Как се справяте с недоброжелателни клиенти в магазините си?

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от okli, Авг 10, 2018 в 10:10 AM.

  1. okli

    okli Member

    Рег.:
    Окт 4, 2013
    Съобщения:
    142
    Харесвания:
    10
    Точки:
    18
    Място:
    Sofia
    Здравейте,
    въпрос към собственниците и администраторите на електронни магазини.

    Как се справяте недоброжелателните клиенти сигурно сте имали подобни клиенти?

    От години съм в тази вфера но за пръв път ми се случва да попаднем на клиент който без да бъде провокиран или да сме имали каквито и да било взимоотношения преди това да започне да създава проблеми.

    Създава постоянно поръчки изпраща неверни данни за връзка, пише глупости и т.н. И това е постоянен процес от няколко дена.

    Въпроса ми е как процедирате в такъв случай?
    Когато потребителя е унеправдан се обръща към КЗП, а търговците към кого се обръщат?

    Бихте ли ме посъветвали какви действия са правилини да се предприемат в този случай към въпросният клиент.
    Да бъде блокиран профила. Винаги можеда си направи нов и нов.
    Да бъде блокиран по IP. Някакво решение, но не е най-подходящото според мен.

    Дайте някакъв съвет моля.
    Благодаря
     
  2. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    144
    Харесвания:
    72
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    А опитвал ли си да се свържеш с въпросният клиент ?
    Проблем ли ти е да го игнорираш ? Едва ли ще продължи да го прави дълго време, освен ако не е бот. В такъв случай може да сложиш капча.
     
    NEROMARE харесва това.
  3. D.Benev

    D.Benev Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    151
    Харесвания:
    38
    Точки:
    28
    Професия:
    Universal Soldier
    Място:
    Bulgaria
    Записвам се за темата.

    Това е интересен казус.

    Проблема е, че не знаеш какво иска, защото нямате минало и взаимоотношения.

    Пробвал ли си да комуникираш с него ? Повечето комплексари не дигат телефони, но по имейл са силни.
     
    NEROMARE харесва това.
  4. okli

    okli Member

    Рег.:
    Окт 4, 2013
    Съобщения:
    142
    Харесвания:
    10
    Точки:
    18
    Място:
    Sofia
    Комуникацията е едностранна. Оставя един и същ несъществуващ телефон, а на имейла не отговаря.
    Да опитвах да се свържа с него.
    И аз за сега съм предприел тази тактика, игнорирам го просто. И се надявам да престане.
    Ако е бот там е ясно и с него ще се справим някак си, но така е малко неприятно.
    Имам reCaptcha.
    Просто ми е интересно как други са се справяли с подобни клиенти.
     
    NEROMARE харесва това.
  5. AMitrev

    AMitrev Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 6, 2012
    Съобщения:
    1,557
    Харесвания:
    244
    Точки:
    63
    Пол:
    Мъж
    Място:
    София
    След като телефона е един и същи просто игнорирай поръчките то този номер.
     
  6. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    189
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Привет, @okli

    Сблъсквал съм се преди време когато имах голям онлайн шоп с подобен проблем. Мога да ти дам много лесно решение на проблема и как да си сведеш фалшивите поръчки до почти нула, а може би дори и нула. Не видях подобно предложение за справяне с проблема, затова ще го напиша, пък дано помогне на теб или на някой друг след време.

    Задължително се въвежда телефонен номер при поръчка, нали така? Звъниш на този телефонен номер след поръчка, и преди започването на реалния разговор, веднага след като “Клиента” вдигне, го уведомяваш, че разговора се записва от съображения за “сигурност” или пък си измисляш нещо друго което е relevant. Чакаш да ти даде съгласие, да отговори ясно че осъзнава, че записваш разговора и че няма проблем, даже питай втори път за по-сигурно, да се чува ясно, и тогава вече потвърждаваш поръчката и му пращаш нещата.

    Не съм адвокат, и не ми взимай думата за на 100% да я следваш, ако трябва се посъветвай с Юрист, но предвид чл. 32, ал. 2 Конституцията, никой не може да бъде записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие, освен в предвидените от закона случаи.

    Т.е. необходимо е изричното съгласие на лицето, чийто разговор ще бъде записан.

    99.9% от хората ще усетят силно притеснение и уплаха от наказателно преследване и няма да пускат фалшиви поръчки -- ако знаят, че някой им е потвърдил поръчката по телефон и че някой ги е записал, оставили са следи един вид.

    Ако откаже да бъде записан, уведоми го, че ще му пуснеш имейл на неговия актуален имейл, на който да отговори с текст, един вид да потвърди поръчката ръчно. Извини се и кажи, че сте наложили нови мерки заради фалшиви поръчки и злоупотреби. Имейлите логват IP-та и ги предават ако трябва, така че пак ще усети някакво смущение и според мен ще го демотивираш да прави каквито и да е било действия срещу теб, от типа спам и фалшиви поръчки.

    Кажи как е минало.

    Поздрави,
    Neromare
     
    Последно редактирано: Авг 10, 2018 в 7:17 PM
  7. Nightgale

    Nightgale Member

    Рег.:
    Май 5, 2016
    Съобщения:
    128
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Не е решение явно: "Оставя един и същ несъществуващ телефон, а на имейла не отговаря."

    Аз съм за блокиране на IP адресите (в случай, че пробва и през други) докато му писне на него.
     
  8. Krumov

    Krumov Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 31, 2012
    Съобщения:
    1,374
    Харесвания:
    229
    Точки:
    63
    Въведи и предварително плащане. Вероятно е твой конкурент или друг "доброжелател"
     
  9. veni8

    veni8 Active Member

    Рег.:
    Ян 31, 2014
    Съобщения:
    424
    Харесвания:
    39
    Точки:
    28
    Място:
    София
    След като оставя фалшиви данни откъде знаеш, че не сте имали минали взаимоотношения.

    Може да е недоволен клиент, който иска да си отмъсти за нещо, без да се разкрива кой е.
     
  10. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    144
    Харесвания:
    72
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Ето нещо, което ми хрумна - Когато това IP направи поръчка ( или този телефонен номер ), покажи му че всичко е наред, изпиши му съобщение за направена поръчка и прочее. Но всъщност пропускай тази поръчка или автоматично я отказвай в админ панела, така че да не те бърка и да не те занимава по никакъв начин.
    Така хем той ще си мисли че те дразни, хем ти няма да се занимаваш с него.

    Така правят в reddit.com, наричат го shadow ban. Публикуваш коментари, но само ти ги виждаш от твоят профил. Единствения начин да разбереш, че имаш shadow ban е да излезеш от профила си и да потърсиш за този коментар или ако не получаваш никакви upvotes.
     
  11. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    189
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Хора, хора... Запрете се малко! Щом оставя несъществуващи данни, за около 10 секунди се изтрива поръчката. Просто Авторът да си сложи по-голяма наличност на дадения продукт, и който и да пуска дори 20 фалшиви поръчки, това няма да изчерпа наличността и няма да навреди на бизнеса по никакъв начин.

    Да блокира IP-то през Хостинга в допълнение ако му се занимава и това е. Макар че ако влиза през смартфон и мобилен интернет ... IP-то ще е друго всеки път.
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice