Как да бъдем конкурентни.

Federal

Active Member
Най-важното нещо, с което може да бъдем различни от конкурента е нашата клиентоориентирана политика.
Какво означава това?
За разлика от нашия пряк конкурент, който единствено "играе" на пазара с цени, ние ще обърнем внимание на следните неща:

Обвързваме клиента със стоката.
Клиент прави поръчка на часовник, след 3 дни часовника му пристига. Ние получаваме потвържение за плащане.
Предварително изготвяме е-писмо с неговите данни и изпращаме на неговият адрес с прилежащ за това текст:
Здравейте г-н Иванов, вашият часовник модел dh1 има гаранция от 2 години. За ваше спокойствие, ви изпращаме адресите на поддържащите сервизи на тази марка в България. Тук се изреждат с телефони и адреси. Вярваме, че може да ви бъдем полезни, като в бъдеще ще актуализирваме постоянно списъка за вас, който ще получавате на същят адрес, с който се регистрирахте при нас. Моля, при промяната му, да ни информирате, за да ви имаме координатите.
Благодаря за вниманието магазин за часовници BlackSteel.


Държим клиента да бъде запознат, преди да посети друго място.
Използваме възможността да предложим по най-добрият начин стоката си. Клиент посещава нашият магазин за зимни гуми Matador.
За разлика от нашият конкурент, ние му предлагаме база за сравнение, анализ и предимства. Погрешно е да го запознаваме с - За разлика от други наши конкуренти, ние не....и т.н. Предлагаме информацията по знак на степенуване:
Гумите Matador изминават 18 000 км без риск.
През тази година в Румъния, беше представен модела SnowGripPlus на открита демонстрация пред публика, а в България дебютира на 1.10.2013 год. с първото рали за сезона си в гр. Септември.
Matador произведоха 300 000 хил. гуми и един от тези модели е точно при нас!

В близост до цената поставяте Стоп банер - малък правоъгълник "модел 2012, засилен каучук, за зимни условия, цена 145 лв.

Знаем, че продаваме скъпа стока, но и клиентите не търсят евтини неща.
Конкурент Х започва акция по модел джанти Hoolo с цена 325 лв. Грешка е ако тръгнем със същият продукт на същата цена, защото това се смята за съперничество.
Ние правим следните няколко неща. Избираме модел близък до конкурента, изготвяме план и стратегия. Последивателно след него обявяваме нашата акция, която е:
Модел джанти Break с цена 345 лв.
Защо продаваме по-скъпо? Защото конкурента предлага джанта изработена от две сплави, нашата е отлята с три. Правим конкуренция на база качество. Разликата от 20 лв. ни избутва в по-високия ценови клас, но с по-ниска цена за продукта. А вие кой модел, бихте избрали?

Правим продажби на задържане.
Връщаме базата назад и виждаме кой клиент е правил поръчка преди една година за маратонки SilverPlanet.
Какво е да задържим продажбата на клиента? Това е приковаване на вниманието му.
Обръщаме се към тази таргет група клиенти и извършваме предложение към тях.
Знаем, че вече има нов модел, за който ще правиммпоръчка. Но дали да поръчаме за 10 000 лв или за 15 000, няма как да разберем, ако не направим връщане на продажбите преди. Имаме 137 клиента закупили модела маратонки през минала година и изпращаме предложението си с цел покупка на новия модел.
И какво се получава.
Иван казва, обадиха ми се да ми предложат новият модел на SilverPlanet, дали да не си го купя. Имам 10% отстъпка за лоялен клиент и 7% отстъпка за сегашният модел и стават 17%. Клиента приема предложението и прави поръчка с плащане за доставка след 2 седмици. И така, товеа го умножете по няколко, за да видите, колко клиента, ще направят покупка, още преди да сте заредили стоката при вас. След една седмица, имате 100 чифта в склада и 36 продажби преди конкурента ви да е продал нито един.


Как да привличаме вниманието на клиента.
Много лесно. Изпращаме имейл с поздрав за имени дни, празници, рождени дни, специални случаи годишнини и т.н.
Примерно аз получавам всяка година мейл от хардуербг, за това че съм рожденник и се радвам. Знам, че аз имам там регистрация и при нужда ще влеза да ги потърся.
 

Kohorta

Active Member
От: Как да бъдем конкурентни.

Полезно наистина - върви му и заглавие - Как да се отнасяме с клиентите.
Ако един магазин прави всичко това + някой други задължителни неща аз бих бил лоялен клиент.
 

icomalev

New Member
От: Как да бъдем конкурентни.

Браво за споделените знание
На мен са ми полезни и ще имат приложение
 

Горе