Как избирате имена за проектите си?

mr_nikolov

Active Member
Здравейте колеги, поставен съм пред едно много сериозно изпитание и то е да избера име за един проект който искам да стартирам в близко бъдеще. Въпросът е, че смятам той да бъде на мултинационално ниво а не само за България и е по-трудно намирането на що-годе кратък домеин, ако се иползва метода с ключова дума описваща дейността. Реално при моя проект ключови думи са "партньор" и "заедно", а partner и together просто невъзможно да се намери .com смислен. Заради това търся идеи за по-екстравагантни начини за именуване, но думите са с много съгласни и не са подходящи за misspelling. Проверих идеята за чужди езици ама само на латински ми прозвучаха добре обаче socius пак има доста попадения. Та въпросът е вие имали ли сте подобен проблем за някои проект, и как сте се справили съответно?
 

truestory

New Member
От: Как избирате имена за проектите си?

Може да съчетаеш 2-те думи и да измислиш нещо брандово. Parto например, примера не ми звучи добре на мен, обаче е пример, реално може да комбинираш както ти е удобно.
 

dnc

Well-Known Member
От: Как избирате имена за проектите си?

ето малко свободни .СОМ ако ти допадне нещо букваи ги: в GoDaddy ги чеквах тази нощ, нищо особено не са, но все пак може нещо да цъфне от храстите!

partnerbox.com

partnerico.com

togetheraffiliate.com

partner-together.com

togpa.com

multitake.com

partneristi.com

pi-ti.com

ti-pi.com

togero.com
 

lowriderzzz

Well-Known Member
От: Как избирате имена за проектите си?

Идеята на името (домейна или бранда) не е да се помни лесно, а да стане така, че да не може да се забрави.

Научната обосновка, е че има нещо в мозъка на всеки от нас което се нарича на английски "phonological loop", и когато мозъка ти възприеме звук или словосъчетания с двойно или тройно повтарящи се звуци те продължават да "подската" в главата ти. И вече този ефект, когато бъде подсилен ии повторен от различни реклами ефекта става ЗАПОМНЯЩ СЕ. Даже незабравим.

Все едно когато някаква песен ти се втъпли в главата.

Та... как това е свързано с маркетинга и наименоването. Добрите марки използват имена с подобно звучение, напирмер: Кока Кола (повтарящ се звук К), Еминем (повтарящ се звук Ем), Bed Bath and Beyond (повтарящ се звук Б), Dicksey Chicks (повтарящ се звук КС), Google (повтарящ се звук Г), и много други.

Това да "измисли" някой подобно словосъчетание изисква практика, богат речник и усет за рима и върши работа. Но пък знае ли човек, може някой ден случайно да ти се роди в главата докато чакаш автобуса примерно, ако предварително си поставиш за цел да ти хрумни нещо оригинално като име.


Разбира се това е само една от стратегиите, има и други, но не съм подоробно запознат с тях.
 

mr_nikolov

Active Member
От: Как избирате имена за проектите си?

Благодаря много за съветите и също така на dnc за предложенията. Ще помисля над това което lowriderzzz каза, но най-вероятно ще разчитам "да ми се яви в автобуса" :D или на друго място де, тъй като мисля за нещо такова но определено нямам съответната практика. Ако имате други идеи и решения на такъв казус добре са дошли, пък и може да е полезно и на други предприемачи :)
 

Горе