Как се дефинира маркетиговият план?

ADO

Active Member
Дефинирането на маркетингов план е от ключово значение за вашия бизнес. Маекетинговия план се очертава в проучването на пазара, вашето местоположение, клиентска база към, която сте се насочили, наличие на конкуренция, позициониране на продукта или услугите, които се продават, ценообразуване, реклама и промотиране.

Ефективният маркетинг, планирането и насърчаването започва с намирането на актуална информация за пазара. Как можете да намерите такава информация? Пример: посетете местния библиотекар, говорете с потенциални клиенти, проучете рекламните методи на конкурентните фирми във вашия бранш/общност, консултирайте се със всички съответни браншови асоциации. Този интерактивен метод ще ви помогне да анализирате маркетинговия план, да си намерите силните и слабите страни, също така възможностите ви за реализация.

След като имате цялата необходима информация, създайте вашия план:

1. Определете вида на вашия бизнес:


* Продукта или услугата, която продавате.

* Вашата география - местоположение, квартал, държава, континент

* Дали имате конкуренция и в каква степен

* Как да се различавате от конкуренцията - намерете елемент, с който да сте различни от конкуренцията

* Цена на продукта/услугата

* Вашите рекламни методи

* Методите ви за дистрибуция или бизнеса под наем


2. Определете вашите клиенти:


* Клиентска база: възраст, пол, доходи, квартал.

* Как вашите клиенти ще научат за вас, вашия продукт или услуга - реклама, директна поща, SEO, SMM, SEM, Email Marketing, от уста на уста или чрез медиите.

* В движение ли ще научат за вас - когато пазаруват, което четат, когато гледат или когато слушат.

* Дали има търсене на продукта ви - клиентите проявяват ли интерес към услугата ви, предлагате ли удобство, сервиз, надежден ли ви е продукта, достъпен ли е финансово за всеки джоб.

* Предлагате ли качествено обслужване на клиентите ви? И защо да изберат вас отново?


3. Определете вашия план и бюджет:


* Какви са били използваните предишни маркетингови методи, имат ли ефект и могат ли да се използват отново.

* Маркетингови методи, които са най-ефективни.

* Разходите в сравнение с продажбите.

* Каква цена сте готови да похарчите за ваш клиент?

* Възможни бъдещи маркетингови методи.

* Предлагате ли процент от печалбата за вашите служители/партньори?

* Имате ли възможност и ще рекламирате ли във вестника, списанията, медийните сайтове, радиото, по телевизията, директна поща, Tele - маркетинг , връзките с обществеността: участието в общността като организатор на събитието или като партньор също е много силен маркетингов инструмент.

* Разполагате ли с методи/площ където да изпитвате маркетинговите си идеи.

* Разполагате ли с методи, за измерване на резултатите от вашата маркетингова кампания.

* Маркетинговия план може ли да се изпълни бързо.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Добавете, ако видите липсващи елементи. Свободните сте и за критики/похвали. ;)
 
От: Как се дефинира маркетиговият план?

Полезна информация, но си пропуснал доста важна част - анализ на силни и слаби страни (вътрешен анализ), анализ на бизнес средата и т.н.
 
От: Как се дефинира маркетиговият план?

Ряпа. :wink: Ще помогне на много човечета :rolleyes:
 

Горе