Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Ляля това за цената е в отговор на написаното от рампадж радо

А нещата не опират до стотинките а до ефективност и специфика на пазара - Дали ви харесва или не в БГ практиката ми показва че прозвъняването е крайно наложително и това че някой има някакви комуникационни проблеми и предпочита да не ги прозвънява е само за негова сметка.

Както написах и в по предните постове - прозвъняването намалява фалшивите поръчки до минимум - повишава оборота - редовно клиентите допоръчват когато им се обадиш - създава се доверие към магазина особено ако си уверен и успееш да предразположиш клиента когато му се обадиш - Това се изразява във много повторно връщащи се клиенти правещи нови поръчки.

Ако не сте уверени в комуникацията си с непознати не сте добре запознати със стоката която продавате и мънкате на клиентите по телефона по добре наистина не им се обаждайте защото ще получите обратен ефект.

Ако мога да интерпретирам Боб Марли ( Някои хора могат истински да се наслаждават на дъжда останалите просто се мокрят)
Дето се вика онлайн търговията е за търговци - останалите просто се мокрят
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Хайде сега... Никъде не съм казвал, че "имам проблеми с комуникацията" или нещо от сорта.

Не се пестя за стотинки, както и не продавам китайски боклуци.

Когато има нещо неясно винаги звъня и консултирам/информирам/др. клиента си.

Просто не виждам защо трябва да му звъня, за да му "потвърдя" и издиктувам поръчката след като си е получил потвърждаващ емайл. Сайта е изчерпателен, всичко е налично, доставката е ясна и така. Който няма желание да чете - негов проблем. Това не е телемаркетинг....

В продажбите имам какво да се уча, в писането на описания, функционалност по сайтовете ми и т.н. Но дори да порасна няма да карам служителите си да звънят нарочно на клиентите, ако няма съмнение за fraud...
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

От всеки голям онлайн магазин в България където съм пазарувал винаги са ми се обаждали за да потвърдя поръчката си. И за да уточним подробности по доставката. След такова обаждане дори са променяли куриера за да ми е по-удобно на мен да си получа поръчката.

Обаждането намалява лошите поръчки драстично
 
Последно редактирано:
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Хайде сега... Никъде не съм казвал, че "имам проблеми с комуникацията" или нещо от сорта.

Не се пестя за стотинки, както и не продавам китайски боклуци.

Когато има нещо неясно винаги звъня и консултирам/информирам/др. клиента си.

Просто не виждам защо трябва да му звъня, за да му "потвърдя" и издиктувам поръчката след като си е получил потвърждаващ емайл. Сайта е изчерпателен, всичко е налично, доставката е ясна и така. Който няма желание да чете - негов проблем. Това не е телемаркетинг....

В продажбите имам какво да се уча, в писането на описания, функционалност по сайтовете ми и т.н. Но дори да порасна няма да карам служителите си да звънят нарочно на клиентите, ако няма съмнение за fraud...

Абе то негов проблем, но ако има некви механизми, които да го задължат да купи стоката, след като се запознал с условията, а в случая само ние се вътрим. Във всяка бяла държава не би имало нужда от подобно обаждане, но в нашата си е наложащо.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Радо ако се беше опитал да вникнеш в това което написах по горе щеше да разбереш че прозвъняването на клиентите не е само намаляване на фрауда а увеличаване на продажбите. Но дето се вика щом си си доволен от обема на продажбите не ги прозвънявай.

А относно това коя поръчка изглежда крива ще ти кажа че последният път в който изгорях когато бях в БГ беше - от една напълно нормално изглеждаща поръчка в която бяха оставили забележка - че потвърждават поръчката и може да не ги прозвъняваме (в условията на магазина беше записано че пратки се изпращат само след прозвъняване) въпреки това звъннах но никой не вдигна - Рискувах и я пратих - съответно ударих гредата така че фрауд можеш да очакваш от всяка една поръчка.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

...или на кратко казано: Всички сме на мнение, че практиката е нелепа, само с идеята да избягваме измама, но поради ситуацията обусловена от "наложен платеж" като начин на плащане, всички го правим. Това създава усещането/вярването, че е задължително, което пък е довело до навика у клиентите, че ТРЯБВА да им се обадиш, което води до наложителността да го правим, въпреки че не искаме...
Порочен кръг, от които няма излизане ако не се промени навика за начин на пазаруване. До тогава ще има келеши, а ние ще ближем рани тук. Това е.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

...или на кратко казано: Всички сме на мнение, че практиката е нелепа, само с идеята да избягваме измама, но поради ситуацията обусловена от "наложен платеж" като начин на плащане, всички го правим. Това създава усещането/вярването, че е задължително, което пък е довело до навика у клиентите, че ТРЯБВА да им се обадиш, което води до наложителността да го правим, въпреки че не искаме...
Порочен кръг, от които няма излизане ако не се промени навика за начин на пазаруване. До тогава ще има келеши, а ние ще ближем рани тук. Това е.

:-|................
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Просто не виждам защо трябва да му звъня, за да му "потвърдя" и издиктувам поръчката след като си е получил потвърждаващ емайл. Сайта е изчерпателен, всичко е налично, доставката е ясна и така. Който няма желание да чете - негов проблем. Това не е телемаркетинг....

В продажбите имам какво да се уча, в писането на описания, функционалност по сайтовете ми и т.н. Но дори да порасна няма да карам служителите си да звънят нарочно на клиентите, ако няма съмнение за fraud...

Във всеки един ресторант повтарят поръчката на клиента. Виж например М-Доналдс... там е задължително за всеки един служител да повтаря поръчката. И ефекта повярвай ми е в плюс за фирмата. Някои от хората са редовни клиенти, познават системата на търговеца и знаят какво искат. Други обаче, поръчват "щормово"... гледат и поръчват, в края на поръчката си, те не знаят какво са поръчали => не са уверени, че го искат.

Повтаряйки поръчката, клиента може да се откаже преди "доставката" и да ти спести главоболия/подготвяне, пакетиране, доставка, връщане, бракуване, загуби защото си можел да продадеш продукта на друг клиент/.
Повтаряйки поръчката, ти казваш на клиента си "ти ми поръча това, това и това. Нали така? /-Да./ Добре, точно това и ще ти донеса, да не си казал после нещо..." Не с този тон и тези думи, но това е основната идея.

В МакДоналдс всичко е написано много изчерпателно... толкова изчерпателно, че можеш да се объркаш. Затова се повтаря.

Повтаряйки поръчката на клиенти, ти също така му показваш, че той е бил изслушан(от сайта ти), разбран (приета е правилно поръчката му) и той е ценен като клиент(получава и обаждане, за да се потвърди, че той ще получи точно това, което иска, точно където го иска... което го кара да се чувства "обгрижен") Има и други психологически аспекти, но няма да се впускам в тях...

"Който няма желание да чете - негов проблем." Ти имаш онлайн магазин, нали? Значи проблема е твой. Клиента може да си намери и друг магазин, за него е без значение. Обаче за теб всеки клиент е важен.

"Но дори да порасна няма да карам служителите си да звънят нарочно на клиентите" И точно там ще ти е грешката. Аз ако ще си правя магазин и ще наемам хора, ще е точно поради тази причина... да правят call-back. Гиганти като ebay могат да си позволят да не звънят, защото са "гиганти" и доверието им е вече изградено на глобално ниво ако щеш. Теб кой те знае?

Call-back не е извън "sales". Всичко, което е инструмент или помощно средство за увеличаване на продажбите, влиза в науката наречена "sales".

ПС1: С поста си не целя да нападна или обидя никого, просто използвах едно от мненията за отправна точка.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

ОК, няма нужда да повтаряме едно и също 100 пъти. Някои хора мислят, че така се прави - правят го. Други не го правят и така...

Общо взето @lqllqlq, с последното си мнение, изрази мнението ми по темата за обажданията.

Бих пробвал да им звъня и да ги питам "..... А нещо друго искате ли да добавите?", но съм скептичен като цяло за идеята.

Лоши поръчки винаги ще има с наложения това е ясно. Работата е да правим толкова добри, че да не ни е толкова яд за лошите и така...

Отплеснахме се от темата май...
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Това, което исках да кажа, че в продажбите не е само математика и статистики. В продажбите е 1+1+1/2=6.

А по темата->

"Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?" - Като му опреш пистолет в главата.
 

Горе