Как да задържим клиентите?

TheCrazyBastard

Well-Known Member
Как да задържим клиентите или Как да насърчим клиентите да купуват от нас отново?
Мисля, че ще е една интересна и полезна тема за всички предприемачи, развиващи свой собствен бизнес или са участници в съдружие с някой. Това е едно от направленията, на които трябва да наблегнем, за да се задържим на пазара и да бъдем конкурентно-способни. Всеки може да даде своите съвети тук, така че да ограничим възможно най-много неочакваните сътресения в конюнктурата на пазара...
 
От: Как да задържим клиентите?

Е как да ги задържим???!!! Почваме да им се правим на остроумни в директния чат, преминаваме към заядливи и накрая им се съобщава "глей ся не си ми на нивото да купуваш от мен!"...продължаваме със сентенциите, че КЛИЕНТА НЯМА ПРАВО и бил много прост, че не знаел закона за ддс-то и въобще никви закони....Отделно много яка врътка да задържим клиента е като пускаме на онлайн дюкянчетата си стоки от али експрес с около 5000% процента надценка или ако не са от али-то от некви дропшипъри маратонки и парцалки с по 20000% надценка, нищо че подобна блузка примерно в мол-а е 40лв, на сайта ще е минимум 90, да не говорим за маратонките....уникални цени!!! не че не съм си купувал от аутлет магазин навънка адидаски за 19 еур и да ги гледам в некъв онлайн кенеф тук за нова колекция намалени разбираш ли на 150лв!
Въобще много начини има да задържим клиентите и всичките по-горе са си реални историйки...мдааааа
 
От: Как да задържим клиентите?

Страхотна тема!
Наистина малко са хората които не знаят как да спечелят клиента, а да не говорим как да го задържат.
В повечето случаи хората не знаят как да се държат с клиента. Попадала съм не веднъж на такива търговци, които автоматично са ме загубили като клиент.
Лично аз имам позната,която след като напусна работата си, работодателят и фалира, защото не намери човек който да я замети и сметна ,че може да се оправи сам-е човека просто не можеше да комуникира и да печели хората,а да не говорим че загуби много от клиентите си.
П.С Говоря за печелене и задържане на клиенти лице в лице,а не в интернет пространството.
 
От: Как да задържим клиентите?

Продавайте качествен и уникален продукт или услуга.Ако са наистина такива,клиентите ще ви изчакват с дни ако не можете да им свършите работа в момента.След време ще се връщат.И ще ви препоръчват на познати.
 
От: Как да задържим клиентите?

Ще си позволя и аз да се включа. Учтивото отношение и умението да се изразява съпричастност към клиентите е от огромно значение. Независимо дали става дума за директна продажба в магазин, или преговори онлайн, вниманието е от огромно значение. Покаже ли се съпричастност към клиента, внимание към нуждите му, дори и в момента да не направи покупка, следващия път ще се върне. Ще дам и конкретен пример - в един магазин за обувки работеха две продавачки. Първата беше доста груба, дистанцирана и се отнасяше изключително небрежно с клиентите. В период от три месеца, докато работеше там, оборотът на магазина спадна с 50 - 60 %. Тя беше уволнена и на нейно място бе назначено друго момиче, което премина обучение за общуване с клиентите. Резултатите бяха показателни - клиентите не само се увеличиха, но и магазинът си създаде отлична репутация като един от най-добрите в града и оборотът им скочи двойно в рамките на половин година. Собствениците, които са ми познати, и до днес казват, че обучението на служителката, която са наели, е било най-добрата инвестиция, която са правили някога.
 
От: Как да задържим клиентите?

Ще си позволя и аз да се включа. Учтивото отношение и умението да се изразява съпричастност към клиентите е от огромно значение. Независимо дали става дума за директна продажба в магазин, или преговори онлайн, вниманието е от огромно значение. Покаже ли се съпричастност към клиента, внимание към нуждите му, дори и в момента да не направи покупка, следващия път ще се върне. Ще дам и конкретен пример - в един магазин за обувки работеха две продавачки. Първата беше доста груба, дистанцирана и се отнасяше изключително небрежно с клиентите. В период от три месеца, докато работеше там, оборотът на магазина спадна с 50 - 60 %. Тя беше уволнена и на нейно място бе назначено друго момиче, което премина обучение за общуване с клиентите. Резултатите бяха показателни - клиентите не само се увеличиха, но и магазинът си създаде отлична репутация като един от най-добрите в града и оборотът им скочи двойно в рамките на половин година. Собствениците, които са ми познати, и до днес казват, че обучението на служителката, която са наели, е било най-добрата инвестиция, която са правили някога.
За съжаление не всички собственици на магазини се вслушват в мнението на клиентите си. В един магазин за детски стоки продавачката бе ужасна, под всякаква критика. Освен никакво отношение, когато я питаш нещо, отговаряше аругантно или все едно ти казваше - гледай, взимай или си заминавай, друго няма и няма да имаме. Оплакахме се и на собственика по телефона, минахме още 2-3 пъти - отношението същото. Нито е сменена, нито има някаква промяна. Повече не стъпахме там де, няма и да стъпим.
Наистина е много важно кой наемаме и не на всяка цена да е някой близък или познат, а отговорен чужд човек, който да има страха и уважението като го стимулираме адекватно, разбира се.
 
От: Как да задържим клиентите?

Аз направих нещо малко по различно, освен доброто отношение, всеки петък ги черпим нещо сладко - бонбони или сладки. Освен това на всеки който е купил стока над определена сума даваме талон за 5% отстъпка, може да го ползва той или негов познат. По този начин завързахме доста познанства и доста клиенти се връщат.

Имам случай когато бях на далечно пътуване и ме спряха катаджии, бех без колан и се единият се смили и ми написа фиш че уж съм си забравил талона 15 лв мисля че беше, за да не ми вземат точки. Аз му дадох една визитка като написах на гърба и -5% и се подписах, чудно че същият човек дойде след 2-3 месеца и напазарува сума ти неща за да се възползва от отстъпката или може би жестът ми да е била причината.
Има начини определено.
 
Не че ми е сила продажбите, но сравнено с БГ продавачи и собственици на бизнеси( дори и банки) съм мастер да го е.а. Веднъж в ДСК ги събрах да им обеснявам как се отказва на клиент така че да е съгласен с това. Не винаги да не казвам никога( зависи от местоположението) цената е определяща. Има може би две направления по темата дългосрочен план и продажби на място. В дългосрочен план клиента е добре да асоциира преживения момент в търговския обект или при покупката с добър спомен. Зависи от цикъла на продукта може чрез имейл или обаждане да му напомнин за нас, ако е дреха или друго дребно може да поискаме емаил да им пратим касова бележка( ако закона го позволява) за да опазим природата и така ще се сдобием с емаил на който да им пращаме оферти. Зависи колко често пазаруват ще се определят честотата на офертите по емаил. В случай че продаваме кола или трактор може да им се обадим след 1-4 години и да ги попитаме как е колата/трактора искат ли да я подменят или разширяват ли бизнеса че да им помогнете. Ако говорим за момента на продажба продавача трябва да разбере от какво има нужда купувача, тогава да предложи различни продукти и от получените отговори да изгради профил за да продаде правилния продукт. Така също изграждаме или запечатваме добър спомен за преживяното. Доста бизнеси в БГ търсят консултанти а не продавачи което е супер, но не се отнасят с тях като такива. За да си консултант трябва да им се подадат съотвентите знания за предлаганите продукти. Общи линии това е.
 
Последно редактирано:
Каквито и трикове да им прилагаме, най-важното е да са доволни от продукта и от обслужването.
 

Горе