Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

stuklen

Well-Known Member
Тук с познати разисквахме темата. Когато се пише съдържание насочено към клиента, как се обръщаме към него на ТИ или на ВИЕ.

Етикета казва, че трябва да се обръщаме на Вие, но маркетинга казва на Ти с идеята да се скъси дистанцията.

Същото важи и за слоганите.
- "Ти избираш"
- "Важния си ти"
- и т.н.
Според вас има ли значени, клиента какъв е, краен или бизнес?
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

Зависи от бизнеса ти и таргета ти. Пробвай и 2-те, виж какви реакции има и според това си прецени.
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

Зависи. Ако публиката е младежка и продуктът е свързан със свободното време - "ти" е най-естественият избор. Ако бизнесът предполага по-формално общуване (финанси, консултации) - "Вие".

Освен това, на български формите на глаголите за 2 л., ед. число (ти), както и за 1 л., мн. ч. (ние) и 2 л., мн. ч. (вие) могат да имат обобщаващо значение и да се използват не за конкретни хора, а да се отнасят до "всеки, който и да е, всички".

Например, ето как се превежда на български началото на известния монолог на Хамлет:
To be, or not to be, that is the question
Да бъдеш или не — туй е въпросът. (Гео Милев)
Да бъдеш или не? Туй е въпросът. (Валери Петров)
Да бъдем или не - това се пита. (Александър Шурбанов)
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

И аз така смятам, че клиентската група определя това правило.
Някак си не ми се струва клиентите да са ти хора занимаващи се с бизнес ти да им говориш в 2 л., ед. число (ти).
Най-добър отговор ще дадат хората в областта на имиджовия маректинг.
Идеята ми е да се получи дискусия по темата, а не това какво ми трябва на мен, а и може би ще е полезно и за копирайтърите.
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

С скрмония ми опит мога да кажа, че няма значение. Зависи от човека насреща ти.
Всеки различно и някои се дразнят като почнеш на Вие
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

Ако говорим за онлайн магазин - в информационните текстове на Вие (доставка, уга-буга), в описанията на продуктите не ти трябва да пишеш за тях, пиши за продукта. В банерите избягвай също.

Ако сайта е каквото и да било друго - Вие.
 
От: Как да се обръщаме към клиентите в съдържанието

Аз обикновено се обръщм в множествено число към тях, читателите.
 

Горе