Как да подобрим интериора на магазина си?

Force

Active Member
Здравейте колеги. В тази тема говорим за физически магазини за нехранителни стоки - дрехи, обувки, аксесоари, сувенири, играчки, резервни части, фото студио, разни услуги и много други. Какво Ви харесва/привлича в определен магазин и какво Ви отблъсква? Описвам това което ми хрумва и се надявам да продължите със списъка:

- запомняща се рекламна табела(осветена и през вечерта)
- подреденост и изчистеност
- достатъчно пространство за движение
- климатизация(особено лятото е задължително)
- добре осветени и чисти витрини/щандове/рафтове/стелажи
- приятен ненатрапчив аромат от ароматизатор
- музикален фон(леко озвучаване)
- възможност за разплащане с кредитни карти
- чисто пространство около входа на магазина
- почерпка за клиентите(пр. бонбони)
- охранителни камери(може и да не са истински)
- отделна витрина с продукти на разпродажба
- рационално разположени огледала
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

На мен ми харесва да е светло и просторно вътре. И понеже съм интроверт, да не ме закачат много много докато си разглеждам :) Такива са повечето магазини по моловете, та чат пат се завъртам в някой, най-често безцелно. Също и продавачката да е майтапчийка... абе приятелски настроена.

За мен е най-добре обаче да си има сайт с всички налични стоки в него, та да знам заслужава ли си поне да бия път до там. В този случай не ми пука особено как изглежда магазина, важно ми е да го има нещото в наличност. Не обичам да се занимавам с поръчки за после и за вкъщи :) А пък да тръгна да обикалям магазини из улиците само заради спорта... уф, не е за мен.

Рекламната табела ми е все тая каква е, за мен служи само за навигация колкото да намеря магазина първия път. На витрините отвън какво толкова да им гледам? Ако хвърлям поглед вътре, за какво са ми, само да ми пречат на видимостта. Не е зле да ухае добре, а ако ще има музичка, най-добре нещо от 80-те и 90-тте :)
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Мисля, че на ниво магазини (не говоря била и по моловете, които си идват стандартизирани) сме 1/10 общо взето...

Мен ме кефят ето такива концепции: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.236006816570060.1073741831.218562134981195&type=3

- изчистено от към продукти (аз бих добавил 1-2 идеи повече асортимент и площи за излагане на продуктите де, не чак толкова)
- има демо зона (независимо какво дори дрехи да са - трябва да има къде да се фръцнеш, за да си кажеш "да тове е моето!" и да го вземеш накрая)
- "рециклирано" старо място с история - било то първи етаж в много фамилна къща в центъра, индустриално хале като това по-горе или просто значимо място свързващо се с историята на продукта ти - добавяш нещо ново към мястото, развиваш за малко/средно пари
- разбира се удобства - ако говорим за ориентиран магазин към младежта - стоянка за колела, фрии уай фай, защо не безплатна джага или флипер, дартс, за да висят при теб. Място където да поседнеш и да избереш на спокойствие.
- за по-малките и фомилно-ориентирани бизнеси истински работи гостоприемството - нищо не ти струва да заредиш един хладилник на кола и да го оставиш на видно място, покрай него да сложиш чашки, някакви бонбонки сладки, машина за кафе от тези с копченцата, 2-3 вида чай... Хората ще им направи впечатление - гарантирам ти! Нека да изхарчи 400 лева, ти да си направил 150 лева печалба и да си е взел за 4 лева нещо докато си е избирал... Още повече, че когато той си е пил едно кафе, ще се чувства задължен да си купи нещо от кумова срама, дето се вика. Много малко хора ще си излезнат без нищо в ръцете.

- задължителни неща - любезен, ненатрапчив персонал (не да те хваща от входа, а да гледа кога имаш нужда от тях и да помагат, не да пробутват (т.е. да пробутват нещо нужно за теб)), което автоматично води и до това персонала ти да е специализиран в това, което продаваш!!! Абсолютно задължително!, подходящ асортимент за ценовата група, която таргетираш - имаш продукт Х, Y ама нямаш Z... лошо, ясно е че не можеш да заредиш от всичко по 1 кашон, но трябва да има някаква среда.

По твоите предложения:
- не мисля, че табелата ти прави магазина, знам места, които табелите им са написани на ръка върху парче ламарина, но хората с години ходят при тях и си пазаруват. Някои дори нямат табели по центъра. В днешно време е важно да имаш присъствие... присъствие на улицата, в мрежата. Ако си анонимник по принцип, табелата няма да те направи по-търсен, но ако си готин човек и радваш останалите с продукта ти (магазина ти) те ще те търсят и ще те препоръчват.
- подредено и чисто - ако видиш прах по стоките би ли си взел нещо?
- може плейса ти да е 5х5, но да имаш клиантела, може да си "бутик" с 5 рокли, 4 кубчета за интериор и 15 огледала и да няма никой цял ден.
- климатизация и отопление - много ясно, искаш персонала ти да му е готино или ако ти си продаваш да не даваш парите за лекарства, няма как.. Лятото е комфорт просто, но по-добре със затворена врата и по-малко прах...
- хигиената е изключително важна, винаги преди да се отвори трябва 30 минути да се прегледа всичко, да се удари едно "пухче" за прах тук там...
- акцентирането върху продуктите може да стане както чрез позициониране в магазина, така и чрез цветове, светлина дори звуци (минаваш покрай някой щанд и там нещо писка..., що не, ще ти привлече вниманието, ако е за нестандартен продукт)
- музичка - може, ама да си платиш авторското право, нали! :D (иначе е доказано, че създава настроение и клиентите си купуват, за заведения за хранене, пиене и последващо йебане е задължително, иначе сте фалирали!)
- да, стига да те устройва - има банкомат отсреща... В България все повече хора плащат с карта, но това са предимно режийни разходи - не сме "узрели" да си купим обувки или тениска с картата..., да крием копчетата от бабата зад нас на касата в Кауфланд можем обаче...
- почерпката я коментирах горе, бонбонките са комплимент на касата, трябва нещо по-засукано...
- охрана, сот - това си е за тебе вече и твоето спокойствие - трябва си. Тук бих добавил и застраховка при що-годе надежна компания, ама да не стане така че като има наводнение и онея да дигат рамене, защото това може да затвори един микро/малък бизнес.
- ако магазина ти е "бутиков" отделен кът/стелаж/щанд/бокс за намаления би ти навредил на реномето на "премиум" магазин, ако обаче продаваш сезонни стоки буквално няма как да се оттървеш от някои от тях освен, ако не ги намалиш или раздадеш като подаръци при по-голяма поръчка.
- огледала - ако продаваш мода, ако продаваш моторни масла не ти трябва огледало на тавана....

Може много идеи да се дадат...
 
  • Like
Реакции: GunZ
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Беше много изчерпателен, благодаря ти! При моя случай е - магазин за аксесоари, големи стъклени витрини, осветени с вградени LED светлини. Стъклопакета е с кафяви рамки, понеже трябва да се съчетава със старинния дизайн на града, а стените са цвят пустинен пясък. Магазина е в старата част на града, най-много посещаван от туристи и студенти. Понеже има и местна гимназия наблизо, възрастовата граница пада до 14г. На подсъзнателно ниво магазина най-добре може да бъде запомнен чрез съчетания от три влияния - име/аромат/музика + запомняща се рекламна табела. Само дето задачата е доста трудничка, понеже не мога да нарека магазина Ocean Breeze, да сложа такъв аромат и да звучи някаква релаксираща хавайска музика... Банкомат има точно пред магазина, понеже от другата страна на улицата има голяма банка.

Онлайн присъствието е задължително - регистрация в google places, бизнес каталози, фейсбук страница, туитър, инстаграм, пинтерест и след няколко месеца - онлайн магазин.
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Външния вид /екстериор/ и вътрешния вид /интериор/ са важни, но според мен първо трябва да се насочиш към основните въпроси:
- Какво ще продаваш?
- Дали продукта ти като дейност ще ти носи необходимите доходи и каква чиста печалба ще ти остава?
- За колко време ще си възвърнеш инвестицията и дали въобще ще си я възвърнеш?
- Как ще победиш конкуренцията?
- При положение че си се насочил към ниско оборотни стоки, как смяташ да оцелееш/ план Б/?

Външния и вътрешен вид имат значение, но в търговията има едно златно правило – стоката прави оборота, оборота прави печалба, а печалбата прави собственика щастлив…

Така че ако нямаш правилния отговор на тези въпроси, архитектурното оформление на магазина ти е последна грижа....
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

В темата се предполага, че цената и вида на стоката са добри, има бизнес план и че се различаваме от конкуренцията. Инвестицията ще се възвърне в рамките на 1-8 месеца в зависимост от продажбите. В най-лошия случай - фалиране, 70% от инвестираните средства влизат обратно в джоба ми. По природа съм перфекционист и искам всичко да е максимално най-доброто. Но за българския пазар не най-доброто, а най-евтиното е от значение, затова стоката ще е такава. Именно затова ще наблегна поне на интериора да изглежда по-луксозно и изпипано.
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

За да вкараш клиента вътре, първото най-важно нещо е външния облик, витрините и аранжировката, а защо не и външна фонова музика. А за вътре си го описал много добре, като допълня, че магазинерките са също важни при предлагането на една стока
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

В темата се предполага, че цената и вида на стоката са добри, има бизнес план и че се различаваме от конкуренцията. Инвестицията ще се възвърне в рамките на 1-8 месеца в зависимост от продажбите. В най-лошия случай - фалиране, 70% от инвестираните средства влизат обратно в джоба ми. По природа съм перфекционист и искам всичко да е максимално най-доброто. Но за българския пазар не най-доброто, а най-евтиното е от значение, затова стоката ще е такава. Именно затова ще наблегна поне на интериора да изглежда по-луксозно и изпипано.

Сори, но виждам едно основно противоречие:
- Искаш да направиш добре изглеждащ магазин. В случая като гледам, искаш да направиш най -добре изглеждащ магазин. Лошо няма.
- Същевременно искаш да продаваш не най-доброто, а най-евтиното. Също няма лошо.

Но добре изглеждащия магазин по презумпция продава добри стоки. А добрите стоки са скъпи.
Както казваш ти - не са за нашия пазар.
Тогава каква е логиката да правиш добре изглеждащ магазин и да продаваш евтини некачествени стоки?

Логично е да направиш евтин магазин за евтини стоки и скъп магазин за скъпи стоки…
Просто не се връзва най-доброто с най-евтиното, такова чудо няма и няма как да има..

А отделно клиентите ти ще бъдат объркани, тези които търсят евтино, ще се чувстват неудобно в добре изглеждащия магазин, а тези които ще влязат, привлечени от добрия външен вид, ще очакват съответно качествени стоки, а ти няма да продаваш такива…

Така че успех в начинанието, дано намериш правилното съотношение…:)
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Малко не съм съгласен, защото приветлив и добре аранжиран магазин може да се направи и с малко и с много средства
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Аз така виждам евтиния и скъпо изглеждащия магазин, направен с почти еднакви средства:

- рекламна табела тип брезент с надпис "moll4eto"(наистина има такъв магазин) с разхлабена дръжка на бялата PVC врата. Изтъркан ламинат, изгорели крушки, прашни рафтове, студено бяла светлина от флуоресцентни крушки. Стъклени витрини лепени със силикон - тип аквариум, рафтове от неръждаема стомана, купени от Метро. Ученическо бюро и скърцащ стол със счупен крак, некомпетентна и нахална продавачка.

- реклама табела с издадени букви с вградено осветление. Име на магазина и мото(пр. Planeta Premium. Closer To The Stars...). PVC в кафяв цвят - в стил дърво, добре почистени външни витрини. Теракот в светъл цвят, спот крушки на тавана, излъчващи дневна светлина(жълта). Стъклени витрини с вградено лед осветление, насочено към продуктите, а не към очите на клиента. Приятен аромат и лека музика. Регулирана вътрешна температура. Бяло бюро, отгоре с лаптоп и касов апарат(без опаковки от банички и боза) + червен директорски стол. Любезна продавачка(непушач).

Първият пример е от конкурентен магазин, а вторият пример е моят магазин.
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Масова практика да привличат клиенти БГ магазините слагат ефектни надписи по витрините с фалшиви отстъпки.
Така че ако искате да сте пробивни, действайте и вие като нагли боклуци!

Force, добре си дал примера с твоя магазин, така описан интериора звучи много добре. Надявам се не ползваш селски похвати с фалшиви отстъпки :)
Утре сутрин ще има предаване точно за такива магазини в сутрешния блок на БНТ, тази вечер в новините показаха част от материала.
 
От: Как да подобрим интериора на магазина си?

Един съвет от мен- името да подсказва за естеството на магазина.
 

Горе