Как да се създаде мобилна стратегия за Вашия бизнес

Blinky

Owner
Как да се създаде мобилна стратегия за Вашия бизнес: Монетаризиране на мобилните приложения

Помислете първо да предложите безплатна версия на приложението си и след това дайте възможност на потребителите да решат дали искат да минат на по-убогатена версия с повече функции и съдържание. Вземете за пример широко популярната игра на iPhone – Angry Birds. Първоначалната промоция е да предложи безплатна версия, като платените абонаменти дават достъп до по-предизвикателни нива и други добавки.

Как да се създаде мобилна стратегия за Вашия бизнес: Мобилни купони

Все повече компании пускат купони през мобилните устройства, като гледат да се харесат на потребителите, много от които никога няма да се замисля за изрязване или употреба на купони. Абонирайки се за мобилните купони в Target, ще спестите пари за стоки, доставени чрез текстово съобщение към вашия уеб-телефон под формата на линк към баркода и офертите с отстъпка. За да ги използвате, просто покажете вашите баркодове на касата, където ще ви ги сканират както при обикновения купон. Bath & Body Works, Sephora, JCPenney, Kohl’s, и Olive Garden също предлагат мобилни купони.

Малките бизнеси, от пицариите до спа салоните използват услуги като MobileCoupons.com. Търговците могат да създават въпросните купони и да ги предлагат на своите клиенти, както онлайн, така и за мобилни телефони. Услугата е напълно безплатна за търсене, гео-локализиране и навигиране. Потребителите имат възможност да отпечатат купона, да използват компютъра си или да споделят и съхраняват купон на мобилните си телефони, като се представят обратно на местен търговец. Услугата е безплатна, за да се създаде, но фирмите, които искат да проследяват използването на потребителските купон, включително импресии, клипове и обратни изкупувания, ще трябва да заплащат за такава премия услуга.

Купоните за пазаруване на локални бизнеси, използващи мобилните устройства, набират все по-голяма популярност. Тъй като мобилните потребители стават все по-адаптирани към споделяне на местонахождението си, чрез мобилни устройства, те стават все по-подходяща аудитория за получаване на реклами и мобилни купони, отнасящи се до мястото, където те са в момента, според справка от Mobile. Всъщност, повече от 50% от анкетираните са посочили, че искат да получават конкретни реклама (на локално ниво), с мобилни купони, като за тях това би бил по-привлекателен начин за информиране, отколкото сами да проверява за текущи промоции и купони. GPS и приложения като Google Maps се класират най-високо, последвани от Yelp, Facebook и Foursquare.

Как да се създаде мобилна стратегия за вашия бизнес: Мобилни кампании и реклами

Мобилният маркетинг е различен и уникален начин за създаване на интерактивни диалози с клиентите. Той изисква синхронност между творчество и малък екран; създаване на съобщения, които да са кратки, разбираеми и ефективни, както и да предизвиква действие с минимални усилия.

Проучванията показват, че рекламите за мобилни устройства се представят около пет пъти по-добре от интернет рекламата. Най-честите мобилни реклами са прости текстови линкове и дисплей реклама, която се продава на базата на PPC (pay-per-click), PPA (pay-per-action) и CPM (cost-per-mile). Тези реклами много наподобяват на спонсорираните, платени кампании в Google, Bing или Yahoo!

Мобилният маркетинг не е за ваше собствено удобство, той е инструмент за достигане до вашите потребителите по всяко време и навсякъде, казва Гейл З. Мартин, автор на 30 дни до успеха в социалните медии. Ползите от получаването на информация или отстъпки чрез мобилното устройство трябва да са ценни за получателя. Например, казва Мартин, “ако сте ресторант и използвате мобилна реклама, за да общувате с потенциалните си клиенти, да кажем, че около 4 часа всеки петък имате специална оферта за вечеря. Това може да бъде доста полезна информация. Но ако вашата фирма не зависи от времеви граници, защо вместо да изпратите информацията на телефона, просто не я изпратите по електронната поща. Трябва да бъде в полза на потребителя, а не под формата на инструкции и напътствия.” Има силна разлика и е хубаво да бъде осъзната.

Използвайте мобилните решения, за да докарвате трафик и да продавате добре продуктите / услугите си и вашия бранд. Ако имате две свободни места, останали от семинар или събитие, можете да изпратите съобщение, като предложите отстъпка за тях. Така вие ще имате пълна зала и един нов и бърз канал за достигане на желаната таргет група. Благодарения на това, вашият бизнес ще може не само да минимизира разходи си с минимални усилия, но и ще увеличи продажбите си, всеки път когато поемете инициативата.

Правете оферти, които не са в разрез с покупателните навици на получателя. Трябва да синхронизирате съобщенията си с историята на вашите клиенти. Например, ако един зоомагазин, праща текстови съобщения и оферти за кучешка храна на собствениците на котки или птици, няма да има голям успех. Може да се обзаложим.

“Можете да Tweet-нете и да попитате вашите клиенти какво точно биха искат да получават, като след това им го предоставите под формата на оферти.” Това спада към социалната част от медиите, като се създава диалог, а не монолог. Вие наистина трябва да го правите максимално стратегически, за да можете да получите максимални резултати от всяка една ваша кампания, използвайки тези канали, предупреждава Мартин.

Поддържането на съдържание е постоянно предизвикателство за фирмите, които искат да използват мобилните канали в дългосрочен план. Според Forrester Research, създаването на съдържание с ясен фокус е един от успешните елементи при този тип реклама.

Ключовите фактори са отговорите на вечно задаваните въпроси – “какви са ползите за потребителите при записване за вашия мобилен купон, мобилен сайт, мобилно текстово съобщение, или Mobile App?” Вашата мобилна стратегия трябва да бъдат интегрирана в цялостната ви маркетинговата кампания, казва Мартин. Вие трябва да комуникирате чрез всички медийни канали. Това ще ви отличи силно. Правете го, защото вашите конкуренти вече го правят.
 
Вие имате ли мобилни стратегии. Доста бизнеси вече имат. дори наскоро в Angry Birds Space ми се въртеше реклама на една жена, която ще ме накрада да отслабна с 10 кг. за 1 седмица, или нещо такова беше. :)

А наскоро в друг апп видях да се въртят интересни реклами на 1-2 банки. Мисля, че едната беше ProCredit Bank. Има си и на локално ниво, но ако някой е засякъл нещо друго интересно като стратегия, ще се радвам да сподели. :)
 

Горе