш схеми (най-умната стратегия е смяна на батерията, дето съм чувал).

Тази технология е нова и се развива добре, но им трябва пробив в батериите, там лежат още в миналия век. По-зелено ще бъде ако хората тръгнат пеш или с колела, по-здравословно също.

Батериите се развиват много бързо и изобщо не са в миналия век. За последните няколко години цена за kWh падна над 90%. Също цъкни за LFP клетките на Тесла.
 
Батериите се развиват много бързо и изобщо не са в миналия век. За последните няколко години цена за kWh падна над 90%. Също цъкни за LFP клетките на Тесла.
Разбирам, че имаш олтар с образа на Илон, ама чак пък батерии на тесла, айде по-леко. Хубави са тези батерии, но все пак са същото. Въобще не говоря за литиева или оловна технология за батерия. Двете технологии вършат някаква работа но лимита им за мен е персонални устройства. Супер кондензаторите може би биха били разумна алтернатива, също така имат много по-малко вреди на планетата от гореспоменатите батерии. Най-добрата батерия за момента знаеш ли коя е? жокер ползва потенциална енергия.
 
Разбирам, че имаш олтар с образа на Илон, ама чак пък батерии на тесла, айде по-леко.

След Китай в момента те са най-големият производител на батерии в света. Или греша?

2020 - 2021 са произвели 1 милион клетки. Като Panasonic им е основен партньор и наскоро сключиха сделка за 4680 клетките.

Само Берлин и Остин днес са с общ капацитет 200GWh с планове за разширение до 500GWh. За сравнение VW планира фабрики с 240GWh -> за 2030г. :eek:

Хубави са тези батерии, но все пак са същото. Въобще не говоря за литиева или оловна технология за батерия. Двете технологии вършат някаква работа но лимита им за мен е персонални устройства.

Иди кажи на всички ръководители на проекти, че лимита на батериите е персонални устройства за да не си губят времето.

Супер кондензаторите може би биха били разумна алтернатива, също така имат много по-малко вреди на планетата от гореспоменатите батерии. Най-добрата батерия за момента знаеш ли коя е? жокер ползва потенциална енергия.
Едно е да направиш прототип съвсем друго е произвеждаш в огромни количества. Много сме далеч от супер кондензатори и горивни клетки що се отнася до масово използване.

Нещо, което много компании разбират по трудния начин. Визирам отчета на Rivian от вчера, отчета на Lucid малко преди това и драмите покрай Nikola Motors .
 
След още 5-6г. TSLA ще е с капитализация от $4т. може и доста по-рано. Преди Украйна чукнаха $1т за първи път.

Хаха, ми що не ипотекираш жената, апартамента и колата. :eek:
Четеш анализи и ти като онзи с 1 млн долара за биткойн.

А реално трябва да се надявате, че ще закрепи тоя 1т, че доколкото виждам VW вече се нарежда доста добре в новата мода.

Пък понеже включваш Бъфет отвреме навреме, бе да те питам той що е толко прост и не е инвестирал в тесла? :)
 
Значи, мога да кажа мойте лични наблюдения с тесла с !, Ако вартите много километри и сте от софия или пловдив на 100% си заслужава но с безплатен супер чарджер задължително!

Ако сте от провинцията като мен е малко по зле положението понеже само кауфланд имат зарядно 50-тка и там става вече гъч (скапаните зоета хахахха) за зареждане пълен заряд 90мин (380км) тесла с 90д, чакал съм 3 часа хахах но правиш разходки в това време или играеш мач вземате някой приятел и после те оставя пак на зарядното! В домашни условия на нощна енергия е добре, но ако сте в блок да речем...

Но за пътувания в чужбина майко мила кеф безплатно обикаляне на европа (скапания ковид само да го няма)

Байбек задължително тесла S = 90 000 лв. някаде голямата батерия 90 или 100д/ на тесла чарджарите 40мин. пълен заряд (до 90% зареден някой го държат на 80%)

Чакам си аз cyber tracka :) но с догета да го купя хахах
 
Screenshot_2022-03-11 Какво предстои за Tesla.png
Извинявай, но си мисля че си въздух под налягане. Това, че някой произвежда батерия не значи, че технологията става негова.
Да хората ги ползват, защото няма алтернатива. Това не ги прави по-ефективни нали. Същото е и със соларките, имаме едни 20-30% ефективност, ама ще ставаме зелени. По третото, по-тесногръди постове можеш ли да пускаш?
ПП Нали се сещаш, че на света има и други неща освен фондови борси и отчети на компании.
 
Хаха, ми що не ипотекираш жената, апартамента и колата. :eek:

Защото не живея на кредит. Нямам даже стоков кредит, защото чрез портфолиото мога по всяко време да дръпна пари с годишна лихва под 1.5%. ;) Ако стане голямата криза тогава ще се възползвам.

Четеш анализи и ти като онзи с 1 млн долара за биткойн.

Не съм от феновете на BTC и не знам защо даваш това сравнение.

А реално трябва да се надявате, че ще закрепи тоя 1т, че доколкото виждам VW вече се нарежда доста добре в новата мода.

Това за VW го слушаме вече 2-3г. Преди беше, че EV никога няма да замести ДВГ.

Пък понеже включваш Бъфет отвреме навреме, бе да те питам той що е толко прост и не е инвестирал в тесла? :)

Личи си, че не си чел биографията му.

Бъфет не инвестира в бизнеси, които не разбира. Неговата философия е да купуваш компании, които разбираш за да можеш да ги оцениш правилно.

Позициите на Berkshire в tech са едва от последните години. AAPL е 47% от фонда му и е от 2016г. много след бума на компанията.

Виж файлът 23029
Извинявай, но си мисля че си въздух под налягане. Това, че някой произвежда батерия не значи, че технологията става негова.

4680 е патент на Тесла. Както и най-модерният и ефективен метод за извличане на литий. Или пак греша?

Да хората ги ползват, защото няма алтернатива. Това не ги прави по-ефективни нали.

Е как да не са по-ефективни? В момента всички модели на Tesla имат по-добра ефективност на батерията като тегло/капацитет спрямо конкурентите си. Или не е вярно? И това е със сегашните батерии 2170 и 18650, не с 4680.

Същото е и със соларките, имаме едни 20-30% ефективност, ама ще ставаме зелени. По третото, по-тесногръди постове можеш ли да пускаш?

Не разбирам от соларни панели и не мога да дам мнение.

ПП Нали се сещаш, че на света има и други неща освен фондови борси и отчети на компании.

С това си изкарвам голяма част от хляба. Темата е за Тесла като автомобил и като компания, а в това число влиза нейната оценка като такава.


Вижте никого не карам да купува Тесла. Това са просто моите наблюдения на база факти.
 
Последно редактирано:
Личи си, че не си чел биографията му.

Бъфет не инвестира в бизнеси, които не разбира. Неговата философия е да купуваш компании, които разбираш за да можеш да ги оцениш правилно.

Ти па си много убав. :D
Ми кво мислиш за инвестицията му в BYD (което същевременно мачка теслата в Китай, доколкото съм видял.
Старчето просто няма да вкара пари в надценена компания като Tesla. А тя е такава през цялото си съществуване реално.

Защото не живея на кредит. Нямам даже стоков кредит, защото чрез портфолиото мога по всяко време да дръпна пари с годишна лихва под 1.5%. ;) Ако стане голямата криза тогава ще се възползвам.

Е ако си толко силно вярващ, че тази компания ще струва х5 след по-малко от 5 години мисля, че си заслужава да направиш компромис.

Не съм от феновете на BTC и не знам защо даваш това сравнение.

Сравнението е, че секви идиоти пишат щуротии от сорта на btc ще стане 1 млн, а тесла -> 4 трилиона за 5 години и т.н.
Една и съща глупост.
На пръв поглед изглеждаш умно момче, ама тоя период 2020-2021 много ти е замотал главата и леко си избягал от реалността. :)
Ама има и по-зле от теб в това отношение, ама явно се е обидил от истината човека и вече не коментира нищо по темата. Ще чака следващия бичи период да се върне на бял кон и да каже, че е направил 30% all time gains и е много доволен, както и че никога няма да харчи тези пари. :eek:
 
4680 е патент на Тесла. Както и най-модерният и ефективен метод за извличане на литий. Или пак греша?
4680 е тип батерия АА също :) това не е технология. Някой е решил че иска да прави цилиндри с размер диаметър 46мм и височона 80мм не горави нещо уааааауууу, а да и после го е патентовал. Технологията липсва. И да Тесла дават много за разработки и това е добра стратегия. Все още обаче няма някакъв голям успех, освен в борсата ;-) ама там не следя.
Темата е за Тесла като автомобил и като компания, а в това число влиза нейната оценка като такава.
Да и тук мнозинството от хората твърдят, че не сме дорасли като инфрасктура и общество за този вид превозни средства. Да чакам 2ч да ми се зареди колата, не мерси. Да чакам 40мин да ми се зареди колата, не мерси. Да мина само 380км с едно зареждане и да мисля планове къде да заредя... не мерси. ДВГ имат огромното предимство, че имат изградена инфраструктура. Това е век да кажем. Някой ден се надявам да заменим ДВГ, ама все още тези колички служат само и единственно за гъзария.
 
Някой ден се надявам да заменим ДВГ, ама все още тези колички служат само и единственно за гъзария.
Аз лично ще карам ДВГ, докато не ми стане по-трудно да го ползвам, отколкото нещо друго (не казвам, че ще е електричка).
И се надявам да стане преди 2050та....
 
Ти па си много убав. :D

Е убав съм си :D.

Ми кво мислиш за инвестицията му в BYD (което същевременно мачка теслата в Китай, доколкото съм видял.
Старчето просто няма да вкара пари в надценена компания като Tesla. А тя е такава през цялото си съществуване реално.

Гледай сега. Berkshire имат $330.95B. Купили са BYD за $232m. Какъв % от фонда е това? Около 0.07%.

Демек все едно аз да си купя BYD за $140 :D.

Това е същото като да кажеш, че Blackrock са смотаняци, защото току що загубиха $170B понеже рискуваха и купиха руски активи малко след като започна вонйната. Техните фондове мисля бяха над $10T. Капчица в океан.

При такива огромни фондове е нормално някакъв % да отива за рискове. Това на практика си беше "buy the dip!" :D

Аз не смея да купувам китайци BYD, NIO. Не мога и там да следя какво става, пък и е трудно зареди преградата за информация, която имат.

Е ако си толко силно вярващ, че тази компания ще струва х5 след по-малко от 5 години мисля, че си заслужава да направиш компромис.

Двоен левиридж? Не, благодаря. Ти защо не теглиш за HIMX?

Сравнението е, че секви идиоти пишат щуротии от сорта на btc ще стане 1 млн, а тесла -> 4 трилиона за 5 години и т.н.
Една и съща глупост.
На пръв поглед изглеждаш умно момче, ама тоя период 2020-2021 много ти е замотал главата и леко си избягал от реалността. :)
Ама има и по-зле от теб в това отношение, ама явно се е обидил от истината човека и вече не коментира нищо по темата. Ще чака следващия бичи период да се върне на бял кон и да каже, че е направил 30% all time gains и е много доволен, както и че никога няма да харчи тези пари. :eek:

Ще поживеем, па ще видим. Ако след 1-2г. FB има 50% лошо ли е?

4680 е тип батерия АА също :) това не е технология. Някой е решил че иска да прави цилиндри с размер диаметър 46мм и височона 80мм не горави нещо уааааауууу, а да и после го е патентовал. Технологията липсва. И да Тесла дават много за разработки и това е добра стратегия. Все още обаче няма някакъв голям успех, освен в борсата ;-) ама там не следя.

Факт, че е тип батерия. Това не променя нещата, че в своята част на пазара нямат конкуренция.

Да и тук мнозинството от хората твърдят, че не сме дорасли като инфрасктура и общество за този вид превозни средства. Да чакам 2ч да ми се зареди колата, не мерси. Да чакам 40мин да ми се зареди колата, не мерси. Да мина само 380км с едно зареждане и да мисля планове къде да заредя... не мерси.

Можеш да минеш 600км вече. Горе-долу толкова ми е пробега и на Акорда с 50-100км отгоре... А ако имаш суперчарджър по пътя ще заредиш 300км за 15 минути. Колкото да спреш да починеш и без това на определено време трябва да почиваш по толкова.

ДВГ имат огромното предимство, че имат изградена инфраструктура. Това е век да кажем. Някой ден се надявам да заменим ДВГ, ама все още тези колички служат само и единственно за гъзария.

Такава е ситуацията в България и това е факт. На други места не е така.
 
Факт, че е тип батерия. Това не променя нещата, че в своята част на пазара нямат конкуренция.
Че и ДВГ в своята част на пазара няма конкуренция, ама ти си се хванал да проповядваш за Тесла. Да готини са, имат потенциал, ама ти прекаляваш малко с поклоните.
ПП в момента и въглищата нямат своята алтернатива в Марица Изток ;) та всичко е относително спрямо контекста.
 
За тесла не е така! Тука софия и пловдив са празни суперчарджерите!

Да де ама колко броя са? Мислиш, ли че ми се бие път по 60 мин от единия край на София до другия за да заредя? А като ходя в провинцията? :)

Аз цедя времето до магазини да не ходя ти искаш 1 час в задръстване да кисна :D.

Че и ДВГ в своята част на пазара няма конкуренция, ама ти си се хванал да проповядваш за Тесла. Да готини са, имат потенциал, ама ти прекаляваш малко с поклоните.

Не ги проповядвам. В момента нямат конкуренция в своя сегмент луксозен електрически седан и SUV. А конкуренцията идва от 5г. насам. Пак поправи ме ако греша.

В Европа ДВГ няма да се произвежда след 2035г. Нямам какво повече да кажа.
 
Гледай сега. Berkshire имат $330.95B. Купили са BYD за $232m. Какъв % от фонда е това? Около 0.07%.

Доста неуспешен опит да отклониш въпроса ми. :)
С тия пари са закупили 225 млн акции. и държат процент от компанията. И процента, койтос и дал е от момента на закупуване, сега е друг.
Нищо общо с "Бъфет не инвестира щото не разбира". :)
Бъфет инвестира в очакван растеж, това че Тесла е "чудото" на десетилетието с нереалната си оценка е отделен въпрос.
 
Доста неуспешен опит да отклониш въпроса ми. :)
С тия пари са закупили 225 млн акции. и държат процент от компанията. И процента, койтос и дал е от момента на закупуване, сега е друг.

Сега е едва 1.7% от фонда и държат само 7.7% от BYD.

Нищо общо с "Бъфет не инвестира щото не разбира". :)
Бъфет инвестира в очакван растеж, това че Тесла е "чудото" на десетилетието с нереалната си оценка е отделен въпрос.

Или е пропуснал влака за 50х с една компания, наваксал е с информация по темата и иска част от пая покрай EV? Няма лошо и не го прави по-малко гении.

Също както с АAPL. От 2016 до сега са ти около 420%. И то на много по-голяма сума от BYD.

Никога не съм твърдял, че TSLA ще ти даде 10х или 20х в близките 5г. Но според мен ще има поне 4х.
 

Горе